הוא מוביל בסקרים בפער דו־ספרתי מול יריביו ועל פי כל ההערכות, הוא יסיים ראשון בבחירות המוקדמות הראשונות באיווה ובניו המפשייר. עיתונאים ופרשנים מחזרים אחריו, ולפי נתונים מעודכנים, הוא קיבל סיקור תקשורתי בטלוויזיה האמריקאית בהיקף ובתדירות גדולים יותר מכל המועמדים הרפובליקנים גם יחד. ההתבטאויות שלו, הזויות ומופרכות ככל שיהיו, מדווחות ומצוטטות  בתחילת מהדורות החדשות בערוצי הטלוויזיה. אבל עם כל הסקרים והחשיפה התקשורתית, דונלד טראמפ מיצה את עצמו, הוא ניצל את השחצנות שלו עד תומה, רוקן את כל מאגר העלבונות וההשמצות נגד עמיתיו – יריביו במרוץ הרפובליקני ומתקרב לסוף דרכו.



פרשנים ותיקים ובעלי טורים חדי עין מגלים באחרונה איפוק וסימני הסתייגות בניתוחים ובהערכות למעמדו של טראמפ, ואינם מתפעלים  מתוצאות הסקרים. "הוא תופעה אופטית מתעתעת. מה שקוראים, פאטה מורגנה", אמר מנחה בפאנל בערוץ ציבורי.  
 
על פי חלק מההערכות, דונאלד  טראמפ, שמצטייר בתקשורת כמי ששועט לבית הלבן, נכנס לאחרונה לשלב שבו הוא מתחיל לאבד מקסמו האפל, וכוח הכישוף שלו מתאדה. 
 

גם אם בזכות ותודות להונו הפרטי העצום, טראמפ ימשיך להתמודד בשורה של בחירות מוקדמות במפלגה הרפובליקנית, הסיכוי שלו לזכות במועמדות של המפלגה לנשיאות קלוש ביותר: "אחרי חודשים של מרוץ, טראמפ הצליח להפוך ממועמד הזוי לפוליטיקאי שאחרים מדברים על סיכוייו לזכות במועמדות לנשיאות", כתב בטורו טד בימאן, הפרשן של אתר "ניוזמאקס".
 
יועץ ליחסי ציבור, שמעורב בקמפיין של קלינטון, טען כי "גם היא וגם מקורביה אינם מתייחסים כלל לטראמפ בתור יריב צפוי בבחירות הסופיות".
 
ערב הבחירות המוקדמות באיווה ובניו המפשייר, טראמפ זוכה לשיעורי תמיכה מחמיאים בסקרים בשתי המדינות. למרות זאת, המומחים טוענים כי מדובר בשיעורים של תמיכה שמגיעים בעיקר מתוך קבוצה קטנה של רפובליקנים ימנים קיצונים. עיתון ה"ניו יורק טיימס" פרסם בסוף השבוע דיווח שלפיו "רוב הרפובליקנים בניו המפשייר כלל אינם רוצים את דונלד טראמפ ואינם מתכוננים להצביע בעדו". אם מחפשים סימן בולט לכך שסיכוייו של טראמפ לזכות במועמדות המפלגה שלו הולכים ופוחתים, אפשר למצוא זאת במאמר הראשי שפורסם בכתב העת "נשיונל רוויו", שנחשב לאורים ולתומים בקרב אגף השמרנים הרפובליקנים. 
 
המאמר פוסק באופן חד־משמעי כי "טראמפ הינו אסון ואיום על השמרנות". הכותרת הראשית בשער והכתבה תקפו באופן מובהק את טראמפ, שהגיב כפי שהוא נוהג, בזלזול, וכינה את כתב העת "מגוחך". אבל אם הוא באמת מקווה  להשיג את קולותיהם של השמרנים, אזי הוא בבעיה. התייצבות כה גורפת של כתב העת השמרני החשוב הזה נגדו צפויה להרחיק ממנו את השמרנים או חלק מהם, ולהוסיף ציבור נוסף לרשימת המגזרים שטראמפ מוקצה עבורם.