אין ספק שהאיום החמור ביותר על גורלה של מדינת ישראל היום הוא הבקבוקים של שרה. אבל, מעבר לו עדיין קיימת תופעה חמורה ששוב מובילה את מסע הבחירות, והיא הניסיון להערים על מצביעים רבים, ולבצע בקולותיהם מדיניות שונה לחלוטין ממה שהובטח להם. מובילים את התופעה שורה של בעלי ניסיון בתחום.



אחת מהן היא ציפי לבני, שפרשה בנובמבר 2005 מהמפלגה שלה – הליכוד, יחד עם אריאל שרון, תוך שהיא עושקת שליש מהמנדטים של מצביעי הליכוד. במסע הבחירות שנערך בינואר 2003 הבטיחו לבני וחבריה לבוחרים שלא יעקרו יישובים, תחת הסיסמה - "דין נצרים כדין תל אביב". לא עבר זמן רב ולבני, יחד עם שרון ואולמרט, הגו את "תוכנית ההתנתקות" – שם נכלולי בפני עצמו, ועשו ההיפך ממה שהתחייבו כלפי הבוחרים.



הם גם פנו במשאל למתפקדי הליכוד - האם הם מאשרים את ביצוע העקירה, אבל לא נרתעו כאשר שישים אחוזים מהמתפקדים אמרו להם לא. כך עשו בקולות הבוחרים והמתפקדים מה שעלה על רוחם. לימים שדדו את המנדטים סופית כשפילגו את הליכוד והקימו את 'קדימה'. ולבני, גם את קדימה היא פילגה, אחרי שהפסידה בהתמודדות לשאול מופז.  



ואילו שותפה של לבני – יצחק הרצוג, לקח תפקיד מרכזי בהונאת הבוחרים וההערמה על החוק שהתרחשה בשנת 1999 ומכונה פרשת "עמותות ברק". פרשה בעקבותיה המליצה אפילו המשטרה להעמיד את הרצוג לדין, אלא ששתיקתו בחקירה גרמה ליועץ המשפטי לממשלה להצטדק ולהודיע שקיים קושי לגשת לבית משפט.

גם הפרשה הזו נועדה לגנוב את דעת הבוחרים בצורה מתוחכמת. הרצוג לקח חלק חשוב בהקמת שורה של ארגוני קש שהציגו מאבק אותנטי למטרות נאצלות, אבל כל מטרתם הייתה להפיל את הימין ולהמליך את אהוד ברק. הכסף הגיע מקרנות של פילנתרופים בחו"ל, קרנות שהרצוג ניהל או היה מעורב בהן. שמות העמותות ומטרותיהן שיקפו את החלום הציוני, אבל הן שימשו למימון גופים ופעילים עם מטרה אחת בלבד – להשחיר את הליכוד והימין ולהעלות את ברק. וברק עצמו, מהר מאוד אחרי שנבחר הוא ניהל מו"מ על חלוקת ירושלים, בניגוד להתחייבויות לבוחרים.  
 
טכניקת ההערמה על הבוחרים מאפיינת את מחנה ה"עבודה" מזה שנים. אפילו בבחירות בהן נבחר יצחק רבין ב-1992, התחפשה העבודה לליכוד ב'. רבין הציג תדמית ניצית והבטיח לא לדבר עם אש"ף. בד בבד פעילי העבודה השחירו בעלילות מסמרות שיער את ממשלת שמיר. והנה - מהר מאוד אחרי שהקולות היו ביד, חתכה העבודה לכיוון ההפוך ממה שהובטח לבוחרים – מו"מ עם אש"ף והסכמי אוסלו. 
 
המתרחש היום מזכיר מאוד את המערכות הקודמות. ארגוני מתנדבים עלומים, כספים זרים, מימון סקרים, בידוי מחאות, מסע השחרה דמוני של ראשי הימין, תוך הפניית הציבור לבקבוקים במקום להשקפת העולם של "המחנה הציוני". אפילו השם – "המחנה הציוני", הוא חלק מהסבוטז'ה, אחרי שכבר נחשף מי מוחבא שם מאחורי הדגל של הרצל.  
 
מבלי לזלזל בפרשות השחיתות של אנשי ציבור שנחקרות היום, כולן מתגמדות אל מול חומרת תופעת שודדי הקולות. היסטורית – הקולות הנשדדים הם רק אלו של בוחרי הימין. מעשית - מדובר בגניבת הדעה, הדעת, הדרך והגורל של העם והארץ. זהו שוד שאין מגונה ומסוכן ממנו.