שמרה על קשר

Wild Link  הוא שמה של הקולקציה החדשה של הגר סתת, שבה ניתן למצוא השראה מקשרים, מחוליות ומאלמנטים מהטבע. הקולקציה נולדה בעקבות חשבון נפש שעברה המעצבת. סתת מספרת שבילדותה התקשתה לשבת בכיתה, ועל כן הייתה תלמידה גרועה. בזכות משפחתה התומכת היא לא שקעה, והצליחה לתעל את האנרגיות שלה ליצירה. הפעם הראשונה שבה היא הרגישה שהיא מצליחה באמת ללמוד הייתה בקורס צורפות לאחר הצבא. לימודים אלה הובילו אותה בשלב מאוחר יותר לבצלאל. הקולקציה הנוכחית מסמלת עבור סתת את המעבר מתסכול לאושר. באופן טבעי, בקולקציה הזאת היא הרשתה לעצמה לתת דרור למחשבותיה, והחלה לחבר חומרים וצורות שונות. במקביל, ניסתה סתת לתת ביטוי לעולם הדיגיטלי ולמידע החדש שהוא חושף לפנינו. התוצאה: קולקציה מופרעת אך הגיונית. בין היתר תמצאו בה חוליות של זוחלים, צורות שבדרך כלל לא מתחברות, שילוב בין עורות וחומרים קשיחים.
אהבנו: הקולקציה החדשה של הגר סתת מצליחה לשלב באופן טבעי לחלוטין חומרים שבדרך כלל לא משתלבים. הצבעוניות של הקולקציה מאוד חורפית, והיא לא עמוסה מדי.

אהבנו פחות: כשמעצבת לא מגבילה את עצמה ונותנת דרור למחשבות שלה התוצאה תמיד מפתיעה, אך לא במקרה הזה. הרעיון מאחורי הקולקציה מאוד מעניין, והייתי מצפה שסתת באמת תתפרע ותצא מהשטנץ הקבוע שלה. למרות הדיבורים על הפרעות וקולקציה שונה, בסך הכל יש כאן עוד קולקציה מפס הייצור שכל כך מזוהה איתה.
טווח מחירים: 179־389 שקלים.
להשיג בחנויות הרשת


מתסכול לאושר. wild link. צילום: אבי ולדמן

אלגנטיות לא מתאמצת

רשת האופנה הספרדית “מאסימו דוטי” השיקה לאחרונה קולקציית סתיו־חורף לנשים ולגברים. הרשת היא חלק מקונצרן Inditex, המחזיק ברשתות זארה, ברשקה ופול אנד בר. הקולקציה העונה מתחלקת לשלושה חלקים עיקריים: בוהו, אינדיגו ולונדון בלומסברי.
בצד הנשי, קולקציית הבוהו מקבלת את השראתה מפסטיבל וודסטוק, ועל כן היא כוללת מעילי עור עם פרנזים, חצאיות, הדפסים אתניים ורקמות. קולקציית האינדיגו היא מן מחווה לג’ינס ולצבע הכחול, והיא ברובה כוללת חצאיות, מכנסיים וז’קטים. קולקציית הלונדון בלומסברי קרויה על שם אזור ברובע קמדן בלונדון, והיא משלבת חליפות נשיות, מכנסיים נשפכים, סריגים וצבעוניות של שמנת־אפור־שזיף. לצד שלוש אלה, הרשת מציגה את Spring Street , קולקציה בצבעי שחור־לבן־אפור עם נגיעות של קאמל, בהשראת העיר ניו יורק.
אהבנו: הדבר הראשון שעולה לראש כשרואים את הקולקציה זה “אלגנטיות לא מתאמצת”. הפריטים ברובם מעוצבים בקו נקי והגימורים מושלמים. הבדים נעימים ומפנקים, והצבעוניות מאוד רכה וחורפית. מבחינת הגזרות, אהבתי בעיקר את המכנסיים המחויטים. לא קל למצוא מכנסיים שיושבים נפלא על הישבן הים־תיכוני, אך פה נראה שחשבו על הצלוליט הנשי ואימצו אותו.
אהבנו פחות: חסרה קצת ורסטיליות. הקולקציה לא יוצאת מהמראה האלגנטי, וחסרים קצת בגדי יומיום לטעמי. גם מכנסי הטרנינג שהם ניסו ליצור יצאו קצת יותר מדי פנסיים.
טווח מחירים: 99־4,950 שקלים.
להשיג בחנויות בקניון רמת אביב ובקניון עיר ימים נתניה


גימורים מושלמים. הקולקציה של מאסימו דוטי. צילום: יח"צ

עשייה מקומית

הדוגמנית והאינסטגרמיסטית נטלי דדון לא מסתפקת בלהיות מול המצלמה בהפקות אופנה, ולוקחת לידיה את כובע המעצבת. בימים אלה היא מוציאה קולקציית טייצים בעיצובה תחת המותג החדש שלה: Leggies by Nataly Dadon. דדון מספרת שבחרה להתחיל לעצב דווקא טייצים כי בעיניה הם פריט בעל קהל יעד נרחב. “זהו פריט לבוש המתאים לכולן, בכל גיל, לכל מבנה גוף ולכל אירוע, גם בשעות היום וגם בשעות הערב”.
בקולקציה יש יותר מ־30 דגמים, המשלבים עורות ובדים שקופים בטווח מידות של 34־42. הייצור הוא כחול־לבן, כך שלאורך כל התהליך מדובר בעשייה מקומית. בנוסף, חלק מהדגמים יצאו בקו מיוחד לנערות במידות 30־34, שנקרא 
Minime By Nataly Dadon.
אהבנו: בראש ובראשונה את המחירים הנוחים. דדון היא כבר מותג מוכר, ולכן יכלה להתפרע עם המחירים, אך היא לא עשתה זאת. אהבתי גם את שילובי הבדים ואת הגזרה הגבוהה של חלק מהדגמים.
אהבנו פחות: אין חדש תחת השמש. רוב רובה של הקולקציה מוקדש לטייצים שחורים, מה שלא חסר לנו. כאושיית אופנה צעירה, הייתי מצפה שהיא תציג משהו רענן יותר, ופחות תיתפס על הלוק הרוקיסטי הלעוס. כמו כן, רוב הדגמים שלה מתאימים לנשים רזות ופחות למלאות, למרות ההצהרות שליוו את הבחירה ליצור טייצים.
טווח מחירים: 129־179 שקלים.
להשיג בחנות הרשת: www.natalydadon.co.il ובחנויות נבחרות