אני לא מבין איך אנשים לוקחים דברים כמובנים מאליהם, לא מבין איך הם לא מתפוצצים מזעם, לא מבין איך חלק גדול, גדול מדי מהציבור לא מבין-מרגיש שעובדים עליו.
 
פונה ראש הממשלה בפנייה נרגשת לתקשורת ומבקש: הניחו לאשתי ותיטפלו אלי, לא אליה. הניחו לה. חמש דקות אחרי זה אותו ראש ממשלה משתף פעולה עם סרט תדמית סוג ז' לאשתו ולו מתוך ידיעה שהסרט הזה יוקרן בכל אתר תקשורת ויגרום לכל בר דעת לכעוס, ללעוג, להסתלבט ולהקיא מבחילה מהטמטום של הסרטון שבו מופיעים בתפקיד הראשי שרה נתניהו, אחד בשם משה גלאמין המתפרנס מייעוץ בענייני שיפוץ־תיקון-אבזור דירות במצב קטסטרופלי וראש ממשלתנו בנימין נתניהו בתפקיד שחקן משנה או כוכב אורח. 

הסרטון הזה, איש לא יודע מי באמת מימן אותו ולמה, מי תסרט אותו, ומי הגאון שדאג שהוא יתפרסם 48 שעות לפני פרסום דוח מבקר המדינה על ההוצאות והתפקוד של בית ראש הממשלה.
 
מה ניסו יוצרי הסרט להראות לציבור? אני מנסה לנחש שמטרתם הייתה להציג כי בניגוד לדוח מבקר המדינה הזוג המלכותי צנוע, גר בבית מסמורטט עם צבע קירות מתקלף, מלא טחב, עם חלונות חורקים, עם מנורות שבורות, עם שטיח מחורר. רעיית ראש הממשלה בחיוך צנוע ובעיניים מושפלות סיפרה כמה היא ובעלה אוהבים שניצל ופירה, היא הסבירה במבט מואר שהיא חוסכת ושהיא ייבשה פרחים וענפי רימון דקורטיביים בכדי לחסוך בהוצאות הבית, וחלילה לא לרכוש פרחים טריים, ועוד כהנה וכהנה אמירות ותמונות בין כותלי המטבח המוזנח, ועוד חדר שלא ברור מתי בפעם האחרונה אירחו בו, וכל זאת כשסביב הגברת מקפץ ומדלג הפרסונה משה גלאמין, משמיע קריאות משונות ואמרות מאנפפות עם תנועות ידיים מעוגלות ולא שוכח להציג איזו תמונה של הזוג המלכותי שתקועה על איזה עץ שגלאמין מייצר ומוכר. אם תרצו, תשדיר פרסומת חינם לעסקו. 

הסרטון הזה מתארך ומתארך וככל שהזמן נוקף מצטיירת תמונה שעל פיה הזוג נתניהו גר בחורבה מוזנחת, מלוכלכת (ראו נא את הווילונות המוכתמים), טחובה, שמזכירה קצת את הכתבות על קשישים אומללים בדירות של הדיור הציבורי או במשכנות עוני בפריפריה, ורק היה חסר שגברת נתניהו תפתח את המקרר הריק ונראה בו שקית חלב, שתי ביצים וקופסת טונה מעלה עובש.
 

אני ראיתי את הסרטון פעמיים וניסיתי להבין אם ראש ממשלת ישראל שנתן יד לזבל הזה הוא מטומטם, טיפש או חולה פרסום. אני לא חושב שהוא כזה. נתניהו בטוח כל כך בעצמו עד שהוא באמת מאמין שהסרטון הזה יראה-יוכיח לציבור שדוח המבקר, שבו מספרים אסטרונומיים של הוצאות שהמדינה משלמת על בתים שבהם מתגוררים בני הזוג המלכותי בירושלים וקיסריה, מוגזם ולא אמין. אבל רק מטומטמים לא יעשו חשבון וישאלו את עצמם איך ייתכן שהבית מטונף ומקולף כשבהוצאות הניקיון שהמדינה משלמת על הבית אפשר לנקות את אצטדיוני טדי, בלומפילד וסמי עופר ועוד יישאר קצת עודף כדי לנקות את היכל התרבות והבימה.
 
