השנה הייתה 2006. האינסטגרם והנשיא אובמה היו עוד בגדר מדע בדיוני, הסלולרי הכי חם בעיר היה הבלקברי (עם מקשים!), והאישה המפורסמת ביותר עלי אדמות לא הייתה נשואה לקניה ווסט – היא הייתה בלונדינית, כחושה ובעלת קול תינוקי ומטופש. קראו לה פריס הילטון, ועבור רבים מחוקרי תרבות הפופ המערבית היא הייתה לא פחות ממרילין מונרו של דור המילניום, המדונה של העת החדשה, אייקון ומותג חזק לפחות כמו מקדונלד'ס וקוקה קולה.
השנה היא 2015, בואכה 2016. קים קרדשיאן, שהחלה את דרכה כחברה עבת הישבן והשעירה למדי של הילטון, היא כעת האייקון החזק ביותר עלי אדמות (איך הגולם קם על יוצרו! כלומר, בערך), חליפות ורודות של ג’וסי קוטור הן פדיחה אופנתית, ורכישת כלבלבים מיניאטוריים מהסוג שהיה חביב כל כך על הילטון ועדר מעריצותיה זה לא פחות מלא מוסרי (מי קונה כלב? מה קרה, תאמצו!). נכון, הילטון לא מתה חלילה, ומדי פעם אנחנו אפילו נחשפים לתמונות קיקיוניות שלה ממסיבות מביכות בווגאס, אבל ללא ספק, ימי הזוהר כבר מאחוריה.
אבל מסתבר שכל ההתעלמות הזאת ממש לא מקובלת עליה. פריס רוצה מהפך. בימים אלו ממש מנסה הילטון להחזיר לעצמה כמה גרמים של תהילת העולם באמצעות קאמבק מנומנם למדי. האמצעי? שער במגזין PAPER, אותו מגזין שהנפיק לנו לפני מספר חודשים את השער האייקוני של קים קרדשיאן בעירום. גם הילטון חושפת אחלה טפח בתמונות הגיליון, אבל האמת? למי אכפת. אפילו העובדה שאת החיבה למלבושים צבעוניים וטראשיים החליפו הסטייליסטים של המגזין באאוטפיטס אנינים ומחוכמים של ריק אוונס ומוגלר לא הצליחה לספק זווית רעננה למלכת העשור הקודם. ובכלל, התוצאה כולה זועקת ניחוח של אטריות מחוממות במיקרוגל.
אגב, הילטון היא לא האיט גירל היחידה מהמזווה של שנות האלפיים שמנסה להתארגן שוב על קאמבק מתוקשר. גם הדוגמנית אגנס דין, שאי אז איישה את נישת “הדוגמנית־נערה הנכונה של הרגע”, שבה אוחזות כעת קארה דלווין, ג’יג’י חדיד וקנדל ג’נר, מנסה שוב את מזלה. דין, שהייתה נשואה לשחקן ג’ובאני ריביסי (הנישואים הסתיימו ממש לאחרונה, כמה מפתיע, איזה תזמון), ניסתה לנטוש את הדוגמנות בשנת 2010 עבור קריירת משחק. התוצאה הייתה מביכה למדי. אבל לאחרונה מסתמן שגם לה נמאס להיות נשכחת, ולכן היא נתנה הופעת אורח מסעירה גם בתצוגת קיץ 2016 של המותג סן לורן. החודש היא אפילו הצטלמה לשער מגזין Wonderland, ההופעה הראשונה שלה מזה שנתיים על שער של מגזין. בראיון למגזין היא דיווחה על החזרה שלה למסלול. “פעם הכרתי את כל הבנות”, היא מספרת, “אבל עכשיו הגעתי, וכל הבנות הן חצי מהגיל שלי. נחמד לראות את הדור החדש”. ממש, על מי את עובדת, חמודה?
לאיט גירלס מסוגן של פריס ודין יש תוקף. הקריירות שלהן מתאפיינות בהרבה גלאם זמין ומהיר ובהיעלמות טרגית אל תהום הנשייה. אחד המאפיינים הבסיסיים של כל איט גירל עכשווית הוא העובדה שהיא עצמה, גופה ואישיותה, העסק שלה. כתוצאה מכך, היא נדרשת להעניק את כל קיומה לציבור ולהיות חשופה לעיני כל על מנת לתחזק את המותג. זה אומנם נשמע כמו מנהג שהפך לשמה השני של קים קרדשיאן, אבל הייתה זו למעשה פריס הילטון שהמציאה במו ידיה את הנוהל. ולמי שחלקה כבר כל חלקה טובה עם הציבור – קשה לחזור שוב לכותרות. כי מה עוד נשאר לה לתת לנו?
נכון, יש סלבריטאיות שמצליחות לחזור לכותרות - אדל הצליחה לעשות זאת החודש אחרי כמה שנים של שתיקה, אבל העניין הוא שאדל מעולם לא הייתה הנערה הנכונה של הרגע. היא לא הייתה איט גירל, היא תמיד הקפידה להיות משהו מעבר – זמרת בעלת כישרון יוצא דופן. התוכן והערך המוסף שהיא סיפקה עבור מעריציה חרג מגבולות ה”הלוואי שהייתי חיה את החיים הזוהרים שלה”. בנוסף, כמו שציינו, בניגוד לסלבריטאיות כמו אדל, שתמיד השאירו חלק ארי מעצמן מסתורי, הנערות הנכונות תמיד שפכו את הכל. אין פיסת עור או משפט מעורר פלצות שלא ראינו או שמענו מהילטון את קרדשיאן. וברגע שאיט גירלז מהסוג הזה נמאסות עלינו, יהיה מאוד קשה לשכנע אותנו לשוב ולהתעניין בהן. הרי במו ידיהן הן אפשרו לנו למצוץ מעצמותיהן כל דבר טוב עד שלא נותר עוד משהו שירגש אותנו בהן. וזה טרגי, קצת כמו בקליפ של רובי ויליאמס לשיר Rock DJ, שבו מנסה ויליאמס ללכוד את תשומת לבן של הנשים סביבו תוך שהוא מתפשט יותר ויותר מבגדיו, אך ללא הועיל – עד שלא נותר לו אלא לתלוש מעליו את עורו. לא יעזור, הניסיון של הילטון למכור לנו את עצמה באריזה של הפקת אופנה בישבן חשוף, אחרי שכבר ראינו קלטת סקס שלמה שלה לפני עשור, היא לא פחות ממעוררת חמלה. מעטות נערות הזוהר שמצליחות לעשות קאמבקים איכותיים, ומסתמן שהילטון לא תהיה אחת מהן.