הקלטת שהביא אתמול עמית סגל, בה נשמעים פעיל מסניף הליכוד בבת ים וח"כ מיקי זוהר מנתחים את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חושפת קצה של קרחון. קלטת אחת טובה לפעמים מאלף מילים. 



השיחה האותנטית הזו, שבמהלכה אומר ח"כ זוהר על ראש הממשלה "אני אומר לך את האמת, הוא יצא מניאק, שאין דברים כאלה", ממחישה את הכאוס בהתנהלותו של נתניהו. המציאות, שתוארה כאן פעמים רבות, לפיה לשכת נתניהו התרוקנה (לטובת מילוי סד"כ עדי המדינה), ואין בסביבת ראש הממשלה מערך עבודה מקצועי ראוי לשמו, מחמירה בקצב מהיר. ערב רב של עסקנים מתקוטטים בחצר הביזנטית הזו על תשומת לבה של אחת בשם חני בלייוייס, המקורבת למלוכה עצמה, כלומר לגברת אשר בבלפור, והיא זו שמנפקת קלטות תמיכה של ראש הממשלה לכל דיכפין.

  
קלטת התמיכה של נתניהו ביוסי בכר, "על הראש" של מועמד הליכוד הרשמי בבת ים צביקה ברוט, ובניגוד מוחלט להתייצבותם של כל שועי ובכירי המפלגה, היא רק דוגמה אחת לכאוס. הכל התחיל בשינוי שהוביל ח"כ דוד ביטן בחוק הבחירות המקומיות, שמאפשר למפלגות לתמוך ביותר מרשימה אחת בכל רשות מקומית. לא ברור בשביל מה זה טוב. ברור לגמרי בשביל מי זה טוב - העסקנים חוגגים. זה מאפשר להם לשפוך כמויות גדולות של כסף ציבורי על מאבקי כוח ותככים מפלגתיים, על חשבוננו כמובן.
 

עזבו בת ים, בואו נעבור לאור יהודה, שם צילם נתניהו סרטון תמיכה בראשת העיר ליאת שוחט. הבעיה היא ששוחט לא מתמודדת בשם הליכוד. להיפך. היא בכלל התמודדה בעבר על מקום ברשימת העבודה לכנסת. שוחט מתמודדת מול רשימה אחרת, של הליכוד, שתומכת בכלל במועמד שלישי. אבל נתניהו תומך בה. כנראה בזכות העובדה שאחד מראשי הליכוד באור יהודה מכהן גם כעוזר של ראשת העיר, או משהו, ומתמודד נגד מפלגתו הוא. 
 
נתניהו הפך כבר מזמן לישות עצמאית, על־מפלגתית, עם קיום עצמאי מחוץ לליכוד. הוא השתכנע שהמותג שלו היום גדול, חשוב, חזק ומשפיע יותר מהמותג של המפלגה שלו. יכול להיות שהוא צודק. המפלגה שלו יכולה להאשים רק את עצמה. מי שמתנהגים כמו מחצלת - בסוף מקופלים כמו מחצלת.

מי זו אותה חני בלייוייס? קוראי "מעריב" מכירים את העלמה מתיאורה של סצנה שעשתה לשר התקשורת איוב קרא בלשכתו במשרד התקשורת. היא הגיעה לשם כרוח סערה, טרקה את הדלת, גירשה את הנוכחים ונשארה עם השר לבד. צעקותיה בקעו השמיימה. אחרי שהלכה, מולאו מיד הפקודות שהביאה איתה מירושלים. עכשיו, ערב הבחירות המקומיות, היא ממונה על קלטות התמיכה. נתניהו הוא מותג מנצח ברבות מהרשויות המקומיות בישראל. מועמדים מוכנים להיהרג בשביל קלטת שלו. מתברר שלא חייבים להיות ליכודניקים כדי לקבל אחת כזו.
 
הכאוס הליכודי הזה מתרחש במקומות רבים נוספים. אותו מיקי זוהר, למשל, כוכב הקלטת של אתמול, נמצא במרכזה של סצינה דומה בעירו קריית גת. הקבוצה של זוהר בסניף הליכוד המקומי בקריית גת הפסידה על חודו של קול לקבוצה היריבה, שזכתה להוביל את הרשימה לבחירות המקומיות. למרות ההפסד, זוהר לא ויתר. הוא הצליח לחלץ מהמטה המוניציפלי של הליכוד סכום נכבד (כנראה מאות אלפי שקלים) של תמיכה ברשימה עצמאית שהוא מריץ שם. כן, הרשימה הזו תמודד נגד רשימת מחל של הליכוד, אבל הליכוד (כלומר משלם המסים) מממן את שתי הרשימות, זו מול זו. על חשבוננו.