רק חמש שאלות:



1. לאן נעלם דרעי, האיש והקלון? אחרי שבועות של כאילו מפגן שרירנות ואומץ, כשר' אריה־מכלוף סירב, כאילו, לחתום על מתווה הגז, הצליח ראש הממשלה לקמבן גם אותו, אסיר־במיל', ובהווה ראש מפלגה ומייצג המקופחים - והפך גם אותו לשקוף? לא ככה?



2. איך הצליח שר האנרגיה שטייניץ, בלתי נלאה בגלוי, במאבקו למען אדוניו, אילי הגז ונתניהו - ובאותה עת, שקוף, ממחדל ואטום לאחריות (כקיר הזכוכית בחדר החקירות: שקוף מצדו האחד ואטום מהצד האחר) - בקטסטרופה האחרונה של חברת החשמל, שממנה יצא חף וחפוף, להמשיך בעבודת הביבי? ולמה לא משחררים את חברת החשמל משלטון מיקו צרפתי והוועד שלו, שמחזיקים את כולם בזיתים? שיעיפו אותו לכנסת, ועוד צרחן יצטרף לרגב, יוגב וסמוטריץ', ביריקת איומים להפסקת החשמל ולהחרבת בג"ץ. לא ככה?



3. למה לא פונה מישהו לבעלי פייסבוק מארק צוקרברג ותובע שהרשת שלו תמחוק כל חבר שמסית לרצח, לאלימות, לטרור ולשיימינג? פייסבוק, שהפכה חלק ענק מהעולם לקהילה אלקטרונית אחת, לא יכולה להמשיך להתנהג כרובוט, שבשם חופש המחשבה והדעה מאפשר אוטומטית לכל רדיקל הזוי, מטורף ו/או רצחני לפרסם את מסריו, איומיו וביצועיו המרושעים, המופנים לקהילה שמבקשת ברובה אהבה, הידברות, סובלנות ושלום? ראו מקרה הנשיא ריבלין, האיש הרציונלי, האמיץ והמוסרי בכל המערכת השלטונית, כולל האופוזיציה.



אישית התנסיתי בכך השבוע, כשחומר פורנוגרפי הופץ בפייסבוק בשמי. הגבתי שזה משמח שחושבים שבגיל 78 פלוס אני עדיין כשיר להתעסק בחומרים כאלה ושיערתי שזה מסוג התגובות של אלה ששונאים לקרוא כאן את דברי על ראש הממשלה וממשלתו. פייסבוק מיהרה להודיע לי שתמחק את הפורנו שנשלח בשמי על ידי מישהו זדוני. עד לשעת כתיבת הדברים זה לא קרה. פייסבוק חייבת לפתוח שירות לקוחות אנושי לכל חבריה (אם יש לה קשיים כלכליים, אפשר לארגן סיוע), במקום לתת תשובות קבועות שאינן בהכרח תואמות לשאלות. לא ככה? שמעון, תוכל להרים טלפון לצוקרברג?



4. אורח מעיר גדולה בא לעיירה קטנה לבקר את חברו. הוא הולך בדרכי העיירה ושואל עוברים ושבים איך יגיע לבית חברו, הרב איסר סנדרוביץ. כל הנשאלים מעווים פניהם, רוקקים בגועל ואומרים: "סנדרוביץ? המנוול הזה? הקמצן והגנב? עוכר ישראל הזה? תלך ישר־ישר, וליד בית הכנסת תפנה ימינה וליד המאפייה תפנה שמאלה". האורח הולך ומגיע וכשהוא יושב עם חברו, הוא שואל אותו, "נו? ומה ידידי עושה כאן, בעיירה?" ועונה לו ר' איסר: "אנוכי גבאי הקהילה". מקשה האורח, "ואפשר לחיות מזה?" והמארח אומר: "הפרנסה לא מי יודע מה, אבל לפחות יש הרבה כבוד".



ראש הממשלה, אתה, כנראה בהשראת ארדואן ופוטין, עדיין דבוק לכורסה, מנהיג האומה ומורה דרכה בהידרדרות לתהום, המתעקש לחסום כל מנהיג צעיר, נועז, אמין ומוכשר ממך. למה? כי טרם הגשמת את האידיאולוגיה שלך(?) או בשל הדחף להיכנס לשיאי גינס בגין הכהונה הארוכה ביותר, כמו כמה רודנים עולמיים? ואולי אתה נשאר עם שרה בגלל הכבוד העצום שאתם זוכים לו, כאילו, בארץ ובעולם?



5. לשרת המשפטים איילת שקד, השוקדת על חוק שיחייב עמותות שמאל לשאת בכנסת תג זיהוי מיוחד: אפשר שיהיה זה תג־זרוע צהוב עם כוכב משושה בפנים?