איימן עודה: כשנבחרת, אלמוני לנו, השארת רושם טוב, מציין פרשננו לענייני מנהיגות ומונהגים – ואינני מתכוון, חלילה, לרושם שמשאיר וסאל על שליטו. אני מתכוון שראינו ושמענו מנהיג ערבי-ישראלי שלא מתרפס ולא מתלהם בשנאה; צעיר, טירון, אבל בוטח, תכליתי, מתנסח היטב, כשלעיניו השוויון והשילוב האישיים והסקטוריאליים בחברה, בתעסוקה ובשלטון. 



לרוב הערבים בישראל עניינים אלה קריטיים יותר מהעיסוק האובססיבי של מנהיגיהם בתמיכה בפלסטינים. חשבנו שסדרי העדיפות שלך נכונים, ו"המאוחדת", שבה השלם גדול ממרכיביו, תרבה מצביעים שנמנעו להצביע לפלגים הנפרדים.
 
אבל, איימן, חלומך קרס מיד מול התנגדות בל"ד והתנועה האסלאמית לחתום על הסכם עודפים עם מר"צ, מפלגה ציונית. כך שמעתה, כנראה, השלם יהיה סדוק. אז אם הקיצונות האגרסיבית עומדת לתת את הטון ב"מאוחדת", לא כדאי שתיפרד מבל"ד? נראה את זחאלקה ומה-שמה בכוחם האמיתי, לבד, מנסים למנוע זליגת בוחרים ערבים זועמים מלהצביע לשמאל-מרכז הציוני.
 

ישראל כץ: תגובתך מבטלת בגסות ובהתנשאות את דברי האלוף וראש המוסד במיל' מאיר דגן, מעיר פרשננו לעניין פרשני נתניהו (לא כולל "ישראל היום" ודג המוסר אקוניס). אכן, דברי דגן נאמרו בהתרגשות, אולי כי בריאותו מונעת ממנו לפעול כנבחר פוליטי ולשנות את המצב - ואולי מפני שהוא יודע, כמוך, מה מצפה לעמישראל מהמשך שלטון הימין, הנתניהו והשלדון. 
 
לדגן, שלא כמו לצבועים סובבי ביבי, אין כיסא או אינטרס - והוא אומר מה שהוא יודע, מזהיר ממה שהוא חושש, ומתריע שהכל נובע מנתניהו והליכוד - המשילות הכושלת, ההפחדות וההטעיות, השחצנות ואי המסוגלות לקרוא את המצב.
 
ולטיעונים שלך: אני מניח שדגן ביקש להמשיך כראש המוסד כדי לשמור על ישראל מהאסונות שאתם ממיטים עליה. אדם אמיץ ושפוי כמוהו בין מקבלי ההחלטות היה מונע דינמיקה מסוכנת ומסייע לבנות דרכי פעולה שקולות ויצירתיות יותר.  
 
כרוב האנשים שמילאו את הכיכר, הגענו ברגל ומרצוננו החופשי. אתה באמת מאמין שהקיבוצים המרוששים מימנו את הסעתנו? לעומת זאת, במוצאי שבת, כשהימין הקיצוני שלך ימלא את כיכר רבין, יובאו אלפי מתנחלים קיצוניים באוטובוסים שימומנו בכסף ציבורי. 
 
ובעניין הכספים שהוזרמו לשמאל מחו"ל: לא חוקי? פנה לוועדת הבחירות ולמשטרה (ואל תזכיר את עשרות המיליונים שהזרים שלדון לחיזוק כס הביבי). עכשיו לך תחליף את אב הבית שטייניץ במשמרת ותעזור לחפש ראיות נגד רביב דרוקר.
 
יאיר גרבוז: יאיר ידידי, איש חכם ושנון, מנהמת ליבך דיברת בעצרת. אמת אמרת ולא התכוונת לגזענות. חבל רק ששכחת מה שאמר חברנו המנוח אהרל'ה שמי, "בכביש אל תהיה צודק, היה חכם". 
 
אני מניח שבסוף הכביש מונח גם הצדק. חבל שהענקת את זכות העלבון לצדקנים מקצועיים, שיעוותו את משמעות דבריך (כולל אמנון לוי, שיצר מין משוואה בינך לרב עובדיה המנוח ושכח שמרן גם איחל פורענויות לשולמית אלוני, יוסי שריד, הקיבוצניקים, השחקנים ועוד). 
 
גם אני מתנגד שאיצטגנינים, מקובלים, רבנים, אסטרולוגים ועכו"ם יהודים, חסידים שוטים, חרדים לא ציוניים ואמונות טפלות יקבעו את המשך חיינו כאן. טעות בן גוריונית של אי הפרדת הדת מהמדינה, שאנו משלמים עליה עד היום וניאלץ לחיות ולמות איתה.