נכון לאמש, כוחות הביטחון מחכים לידיעת זהב כדי ללכוד את המחבל מדיזנגוף. הציבור חייב להתפלל שזה יקרה כבר, כי בכל מצב אחר אנשי השב"כ הגיבורים ימשיכו להיות על המסך שלנו במהדורות החדשות. אני כולי תקווה שהשב"כ פועל בניגוד למתודה של המרואיינים –אחרת אנחנו בצרות גדולות.



מהדורות החדשות ביום שישי היו בליל של מידע שהיה לא רלוונטי בעליל לכל אדם שגלש בפורומים השונים. הראיונות עם אזרחים בזירת הפיגוע, ארבע שעות אחריו, נועדו לטמטם את הציבור. השר לביטחון הפנים ניצל יפה את העובדה שהמפכ"ל שומר שבת ואמר רק שבע פעמים בכל שתי דקות "אני" ו"אני הנחיתי את הכוחות". האיש לא מפנים את המציאות, ולפיה הוא רק הרגולטור של המשטרה. אין לו מושג קלוש מה בדיוק עושים הכוחות, בניגוד לקודמו בתפקיד, שהיה ניצב בדימוס, ובאמת עורר אמון. אבל אנחנו הרי חיים בפריימריז, יום־יום, שעה־שעה.



בשלושת הערוצים המידע היה זהה: בערוץ 10 התעקשו אתמול בבוקר להודיע לציבור שהם היו ראשונים בכל דיווח. בסדר, הרי בסך הכל היה פיגוע, נהרגו שני אזרחים, נפצעו שבעה, וזה היה זמן מצוין לתחרות של מי דיווח ראשון. כי מבחינת ערוץ 10, הקרב על הרייטינג בשיאו, גם כאשר מתינו מוטלים לפנינו.



אבל בגדול לא היה לטלוויזיה מה למכור. מי שמחפש כאילו אקשן, ורוצה לשמוע את הכתבים צורחים "נו, תעברו אלי" בזמן של אחרי האמת, יכול להישאר מול המסך. מי שמחפש להתעדכן בזמן אמת, שיגלוש. אם הרשויות מעוניינות באיפול, שישביתו את האינטרנט. את ערוצי הטלוויזיה הם יכולים להשאיר. כי כמו ששרה משינה, זה היה "פחי שואו".