״הטרפת התחילה״, נשמעה מלצרית לוחשת לחברתה, והיא צודקת: שבת בבוקר יום יפה ואלפי כלי רכב חונים בסדר מופתי בחניונים העמוסים להתפקע בחוף ימה של ראשון לציון. כולם הולכים לים, כל המסעדות שעל קו החוף מלאות עד אפס מקום. הגעתם בלי להזמין מראש? המתינו מינימום 45 דקות. הגעתם עם הזמנה מראש? המתינו רבע שעה. טרפת.



ובתוך המסעדה לא פחות לחוץ. וחם. חם מאוד. יום שמש ראשון בקיץ הזה, ונדמה שכל תושבי ראשון, מזרח ומערב, הגיעו ל״בני הדייג״, אחת ממסעדות הדגים הטובות באזור, כדי להתרווח ולהתפנק. להתרווח אמרנו? ובכן, לא ממש. בתוך ים הצעקות (החלל הגבוה במסעדה מעניק לכל צעקה כאן גם הד אימתני), הלחץ והזיעה (מה עם המזגן, באמת?), אי אפשר ממש להתרווח. אבל אפשר להתפנק.



כי מהרגע שבו התיישבתם, המלצרים מפנקים בלי סוף. מוסיפים סלטים, שואלים ללא הרף אם הכל בסדר, מתקתקים מנות, רצים, מזיעים ומעל לכל - מצליחים לשמור על איפוק גם מול הבהמתיות של הלקוח הישראלי הלא מצוי. פרס ישראל לסובלנות מגיע להם.



12 מנות פתיחה חביבות (חינם לסועד שמזמין מנה עיקרית, 47 שקלים למי שלא), טריות כולן, מוגשות מיד לשולחן. כשאנחנו רעבים מאוד, אנחנו מוצאים זאת כפתרון יעיל מאוד בלי לבזבז זמן. ויש גם כמה פינוקים: חומוס כלול בחשבון ולא נדרש לשלם תוספת בעבורו, ויש גם חריימה משובחת וטעימה מאוד, כרובית מטוגנת, חצילים, סלט ירקות ועוד. ארוחת פתיחים כזו בהחלט יכולה להספיק לסעודה משביעה וטעימה.



אלא שלא באנו לאכול פתיחים בלבד, מבחינתנו זהו המשחק המקדים. הזמנו גם מנה ראשונה נוספת: ארטישוק צרוב בשמן זית ומצופה בפירורי לחם (49 שקלים), אולם זו לא הגיעה. עם כל הכבוד למלצרים, לחץ גדול מדי גורם לפשלות. אז המנה שלנו נשכחה איפשהו, וכשכבר הוגשו המנות העיקריות לא היה טעם לחזור לאחור ולנשנש מנה ראשונה. לא נעים, לא נורא.



הדגים הם הסיבה העיקרית לבואנו, ודווקא בתחום הזה המסעדה אכזבה: הבורי (89 שקלים) והדניס (105 שקלים) הגיעו יבשים, נטולי עסיסיות, ונדרש לא מעט לימון על מנת לתת בהם מעט לחות. אולי בהשפעת החום הרב ששרר באותו היום, אולי בהשפעת הלחץ והעומס על הטבחים הם נשכחו יותר מדי על הגריל - זה לא משנה. בשורה התחתונה, העדפנו לחזור לנשנש מהפתיחים. מפתיע גם לציין שהתוספת כאן היא ״בהחלטת השף״. ציטוט. לא ״בהמלצת השף״, אלא ״בהחלטת״. ולפי החלטת הבוס קיבלנו תפוחי אדמה שומניים וסטנדרטיים, לא משהו שצריך לרוץ לספר עליו לחבר׳ה.



נראה לנו שנחזור לכאן בחורף, כשהטרפת תסתיים. 



★★★



"בני הדייג", חוף ראשון לציון, 03-5440050