ט״ו בשבט הוא הזדמנות מצוינת לדבר על סגולותיהם של הפירות וההשפעה שלהם על תחום הטיפוח. קצב החיים המהיר והדינמי גורם לכך שאנחנו מפספסים זמן יקר של מנוחה ורוגע. אנחנו מבזבזים המון אנרגיה ומבלים שעות תחת אור הפלורסנט ומסכי המחשב. בשל כך מתגלה אצל רבים חוסר בוויטמינים חיוניים, מה שמוביל לעייפות כללית שלבסוף משפיעה על העור שלנו. כדי להחזיר לעור את שאבד לו יש להקפיד על תזונה נכונה.


אך מה קורה למי שלא מוצא את הזמן לבשל או לאכול באופן מסודר? הוא צריך למצוא דרך לקבל את הוויטמינים והאיכויות שיש בפירות ובירקות. ואכן ברוב המקרים אנחנו זקוקים לתוספת חיצונית, שתספק לנו את מה שהגוף דורש ותעלה את רמת האנרגיה והחיות של העור. לשם כך חברות הקוסמטיקה עומלות ורותמות את המרכיבים שבפירות ובירקות ומשלבות אותם בפורמולות שלהן.
אך ההכרה בכוחה של תוצרת הטבע לא החלה בעשור האחרון ואפילו לא במאה האחרונה, שכן כבר במצרים הקדומה נהגו לרקוח תכשירים טבעיים על בסיס אלוורה וחומצה לקטית. גם בסין הרחוקה אימצו את התוצרת הזמינה, כשנשות הקיסרים עשו פילינג טבעי בעזרת גרגירי אפרסק. ואכן, המרכיבים בפירות יכולים לעשות פלאים לעור שלנו.

פירות וירקות כתומים, למשל, יוסיפו לנו ויטמין A, שנחשב אחד מנוגדי החמצון החשובים לעור. פירות הדר וקיווי, העשירים בוויטמין C, טובים להבהרת העור וגמישותו. בפירות אדומים יש פוליפנולים הפועלים נגד הזדקנות העור, וזה רק חלק קטן מהסגולות שיש לטבע להציע לנו. כל אחת ואחד יכולים לברר בקלות מה הצורך של העור שלהם - זה בדרך כלל ניכר על העור - ופשוט להתאים לו את התכשיר המתאים מבין שלל המוצרים הקיימים כיום בשוק. 











צילומים: דיוויד מוריס, אפרת אשל, דן לב, יח”צ