זה יהפוך לרשמי רק אחרי ועידת המפלגה הדמוקרטית שתתקיים בפילדלפיה בחודש יולי, אבל מעשית, הילרי קלינטון כבר הבטיחה את מועמדותה לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, לאחר שניצחה הלילה (שלישי) בפורטו ריקו והשיגה את המספר הדרוש של הנציגים בוועידה. 



גם אם קלינטון לא תשיג תוצאות מרשימות בבחירות המוקדמות בקליפורניה היא כבר הבטיחה לעצמה מקום בהיסטוריה כאשה הראשונה שמועמדת לנשיאות.


עכשיו מחכה לה החלק הקשה, המפרך והגורלי - להיות האשה הראשונה שנבחרת לכהונה הבכירה והעוצמתית ביותר בעולם החופשי – נשיאת ארצות הברית של אמריקה.



במישור הארצי, כלומר במירוץ המרכזי והקובע,  היריב של קלינטון יהיה קרוב לוודאי דונלד טראמפ, שגם הוא כבר השיג את מספר הצירים הדרוש לאישור המועמדות בוועידה הרפובליקנית. 



האירוניה היא, שבינתיים הבעיה, או יותר מדוייק, הצרה שעמה חייבת קלינטון להתמודד היא פנימית, במשפחה הדמוקרטית ושמה ברני סנדרס. הסנטור


הקשיש מוורמונט, שעד לפני עשרה חודשים מעט מאוד אנשים מחוץ לתחומי ורמונט שמעו את שמו וידעו בכלל על קיומו, הפך למפגע מפלגתי. אין לו שום סיכוי בעולם אפילו להתקרב למינוי המפלגה אבל הוא איננו מוכן לנטוש את המירוץ ומצהיר שבתוכניתו להמשיך בקמפיין שלו עד לשלב ההצבעות בוועידה.



לא מוכן לנטוש. סנדרס. צילום: רויטרס
לא מוכן לנטוש. סנדרס. צילום: רויטרס



הילרי קלינטון וראשי המפלגה חורקים שיניים ומסמיקים מכעס למראה הסנטור שממשיך להופיע באסיפות בחירות, לנופף בידיו לדבר על "שוויון כלכלי" ולחייך בהנאה למראה הצעירים והצעירות המוחאים לו כף ושואגים קריאות עידוד לזקן בן 74 שמבטיח להם שיוריד עבורם את כוכבי השמים. הבעיה של הילרי היא שהיא חייבת לגלות התאפקות וריסון ולא לתקוף את סנדרס כדי לא להרגיז את אוהדיו הצעירים ולהבטיח את תמיכת חלק גדול מהם בבחירות לנשיאות.



ברני סנדרס הפך בשבועות האחרונים לדמות פתטית ונלעגת שקשה להחליט אם לצחוק עליו או לחמול עליו. מה שמרגיז את ראשי המפלגה הדמוקרטית שהוא, סנדרס, בכלל לא חבר המפלגה ונבחר ופועל כסנטור עצמאי, וככזה מפריע עכשיו להילרי קלינטון להתפנות למבחן האמתי - להביס את דונלד טראמפ.



בצד השני, הרפובליקני, הבעיה הצרה של דונלד טראמפ היא דונלד טראמפ. באופן שיטתי, קבוע וכפייתי הוא ממשיך - עם הפה הגדול שלו - להרוס את תדמיתו ולערער יותר ויותר את מעמדו כמי שראוי וכשיר לכהונת נשיא ארצות הברית. זו כבר לא סתם גסות רוח,  אלא מזוכיזם. האופן שבו הוא ממשיך לעלוב ולהשפיל אנשים ונשים ממגזרי מצביעים שבלעדי תמיכתם אין לו סיכוי להיבחר. כך פסל אתמול שופט מלדון בתלונה נגדו רק בגלל מוצאו המקסיקני.



פרשנים ותיקים טוענים כי התנהלותו של טראמפ בימים האחרונים,  במיוחד מאז שחש שמועמדות המפלגה מונחת בכיסו, מעוררת נגדו אישים וגורמים


בצמרת המפלגה, שכבר התחילו באחרונה להשלים עם העובדה שהוא יהיה מועמד המפלגה. להערכת הפרשנים, נוצרה וקיימת סבירות שאפילו אחרי הבחירה הרשמית בטראמפ בוועידה, בסופו של דבר, בכירי המפלגה יחליטו ללכת עם מועמד אחר למרות הכל.