שוקלים את זה
לפני כשנה הקימו צמד החברות מיטל דרור-ונדרמן וגלי לרנר את Buy Kilo, חנות בגדי יד שנייה ווינטג' לפי משקל. החנות ניצבת במבנה ששימש במשך כמה עשורים כבית מרקחת, והעיצוב החדש שבחרו השתיים נשאר נאמן למקום. החזון שלהן הוא למכור דברים מיוחדים במחירים הכי זולים שאפשר, תוך אימוץ שיטת מכירה שפופולרית באירופה. את הבגדים הן קונות מקניינים פרטיים שמייבאים פריטים מהעולם וחלקם מגיעים מאוספים פרטיים, מעודפי ייצור ויבוא.
 
כשנכנסים לחנות התחושה היא כשל בוטיק יוקרתי. בניגוד לחנויות יד שנייה אחרות, שבהן הכל מפוזר ויש צורך בפשפוש רציני כדי להגיע לדברים השווים, פה הכל מסודר על קולבים על פי צבעים וסגנונות. לכל פריט מצורף תג עם המחיר היחסי שלו בקילוגרמים, כך שכשמגיעים לקופה המחיר הוא הפתעה. בדרך כלל הפתעה טובה, כי לרוב הפריטים מגיעים לעשרות שקלים בודדים.
 

אהבנו: המגוון רחב מאוד ויש גם אופנת גברים, מה שאנחנו בדרך כלל לא רואים בחנויות יד שנייה. המחירים סבירים מאוד, והעיצוב נותן תחושה של בילוי בבוטיק יוקרתי. גם התחושה של השקילה בסוף הקנייה די מגניבה.
 
אהבנו פחות: היינו שמחים אם היינו רואים יותר פריטי וינטג' של מותגי יוקרה וקצת יותר שמלות ערב. גם בתחום האקססוריז ניתן להרחיב את ההיצע.

טווח מחירים: 10-40 שקלים למאה גרם.

Buy Kilo, שדרות יהודית 9, תל אביב

 
משלוח אישי
בין שלל הבוטיקים שמפוזרים ברחוב דיזנגוף בתל אביב, נפתח ביולי האחרון בוטיק חדש, ״מיה וואלאס״ שמו. הבוטיק הוקם על ידי איה ארגוב, סטייליסטית וקניינית עם ותק של עשר שנים בתחום האופנה. את הבוטיק הקימה ארגוב בכוונה ליצור קומפלקס כולל עם בגדים מיובאים ובגדי מעצבים, כשהיא שמה דגש על תשומת לב אישית ומתן שירותי סטיילינג אישי תוך כדי ביקור.
 
מלבד הבוטיק, שבאמת מכיל תמהיל נרחב של אביזרים, תכשיטים ופריטי לבוש, מציגה ארגוב שירות של ״בגדים עד הבית״. מה שאומר שהיא עושה קניינות אישית והתאמה לכל לקוחה. ארגוב שולחת את הבגדים לבית הלקוחה, כך שהיא יכולה למדוד אותם בזמנה החופשי ולשלוח בחזרה את מה שלא התאים או לא מצא חן בעיניה. השירות הזה ניתן ללא תשלום, כשאת הבגדים שולחת ארגוב באמצעות שליח.
 
הקולקציה המוצגת בבוטיק מורכבת מפריטים ביבוא אישי מלונדון ומהונג קונג, וכמובן פריטים של מעצבים ישראלים. רוב המעצבים שתראו בחנות הם בתחילת דרכם ולא זכו עדיין לפריצה הגדולה. הקולקציה היא תמהיל מגוון ופונה ללקוחה שמחפשת דברים שהם פחות מיינסטרים.

אהבנו: את הטי-שרטים עם ההדפסים מעולם האופנה והז׳קט עם הריצ׳רצ׳ים המתפרקים, כך שניתן לשנות את אורכו, סריגים מפנקים באוברסייז וחצאית מידי בשחור־ לבן עם הדפס פרחוני מופשט. בנוסף יש טווח מידות גדול: 34-46, כשארגוב מקפידה על בדים איכותיים ואיכות תפירה גבוהה.

אהבנו פחות: אם כי הכוונה היא להציע פריטים שיוצאים מהמיינסטרים, יש תחושה שהקולקציה מורכבת מטרנדים. לא יזיק לה להתפרע יותר בבחירות, במיוחד בחורף האפרורי.
 
טווח מחירים: 99-1,200 שקל.

מייה וואלס, דיזנגוף 227, תל אביב



Buy Kilo ומייה וואלס (צילום: יחצ)


ורסאצ'ה בחצי מחיר
חובבי מותגי-העל לא תמיד מוצאים סיפוק לחשקיהם בחנויות הישראליות. גם כאשר הם נוסעים לחו״ל לא תמיד המחירים על התגיות מתאימים ליכולות הכלכליות שלהם. בדיוק בגלל זה נוהרים רבים אל מרכזי האאוטלט שמחוץ לערים הגדולות, ולא רק כדי להצטייד בג׳ינס של ורסצ׳ה או טי-שרט של קוואלי.
 
משום מה בארץ הקונספט של אאוטלטים תמיד מרגיש כמו שיטוט בשוק, ועד היום לא ממש הצליחו להרים מתחם אופנה ראוי בעיני. או לפחות כך חשבתי, עד שהגעתי לאאוטלט האופנה ITALIA׳L שבהרצליה פיתוח. האאוטלט, שנפתח רק לפני כחודשיים, מציע מותגי עילית במחירים הגיוניים ונגישים. הקונספט נולד מתוך הרצון להנגיש את המותגים היוקרתיים להמונים, תוך הקפדה על חוויית הקנייה. ואף על פי שהמקום נקרא אאוטלט, הוא נראה יותר כמו בוטיק יוקרתי המחולק לפי מותגים.
 
המותגים מוצעים במחירים הנמוכים ב-50% עד 70% ממחירם המקורי, וזה בעיקר כי מדובר בפריטים מעונה קודמת, אך לא בהכרח. חלק גדול מהפריטים בחנות הוא מהקולקציות החדשות, כשהמחיר זול יותר בשל יבוא מקביל. בין המותגים: דולצ׳ה & גבאנה, קוואלי, ורסצ׳ה, ארמאני, טרוסרדי, פטריציה פפה ועוד.

אהבנו:
בהתאם לציפייה ממותגי-העל, יש מגוון נפלא של שמלות ערב במחירים ממש מצחיקים. גם בתחום האקססוריז הם לא מאכזבים ומביאים את הבסט-סלרים של המותגים. חובבות נעלי הסטילטו יוכלו לבלות שם זמן רב. גם קולקציית הגברים מגוונת וטווח המידות רחב.

אהבנו פחות:
את המיקום. החנות נמצאת בלב מרכז העסקים של הרצליה פיתוח, כך שצריך לנסוע אליה במיוחד.
 
טווח מחירים: 150-1,990 שקל.
 
L'ITALIA, ספיר 6, הרצליה פיתוח