בחגים אני בעיקר אוהבת להגיש מטעמים מתוקים שהוכנו במטבחי. לרגל ט״ו בשבט החלטתי להכין עוגיות קריספיות שכיף לטבול אותן במשקה חם; עוגיות המשלבות פירות יבשים ואגוזים והכי חשוב - שומרות על מרקמן הפריך לאורך זמן.



לפני ההכנה חשוב להצטייד בצנצנת זכוכית נאה או בקופסת פח דקורטיבית שלתוכה נארוז את העוגיות המוכנות (אני אוהבת צנצנות זכוכית שניתן לראות דרכן את העוגיות, וסביב הצנצנת אני קושרת סרט אורגנזה דקורטיבי).



בחרתי להכין את עוגיית הביסקוטי שמקורה באיטליה. לעוגיית הביסקוטי שלל גרסאות ושילובים מעניינים עם אגוזים ופירות יבשים היוצרים יחד מנעד רחב של טעמים ומרקמים.



הבצק להכנת הביסקוטי פשוט מאוד להכנה ומתבצע על ידי ערבוב של קמח, ביצים, סוכר, תבלינים ואגוזים או שקדים. הללו מקנים לעוגייה מראה מנוקד ומיוחד ומייצרים את הטקסטורה והמרקם המיוחדים לביסקוטי.



גם הגודל ועובי העוגיות חשובים. אפשר להכינן בגודל של 15-12 ס״מ עד לגודל של 25 ס״מ. אלו האחרונות מתאימות להגשה כמתנה. אם פורסים אותן דק, הן פריכות ומתפצפצות בכל נגיסה. אם פורסים אותן בגודל 1 ס״מ, הן יכולות להתאים לטבילה בכוס קפה מהביל.



את הבצק מעצבים לכיכרות בידיים רטובות היות שהבצק מעט דביק. מניחים את הכיכרות ברווחים גדולים בתבנית. הכיכרות מתרחבות ומשתטחות קלות באפייה. לאחר מכן מברישים אותן במעט מים.



אופים את העוגייה הזו פעמיים (מכאן השם ״ביסקוטי״ שפירושו ״נאפה פעמיים״) - פעם כשהיא מעוצבת ככיכר - שלאחריה מצננים ופורסים לפרוסות. בפעם השנייה אופים את הפרוסות ומייבשים, מצננים ואורזים בצנצנות או בקופסאות.



לפורטל הקולינרי של פסקל



ביסקוטי אגוזים


החומרים ל־50 עוגיות:



3 כוסות קמח מנופה 1 שקית אבקת אפייה % כפית סודה לשתייה



1 שקית סוכר וניל



1־2 טיפות תמצית וניל משובחת 3 ביצים גדולות XL % כפית מלח 1% כוסות סוכר



2 כפות של ליקר או מיץ תפוזים 1 כפית גרידת קליפת לימון



% 1 כוסות אגוזי לוז (או אגוזי פקאן/ אגוזי מלך)



1% כוסות שקדים (או פיסטוקים)



1 כוס צימוקים בהירים



אופן ההכנה:


מערבבים את החומרים היבשים לחוד ואת הרטובים לחוד - ומחברים יחד לבצק. בידיים רטובות מעצבים 3-2 כיכרות ומניחים ברווחים בתבנית תנור מרופדת בנייר אפייה. אופים בתנור שחומם מראש בחום בינוני של 180 מעלות במשך כ-35 דקות עד שמרכז הגלילות נוקשה למגע, והגלילות עדיין בהירות. הן אינן צריכות להשחים. מוציאים מהתנור ומצננים היטב. פורסים כל גלילה לפרוסות בעובי % או 1 ס״מ. מניחים את הפרוסות בתבנית ואופים במשך כ-20 דקות בחום של 150 מעלות, עד הזהבה. הופכים ואופים 20-15 דקות נוספות. מצננים היטב ושומרים בכלי אטום.



טיפסקל



לפריכות:



אפשר להמיר ביצה אחת בשני חלבונים.



הם מקנים פריכות נוספת לביסקוטי.



לטעמים:


אפשר להכין את הביסקוטי רק מסוג אחד של אגוזים ולשלב פירות יבשים כמו משמשים, שזיפים או דבלים חתוכות.



לגיוון וצבע:


אפשר להמיר חצי מכמות הקמח באבקת קקאו מרירה ולהוסיף % כוס שוקולד-צ׳יפס.



לגיוון במרקם:


אפשר להוריד חלק מכמות השקדים ולהחליף בפתיתי קוקוס, שוקולד-צ׳יפס או זנגביל.



לחיתוך אחיד ויציב:


חשוב מאוד לצנן היטב את הגלילות לפני הפריסה. רצוי לפרוס אותן בסכין משוננת.