נתניהו אשם, אין ספק, אבל האשם הזה לא קשור כלל לדוח המבקר שפורסם השבוע ולריקודים על הגגות של יריביו. אשמת נתניהו מתחדדת דווקא על רקע הספינים שהמטה שלו פולט בצוק עתי הבחירות.



ספינים ותחפושות שנועדו לצייר את ראש הליכוד כימני, לאומי, נחוש ובעל עקרונות. נתניהו אשם בכך שהוא ממש לא כזה, שמאז ומעולם הוא לא הוביל וביצע באמת את תפיסת העולם של הבוחרים שלו. נתניהו אשם בזה שהליכוד מכהן בשלטון, אבל השליטה נמצאת בידי המחנה השני. נתניהו אומנם נהנה ממנעמי השלטון, כפי שהתברר שוב השבוע, אבל מי שקובע את גורלנו הם אנשים אחרים לחלוטין. 



דוגמה קטנה לחימום – סרטון שפלט מטה ההסברה של נתניהו לפני שבוע, מנסה לטעת בנו את התחושה שאם ציפי לבני ושותפיה יגיעו לממשלה, הם יכניסו את דאע"ש לגבולותינו.

דאע"ש זה שמאלה מתפייט המשורר הליכודי, ומנסה לטשטש את העובדה שנתניהו הוא שהכניס את לבני ראשונה לקואליציה האחרונה שלו, ומינה אותה לאחראית על המו"מ המדיני ועל משרד המשפטים. מה קרה, רק בחודשים האחרונים גילה נתניהו שלבני הצטרפה לדאע"ש? הוא לא ידע מה העמדות שלה לפני שנתיים, כשהעדיף אותה על פני נפתלי בנט?
 

העובדה שבין לבני לזהבה גלאון אין הבדל ממשי ידועה לכל, וממחישה את משמעות הסגרת המו"מ מול אבו מאזן לידיה. אבל המשמעות החמורה בהרבה היא דווקא הפקדתה על משרד המשפטים. למעשה, הכישלון הכי גדול של נתניהו והליכוד מצוי בתחום הפיקוד של משרד המשפטים והפרקליטות.






נתניהו גילה שבחודשים האחרונים לבני הצטרפה לדאעש? סרטון מפלגת הליכוד.

מאז 1977 הליכוד בשלטון, כמעט ברצף, אבל המערכת המשפטית הממשלתית ממשיכה ליישם את השקפת העולם של הצד הפוליטי השני, תוך הדרת האידיאולוגיה של מרבית הבוחרים. 
 
כידוע, תפקידם של עובדי המדינה הוא לבצע את החלטות הממשלה הנבחרת. תפקיד המשפטנים שביניהם לא שונה - גם הם מחויבים להירתם ליישום המדיניות של נבחרי העם, ולהפעיל את מלוא היצירתיות המקצועית שלהם לצורך כך. רק כאשר הם מזהים פקודה בלתי חוקית בעליל שדגל שחור מתנוסס מעליה, חובתם להרים את הדגל. ואם המדיניות לא מוצאת חן בעיניהם יש להם זכות אחת – להתפטר. 
 
אלא שבפרקליטות שלנו הדברים עובדים אחרת. רק תחת נתניהו והליכוד, יכולה הפרקליטות להודיע לבג"ץ שעמדת המדינה היא עמדה ההפוכה מהחלטה מפורשת שקיבלה הממשלה. אירועים כאלו מתרחשים כל הזמן, ומגיעים להקצנה בעתירות בענייני יו"ש.

נתניהו והליכוד אשמים בכך שבכירי הפרקליטות הנוהגים כך לא מוצאים מיד את הדלת, אל מחוץ למנגנון הממשלתי. שהם מאפשרים ליישם פרקטיקה שיטתית של הפרת אמונים, מצד עובדי מדינה בכירים ביותר. ונדמה שמי שהפקיד את משרד המשפטים בידי ציפי לבני, לא באמת רצה לשלוט בתחום המשפטי, בניגוד לתדמית שראש הליכוד מנסה לשדר עכשיו לבוחרים. 
הסחות דעת כושלות
המחשה נוספת לאשמת נתניהו בקשר לפרקליטות ניתנה רק בשבוע שעבר. היה זה כאשר ראש הממשלה ציית בממלכתיות ליועץ המשפטי יהודה וינשטיין, אשר הורה שלא להפסיק את כהונת ראשי ועדות פרס ישראל בתקופת בחירות. ההתערבות הזו של היועץ ממחישה עד כמה התביעה הכללית עובדת בשביל צד פוליטי אחד בלבד ועד כמה נתניהו נכשל בתחום השליטה במנגנון הממשלתי. 
 
