לפני כמה ימים דיווח אתר האופנה הנחשב wwd שחנות הכולבו הבריטית סלפרידג׳ס החליטה להשיק יוזמה שיווקית חדשה ומסקרנת למדי - חנות פופ־אפ ניטרלית מבחינה מגדרית. החל מאמצע מרץ ועד סוף אפריל, אנשי סלפרידג׳ס מתכננים להשיק חנות בת שלוש קומות שתאגד את כל פריטי היוניסקס של המעצבים והמותגים אשר נמכרים בה; בין היתר, מותגים כמו קום דה גרסון, גארת' פיו ואן דמולמיס-טר.
הפרויקט, שמכונה בידי הכולבו ,Agender לא יכלול רק תמהיל יוניסקסי, אלא אף מיתוג כזה: במקום בובות ראווה של גבר או של אישה, הכולבו ישתמש בצילומים, בסרטונים ובמוזיקה אמנותיים ונטולי אימג'ים בעלי שייכות מגדרית על מנת לקדם את התמהיל. אתר wwd דיווח שמטרת הכולבו בהשקת המיזם הייתה ״לקחת את לקוחותיו למסע שבו הם יוכלו להתלבש בלי להיות מוגבלים בידי סטריאוטיפים״, אבל אין ספק שבאופן כללי היוזמה צומחת על קרקע פורייה ומוכנה למדי. שבוע אופנת הגברים לעונת חורף 2015-2016, שהתקיים בחודש ינואר, היה כולו שיר הלל לע-מימות מגדרית, עם שפע קולקציות שכללו צבעי ניאון ורודים, תכשיטים וגברים בחצאיות. בנוסף, כבר כמה עונות שטרנד הבויפרנד שיק, שכולל שלל פריטים בעלי רלוונטיות לשני המינים, הפך לדייר של קבע במלתחות שלנו. ובכלל, בלבול מג-דרי כמעט מחובק בידי המיינסטרים - גם אצלנו בישראל, למשל, בקמפיין הבחירות של מרצ מופיע הדוגמן סתיו סטרשקו בבגדי כלה.
אבל אין ספק שהיוזמה של הכולבו בהחלט לוקחת את הטרנד הנ״ל צעד אחד קדימה. המנהלת הקריאייטיבית של סלפרידג'ס, לינדה יוסון, מדגישה מצדה בראיון לאתר שדווקא לא מדובר בניסיון לתפוס טרמפ על הטרנד האופנתי, אלא על ניסיון כן לייצר אמירה חברתית-תרבותית עכשווית. ״המטרה שלנו היא לאפשר ללקוחות שלנו לגשת אל החוויה ללא דעות מקדימות ולנו כקמעו-נאים לעזור ולקחת את הדרך שבה אנשים צורכים אופנה לשלב הבא״,הוסיפה יוסון. והאמת, היה קשה לנו שלא לבלוע בשקיקה את דבריה, לא רק בשל המשמעות שלהם לגבי הקוליות של הכולבו, אלא באופן כללי, לגבי הפוטנציאל והדוגמה שהיוזמה הזאת יכולה להעניק ליתר הקמ-עונאיות הגדולות. שכן, ללא ספק, מעבר לאמירה יחצנית נבונה, יש כאן בהחלט מיזם שיכול לשמש כדוגמה ומופת לשינוי.