בתוך כל הטרגדיות שאירעו בפיגוע אמש במתחם שרונה בתל אביב, הגיע גם סיפור אחד, שהסתיים בנס גדול עבור אסף בר, אחד מהפצועים באירוע הטרור


בר ישב בבית הקפה "מקס ברנר", כאשר נפתחה לעברו ולעבר חברתו אש תופת ממרחק קצר. אסף נפצע בפיגוע בראשו, אך בנס נשאר בחיים, ונשאר בהכרה לאורך כל הדרך.


 


אביו של אסף, אבנר,  ואחותו דנה, סיפרו לכלי התקשורת: "אסף ישב שם עם החברה שלו, הם ישבו שם למשהו שנקרא 'ארוחת בוקר', והמפגע, הדבר הראשון שהוא עשה, הוא ירה באסף שני כדורים. אני מרגיש שקיבלנו את הילד במתנה. הוא דיבר איתנו עכשיו, הוא מניע את כל האיברים בגוף, קליע אחד נשאר אצלו בראש, ואחד אחר הם הוציאו. אנחנו בידיים הנפלאות של הצוות הרפואי כאן".



"קיבלנו את הילד במתנה". דנה ואבנר. צילום: אבשלום ששוני
"קיבלנו את הילד במתנה". דנה ואבנר. צילום: אבשלום ששוני


"הוא היה בהכרה כל הדרך עם חברה שלו, היא התקשרה אליי והשאירה את הקו פתוח מחיפה, הגענו ב-40 דקות מחיפה לכאן, ושמעתי אותו באמבולנס כל הזמן. שמעתי שמודדים לו לחץ דם, שבודקים אותו, וכל זה בזמן שהייתי בדרך", סיפרו בני המשפחה. 

האב המשיך ודיבר על מה שבנו סיפר על הפיגוע: "הוא ראה את שני המפגעים והם צחקו, הוא תיאר ואמר שהם לבשו חליפות, זה היה שולחן לידם, ורואים בצילומים שהם קמים, לוקחים צעד אחד, ומכוונים את הנשק חצי מטר מאסף. הוא יצא מזה בנס. במציאות שלנו זה יכול לקרות, וברור שהפתרון לכך הוא מדיני, אבל כל עוד אין פתרון מדיני צריך לשמור על הילדים. כאשר נשאל על כך שהמחבל מטופל בבית החולים אמר: "זאת פשוט בדיחה, צריך לטפל בו, ולא בצורה הזאת".



"אנחנו בסדרה של טרגדיות" 



"זאת היתה נסיעה של 40 דקות, שנראתה כמו נצח. אסף הוא פעיל בתחום של איכות הסביבה ולומד באוניברסיטת חיפה, בנושא של זיהום אויר, פעיל בצעירי מפלגת העבודה", הוסיף בהתרגשות האב. "קיבלנו את הילד חזרה". 
האב סיפר כי אסף סעד את אמו, בשנה האחרונה ורק לפני שבועיים קמו בני המשפחה מ"שבעה" עליה: "אנחנו בסדרה של טרגדיות, עדיין אבלים על מותה של אמו, במשך שנה שלמה הוא סעד אותו, לפני שבועיים קמנו משבעה, עד שסוף סוף הוא התחיל לחיות, לצאת מהבית, כי הוא היה אתה שנה שלמה, עד שהוא התחיל לחיות, דבר כזה קורה. החברה שלו אמנם רק חודשיים, אבל עברה איתו את כל הטרגדיות. הוא נשאר שכוב על השולחן". 
בני המשפחה מתחו ביקורת על פרסום שם הרוגה מהפיגוע, בעוד משפחתה טרם ידעה על מותה: "אנחנו היינו מול חדר הניתוח, המשפחה של ההרוגה לא ידעה, חיכתה לרופאים, בעוד שזה הופיע בכל התקשורת שיש הרוגה רביעית. תמתינו עם הדברים האלה. זה היה בכל מקום. הם ניתקו את הטלוויזיה כדי שלא יראו את זה, כשהם חיכו". 
לפני זמן קצר הותר לפרסום שמותיהם של ההרוגים מהפיגוע אמש: עידו בן ארי בן 42 מר"ג, אילנה נווה בת 39 מת"א, מיכאל פייגה, בן 58 ממדרשת בן גוריון,
מילה מישייב בת 32 מראשל"צ.