חגיגיים ומבושמים, מחויטים ומעוטרים בהרבה ריסים ומחלפות שיער (אוי טיטי טיטי, מה הקשר בין צבע העור היפהפה שלך לכל הבלונד הזה?), הגיעו הפינליסטים של הישרדות הונדורס לערב הגמר, מקווים לזכות בפרס המיוחל של מיליון שקלים.



קדמו לערב הגמר החגיגי תוכניות בטלוויזיה שעסקו כל היום בגמר של הישרדות, עם "מנחים" וחברי פאנל שהוציאו אותם מהבוידעם ומזמן לא נראו על המסך הקטן. בטח לא בפריים טיים ערוץ 2. מי לא היה שם בשביל להביע את דעתו? כולם היו. כל מי שרצה, יכול היה לבוא ולהתקשקש על מה הולך להיות בגמר. אפילו הנחיתה על הירח לא קיבלה סיקור ופרשנות נרחבים כל כך.



ואז זה קרה. הצופים גילו להפתעתם שלא יהיה להם שום סיי בשביל לקבוע מי צריך לנצח. שבעצם זה כבר נקבע במועצת השבט האחרונה על האי, ונשמר בשו שו במשך תקופה ארוכה. כנראה, על מנת שלא ינסו כל מיני פסיכופטים לאיים ולפרוץ את דלתות האולפנים ולגלות מי המנצח.



בכדי להרגיע את ההמון הזועם שלא מתחשבים בדעתו, אפשרה ההפקה להיכנס להצביע עבור הזוכה חביב הקהל. טילטיל זכה, וקיבל מכונית שיצאה מקופסת בונבוניירה. אבל הוא גם זכה במיליון שקלים בסוף הערב.



ואני שואלת, בשביל מה לכל השדים והרוחות הייתה "רשת" צריכה לעשות את הטוויסט הזה בעלילה? בשביל להיראות מקוריים יותר מערוץ 10? למה לדחוס לערב אחד, שגם כך היה ארוך יותר משביל חוצה ישראל, 2 פרסים, ועוד לאותו אדם? והאם זה לא ברור שכאשר הצופים מצביעים למתמודד הכי אהוב, זה גם המתמודד שמבחינתם צריך לנצח? אז למה כל הסרבול המיותר הזה, במקום לדבוק בפורמט הרגיל שהקולות מתחלקים פיפטי פיפטי בין הקהל וחבר המושבעים?



אחרי שחזינו בחבר המושבעים, מכלים את קנאתם בפיינליסטים (הודא עשתה פרצוף ברוגז כל הערב) עם שאלות מעצבנות, כולם התפייסו עם כולם, ודנה ברגר קינחה בשיר שכתבה בהונדורס, שהתאים יותר לערב זיכרון, והזהירה אותנו "לא ליפול, לא ליפול" במבטא של סבתא פולנייה.



טילטיל זכה בפרס הנכסף, חטף את רוסלנה כשהוא נושא אותה על כתפיו, כאילו היא הפרס ולא הכסף, ובריצת אמוק דהר איתה קדימה לאורך הבמה, ורק בנס לא נפל ממנה והתרסק על הרצפה.



טילטיל מניף את רוסלנה. צילום: רפי דלויה
טילטיל מניף את רוסלנה. צילום: רפי דלויה



האמת היא שציפיתי שאחרי שהוכרז כמנצח, טילטיל ירוץ קודם לאמסלם, שלו בעצם הוא חייב את הזכייה הזאת.



ובכל זאת, מברוק לטילטיל שבאמת הגיע לו המיליון והוכיח שכמה קטן, ככה ממזר. מברוק גם לגיא זוארץ שהנחה את הערב בכישרון רב, אמפטיה ורגישות.