מתמיה מדוע וינשטיין לא מצא לנכון לפסול מיוזמתו כל מועמד לשפיטה בוועדות פרס ישראל, שקורא להפרת חוק גורפת וסירוב פקודה, כמו אריאל הירשפלד – חבר הוועדה לספרות וניסים קלדרון – יו"ר הוועדה לחקר הספרות. האם הפרקליטות הייתה מאשרת מועמד לכהונה בבתי המשפט שקורא לסרבנות והפרת החוק? 

מדוע לא מצא לנכון לפסול מועמדים לשופטי פרס ישראל אנשים שקראו לעבור על החוק? יהודה ווינשטיין. צילום: פלאש 90

בהמשך לכך, נתניהו אשם בעובדה שעדיין לא פוצל תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, בין תחום הייעוץ לבין האחריות לתביעה הכללית. נתניהו אוחז במושכות כל כך הרבה שנים ובכל זאת לא הצליח לגרום לכך שהממשלה תקבל חוות דעת משפטיות התומכות במצע שלה, כאלו שיאפשרו ליישם את האידיאולוגיה של בוחריה. מדובר, מן הסתם, בהרבה אזלת יד, אבל שוב - קשה שלא להתרשם שנתניהו נהנה מהמצב הנוכחי, בו הוא מדבר מגרון ימין אבל מבצע מדיניות שמאל. 
 
אפרופו פרס ישראל, נתניהו המציא לאחרונה את הספין של הדחת שלושה שופטים, אבל קשה להבין מדוע רק עכשיו ולמה בצורה כל כך כושלת. מזה שנים שראש הממשלה לא מטפל בהטיה הפוליטית היסודית של רבים משופטי פרס ישראל, בחד צדדיות של הלקטורים בקרנות הקולנוע, במשחק המכור של רבים מהכוהנים הגדולים של הזירה התרבותית והאקדמית.

של כל מי שמופקד על תקציבים ממלכתיים, ועושה בהם שימוש כדי להנציח את מעגל השליטה של השמאל הקיצוני בתודעה שלנו.
 
גם עכשיו, לאחר שחולל מהומה והצליח להסית לשעה קלה את תשומת הלב מהבקבוקים והחשמלאי, נתניהו לא עושה דבר כדי לשנות את עקרונות השיטה כולה. הוא אמנם מלמל משהו על הקמת ועדה ביום שאחרי הבחירות, אבל – על סמך הניסיון - מה שהיה הוא שיהיה. הליכוד ימשיך להסגיר את המשאבים הציבוריים שלנו בידי קומץ אינטלקטואלים מהשמאל, שימשיכו לשטוף לכולנו את המוח.
 
ועוד כישלון. כבר כמעט שכחנו, אבל השבוע פורסם הסרטון של ועד מתיישבי השומרון, שתקף בצורה פרימיטיבית ומגונה את ארגוני השמאל המקבלים תמיכה עוינת ממדינות אירופה.

אלא שדווקא הסרטון הפתטי הזה מחדד את אשמת נתניהו והמפלגה שלו, כי הוא עסק בבעיה אמיתית. מזה שנים פוגעים ממשלות וארגונים זרים בריבונות של מדינת ישראל, משקיעים כספי עתק כדי להטות את עמדות הציבור נגד הממשלה הנבחרת, ואפילו משפיעים על פסיקות בג"ץ. שלא לדבר על הפרת החוק הבוטה שלהם בשטחי יהודה ושומרון. 
 
רק לאחרונה נחשף כיצד ישראל מעלימה עין מבנייה בלתי חוקית של האירופים, המציבים בתים לפלסטינים, במטרה למנוע מישראל לממש את שלטונה ביו"ש. אין מדינה בעולם שהייתה מסכימה עם התערבות זרה שכזו בענייניה. אבל נתניהו מבליג מול החוצפה של מדינות אירופיות עוינות, בעוד הוא מתעקש דווקא לסכן את התמיכה הכלל מפלגתית בנו, בארה"ב האוהדת.
 
השמאל, מטיבו, שמח שנתניהו מיישם את המדיניות שלו, ולכן מנסה להפיל אותו באמצעות הדברים הלא נכונים. אבל הגיע הזמן לבוא עם נתניהו חשבון על הבעיות האמיתיות ומזווית הראייה הנכונה.