מה עבר לראש הממשלה בראש כשהופיע כסטטיסט בסרט ונראה בו הולך לעבודה, לא לפני שהוא עושה סלפי עם הטיפוס הזה שמתרפס בפניו ומצפצף ״זה לא אמיתי, אני לא מאמין״.
 
הסרטון הזה התפרסם אחרי עוד ״סרט הוליוודי" מבית היוצר של הליכוד, סרט שמזכיר את הימים של לפני רצח יצחק רבין הי"ד לפני 20 שנה. כנופיית רוצחי דאע״ש מזוינים בנשק נוהגת ברכב דומה לרכבים שבהם מצטלמים אנשי "המדינה האסלאמית", שואלת נהג שלידו היא נעצרת איך מגיעים לירושלים. הנהג אומר להם שמאלה. הגאון שמייצר את סרטי התעמולה מפוצץ את המסך ומזהיר אותנו מהשמאלנים שיביאו את דאע"ש לירושלים, כשברור לצופה הלא נלהב שהשמאלנים הם משת"פים של דאע"ש והם רוצים בחיסולנו. יאללה, עכשיו כמה פרימיטיבים יבינו את הרמז, יזרקו רימון על הפגנה של שלום עכשיו, ירססו בתת-מקלע אסיפה של יש גבול או בצלם ותשקוט הארץ מהשמאלנים הבוגדים.
 
לכל הסמטוכה הזאת תוסיפו את הסרטון של הוועד של מתיישבי השומרון בסגנון הנאצי הקלאסי, הכולל את כל הסממנים של התעמולה הנאצית. עד כדי כך הסרטון המצחין הזה עורר בעתה שאפילו נתניהו ובנט ושאר האנשים שאינם נמנעים מתעמולה ארסית מתלהמת ומסיתה צייצו נגד הסרטון. צייצו, לא צעקו געוואלד. 

הגאונים של קצובר ושות' הצליחו ליצור סרטון שגרם לכל איש ימין נבון ולכל מתנחל בר דעת להסתייג ממנו, זה היה שיא בתעמולה שמהווה זרז לרצח הפוליטי הבא. 

נותר עוד כחודש עד הבחירות, והצד השני בראשות בוז'י בזבז עשרות מיליונים על תעמולת בחירות פרווה, מעודנת, משעממת. המטה של המחנה הבזבזני הפציץ משכורות למקורבים, לקח ״אנשי מקצוע״ שאף אחד מהם לא היה מקבל ציון עובר על יכולותיו. בצר להם החליטו לשחרר עוד בוכטה גדולה של שקלים לטובת ראובן אדלר, מקצוען שהוכיח בעבר את יכולותיו בקמפיינים טרום בחירות. אני לא יודע מה גרם לאדלר לחשוב שהסרטון הראשון שלו, שבו משבח בוז'י את בוז'י בקול גברי מסוקס (של איזה שחקן בלתי מזוהה), יגרום לאנשים לשנות את דעתם על המועמד שבסוף הסרטון כאילו מסתלבט על עצמו ומבקש מהציבור שהקול שלו לא יהווה מכשול לבוחרים לתת לו את הקול שלהם. מביך.
 
תוסיפו לכל זה את סרטון הרקדנית המסטולית עם הצ׳ייסרים זהבה גלאון, את סרטון השקופים של העבריין המורשע אריה דרעי, ולא יהיה לכם מנוס מלקבוע אחרי מחשבה ושיקול דעת שאלו שרוצים להיבחר חושבים, וכנראה במידה גדולה של צדק, שהציבור מטומטם ושאפשר לקנות אותו בטריקים ושטיקים. אם הייתי נסחף ויורד לרמה של הסרטונים המחורבנים והתרגילים  המגעילים של הפוליטיקאים והמפלגות, הייתי אומר לכם שבא לי לקחת אקדח ובכל פעם שהם מופיעים על המסך ומנסים לעבוד עלי לירות על המסך ולנפץ אותו ואת הבלופים שלהם.
תוך כדי כתיבה אני נזכר באחד השירים המופלאים של יהונתן גפן, שאותו מבצע דני ליטני, שיר שמשקף תמונת מצב שמתרחשת בארצנו הקדושה. 

