הוועדה הישראלית למדרוג פרסמה היום (חמישי) את נתוני הצפייה של אתמול בערב, בהם ביצועי הרייטינג של ספינת הדגל של קשת, גמר "האח הגדול". מחשיפת הנתונים עולה כי למרות הסערה התקשורתית סביב המתרחש בתוכנית הריאליטי, ביצועי הרייטינג של הגמר נותרו ממוצעים  ואף נמוכים ביחס לביצועי העבר של פרק הגמר של התוכנית. 



ביצועי פרק הגמר עצמו הסתכמו ב-33.8% מצפיית משקי הבית בישראל, נתון הגבוהה רק ב-0.2% מהעונה הקודמת, שהייתה עונת VIP הנחשבת פחות מכניסת רייטינג. נתח הצופים מכלל הצפייה בטלווזיה המסחרית עמד על 52.8% מסך הצופים הכללי.  שנייה בטבלת הרייטינג הגיעה התוכנית "חי בלילה"  שעסקה בסיכום פרק הגמר של האח הגדול והגיעה לנתון המרשים של 22.02% מכלל צפיית משקי הבית. 



אחת הסיבות האפשריות לנתונים שלא היוו פריצת דרך היא קריסתו של אתר מאקו, שנמשכה למעלה משעה ונגרמה ככל הנראה מחבלה של האקרים באתר. סיבה אפשרית נוספת להיעדר הבוננזה היא פרישתו של המתמודד שי חי, שהנחה את תומכיו להצביע עבור שי מיקה, דבר שנטע תחושה של משחק מכור בקרב רבים מהצופים.



על אף הביצועים החלשים יחסית, נתוני הצפייה של אתמול חושפים כי ביצועיו של ערוץ 2 היו ללא כל צל של תחרות מצד התחנה המסחרית היריבה, ערוץ עשר. חדשות ערוץ עשר, התוכנית הבולטת ביותר של הערוץ במהלך הערב,  הגיעה רק למקום השמיני בטבלה וזכתה רק ב-10.1% מנתוני הצפייה של משקי הבית ולנתח צפיה כללי של 14.5%.