על חשבון מי בדיוק נערכה בשבוע שעבר ישיבת הממשלה בגולן? מילא הכסף, אבל מה עם התעתוע? שני מסוקים וגדוד מילואי בט"ש מקומיים בכוננות, חבורה של ראשי מועצות וכמובן מצלמות חברו יחד כדי שנתניהו יצהיר שם: "רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן". הוא אפילו הוסיף כמה תובנות שאין להן שום קשר לתביעה על הגולן. "אני מסופק אם סוריה תחזור אי פעם להיות מה שהייתה. יש בה מיעוטים נרדפים כמו הנוצרים, הדרוזים והכורדים, שנלחמים בצדק על עתידם ועל ביטחונם. ומנגד, יש בה גורמי טרור, ובראשם דאע"ש, איראן וחיזבאללה וגורמי טרור אחרים”. נניח לאפוקליפסה הקבועה של ביבי, אבל ההצגה כולה יסודה בהזיה.



קוראי "מעריב" אמורים לדעת, מאז החלו הקרבות בסוריה, כי האינטרס של הממשלה הוא לשלות מתוך ביצת הדמים בסוריה הכרה בריבונות ישראל על הגולן וכי לרצון הזה אין שום סיכוי. אומנם מסתובבים כאן כאלה שנוזפים בנצחנות באלו שתמכו בהסכם שלום עם סוריה תמורת הגולן (ביניהם רבין, שרון, ברק, נתניהו) כמו אומרים: אמרנו לכם! כאילו הקרבות בסוריה יאפשרו לישראל להחזיק בגולן. הבעיה היא שממשלת נתניהו נגררה אחריהם ואחרי נתניהו שחיפש בכל מחיר, בלחץ אינתיפאדה חסרת פתרון, פוזה לאומית לוחמנית. אפילו ח"כ מייקל אורן קפץ פתאום עם תובנה משלו: "סיפוח הגולן הוא הפתרון למשבר הסורי ולהסכם עם איראן", ואני תוהה מה הקשר? אני חוזר וקורא את דבריו ותוהה איך עובדים שם הגלגלים, כלומר בראש של אורן.



אבל מה לנו כי נלין על אורן כאשר ראש הממשלה אומר לג'ון קרי ש"לא נתנגד להסדר מדיני בסוריה בתנאי שזה לא יבוא על חשבון ביטחונה של מדינת ישראל". כאילו מי סופר אותו בכלל. ועוד אומר נתניהו לקרי: "הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות ובעיקר בשתי עובדות יסוד: אחת, מה שלא יהיה מעבר לגבול, הקו עצמו לא הולך להשתנות. שתיים, הגיע הזמן, אחרי 50 שנה, שהקהילה הבינלאומית תכיר סוף־סוף בכך שהגולן יישאר לצמיתות בריבונות ישראל”.



והייתה האתנחתה הקומית שסיפק השר אופיר אקוניס שתרם לישיבה את התובנה כי "סוריה כבשה את רמת הגולן ואנחנו שחררנו אותה. אין על זה ויכוח ואסד יכול להגיד מה שהוא רוצה". שחררנו ממי? הרי הרמה לא הייתה כלולה אפילו במפת החלוקה שלפני קום המדינה. הרי ברור לחלוטין כי כל מדינה או ארגון שישב על פתחת קוניטרה יתבע את הרמה, והעולם ייענה לו. הברירות של ישראל הן בין דבר לחולירע וממילא לממשלת ישראל אין שום שליטה על מה שקורה שם.