שיר היורה
זאת היא הבלדה על בלי השלף
שאם תראה אותו, יתר טוב תתכופף
ואל תתקרב אלי, אם אתה לא מוכרת
כי היד שלו קלה והוא מחזיק אקרת
והוא יורה
יופי-איי-או
יופי-איי-איי
הוא יורה

אתמול אספתי טרמפיסטית יפה
שאלתי ״לאן?״ והיא אמרה לי לחיפה
היא לא הסכימה להוריד את החולצה
אבל אני ידעתי מה שהיא רוצה
אז יריתי בה
יופי-איי-או!

לקחתי שיעורים בנהיגה חצי שנה
ניגשתי אל הטסט, פתאום הבן-יונה
אומר לי ״תעשה זינוק בעלייה״
וזה עצבן אותי, כי לא הייתה שם עלייה
אז יריתי בו
יופי-איי-או
יופי-איי-איי

אין מה לדבר, הוא שולף מהר
אל תפנו לו את הגב
כי הוא השלף הכי מהיר במערב
היום בבוקר הרגשתי לא טוב
אז הלכתי לרופא שגר בסוף הרחוב
הוא אמר לי: מותק, אין לך כלום
הוא אפילו לא שלח אותי לעשות צילום
אז יריתי בו
יופי-איי-או!

וגם אתם שרואים אותנו כאן
תהיו ערניים, כי זה אולם קטן
ובסוף השיר תרימו תעיניים
וכדאי שיהיו מחיאות כפיים
כי אני יורה
יופי-איי-או
יופי-איי-איי
כן, ככה זה אצלו
הוא פשוט מוציא לו את הכלי שלו
ולפני שמבינים מה קורה
הוא לא עושה עניין, הוא יורה
יופי-איי-או
יופי-איי-איי
יופי-איי-או
הוא יורה
אין אזרח במדינה הזאת שלא יודע כמה האצבע קלה על ההדק, לצערנו הרבה אזרחים סוגרים חשבונות באמצעות חיסולים בסכין, באקדח, ברימון, במטענים, בהצתה ובעוד אלף ואחת שיטות. יגאל עמיר ושות׳ תכננו כמה שיטות חיסול לרבין ולבסוף בחר עמיר באקדח. ההסתה המשתוללת כעת שוב מהצד הימני של המפה תביא איזה חמום מוח כמו בשיר של גפן לבצע פשע נורא, ואז יבואו הפלצנים ויאמרו שהכתובת הייתה על הקיר. והפלצנים המסיתים היום בלי חשבון יאמרו - ידנו לא הייתה בהסתה.
 
ריח רע מתפשט באוויר ובאווירת הבחירות, עוד פחות מחודש ילך הציבור לקלפי, כל אחד יצביע למפלגה שהוא חושב שמן הראוי שתנהיג את המדינה. אני נשבע שעדיין לא החלטתי למי להצביע, אני פשוט לא רואה אף מנהיג שיוכל להוציא את המדינה הזאת מהבוץ שבו היא שקועה וממשיכה לשקוע ולשקוע. הגענו עד לצוואר מה יהיה הלאה?
ארכיון פרטי
הפעם היחידה שרצחתי מישהו באמצעות אקדח הייתה בסרט "מוות בטוח", שבו שיחקתי בתפקיד הראשי. הסרט היה חלק מסדרה בת 13 סרטים שהוקרנו בטלוויזיה תחת השם "סיפורים לשעת לילה מאוחרת" ונחשבו חדשניים בתחום באותם ימים - סוף שנות ה-80. אם זיכרוני אינו מטעה אותי, מי שצילם את התמונה היה צלם סטילס צעיר, בנו של המיליארדר ארנון מילצ׳ן, שעשה את צעדיו הראשונים בענף הקולנוע שבו נחשב אביו לאחד מהאנשים השולטים בתעשייה.