שולחנות בהירים, כיסאות בצבעי תכלת ולבן, תקרה גבוהה, צמחייה נאה ומוזיקת גלגלצ נעימה מקבלים את פנינו במסעדת "ג'קו" החדשה, שמגיעה לראשונה לרמת השרון. התחושה היא של מסעדת חוף: החלונות הענקיים מתפרשים מהרצפה עד לתקרה ומתחשק להרים את הווילונות ולהביט בים הכחול שנמצא ממש קרוב. הושט היד וגע בו.


ואז זה הולם: מאחורי וילון מספר 1 מסתתר "מוסך אריה", מאחורי וילון מספר 2 מוסך פחחות אחר, וכך גם מאחורי וילונות 4, 5 ו־6. איזה לוקיישן מוזר, ואיזה עיצוב לא רלוונטי.

עוד בטרם התאוששנו, נחתו על שולחננו שמונה סוגי פתיחים, אפילו בלי שביקשנו. החדשות הטובות הן שהפתיחים הם על חשבון הבית, כמה נדיב מצדם (בהנחה, כמובן, שמזמינים מנה עיקרית). החדשות הבינוניות הן שאין בהם איזושהי בשורה לאומה. יוגורט, טחינה, סלק, ירקות חתוכים עם נתח גבינת פטה, סלט עלים ירוקים (עייפים מאוד) וגם לחם שעשה רושם של יבש. ייתכן שזה קרה כי ביקרנו במקום בשבת בצהריים.


בכלל, ישיבה בשבת בצהריים במסעדה היא גם זמן איכות לבילוי עם סבתא וסבתא. כמעט כל השולחנות היו מלאים במשפחות שבהן הבוגר במשפחה, בן 70 ומעלה, נפגש עם ילדיו ונכדיו, והוא גם זה שבסוף הארוחה מוציא את הארנק (כיפאק היי לסבא). את הדור הצעיר זה פחות מעניין, והילדים זזים, נעים, מרעישים ומחפשים אטרקציות. טוב יעשו הבעלים אם ידאגו לדפי צביעה - לטובתם ולטובתנו. 

צילום: אפיק גבאי

שניצל למנת ילדים (44 שקלים) הגיע כמנה ענקית שמתאימה לבוגר בכמותה ובנדיבותה. תוכו עבה ופריך, והוא טעים מאוד הן לקטנים (בעלי שיני החלב) והן לסבים (מאותגרי השיניים בכלל), אולם קצותיו שרופים וקשיחים. מזל שאנחנו, ההורים, בורכנו בשיניים קדמיות חזקות וביכולת לאכול שאריות.

החלק הטוב של הביקור בג'קו הגיע עם בוא המנות העיקריות: דניס פילה בתנור (94 שקל) מגיע בפרזנטציה יפהפייה: פתוח לשניים, סביבו סוגי ירקות על
הגריל (עגבנייה, פלפל צהוב, חציל ותפוחי אדמה). הוא עשוי במדויק, עסיסי וכיפי. קצת לימון מעל והוא מושלם. מיקס פירות ים ברוטב טום יאם וחלב קוקוס (92 שקל) מגיע גם הוא בפרזנטציה יפהפייה. טעמי המנה סטנדרטיים למדי, מה ששונה בו הוא הרוטב הטעים בעל השילוב המאתגר.

בסך הכל מדובר במסעדה טובה, בעלת ותק ושם מהוגן מחיפה, וניתן לסמוך ולהרגיש שהדגה ופירות הים טריים, וכך גם התוספות. ברוכה הבאה לרמת השרון ובהצלחה. 
"ג'קו", רחוב החרש 8, אזור התעשייה רמת השרון,03-5661234 
 
חדשות האוכל

ביצת הפתעה
בשורה משמחת להורים שילדיהם מסרבים לאכול את הצהוב שבביצה הקשה. פיתוח ישראלי של חברת אגלוג'יקס: מכשיר מהפכני – EGGXER, המאפשר לערבב את החלמון והחלבון כבר בתוך הקליפה ולהכין ביצה קשה בעלת גוון זהוב אחיד. מסקרן (129 שקלים, להשיג באתר: www.eggxer.com וברשת חנויות "ארקוס קאזה").

הגינה הראשונה שלי
מוצר חדש במשתלת גבעת ברנר: גינונת – גינת הירק הראשונה שלי. הגינונת כוללת כל מה שתצטרכו על מנת להכין את גינת הירק שלכם, והיא מאפשרת להורים ולילדים שעות של עבודה והנאה משותפת. בתוכה תמצאו אדנית, זרעי ירקות, משפך, פריטים נוספים ואפילו דחליל (99 שקלים).

חדש בברזילי
השף היועץ החדש של משק ברזילי, אופיר ג'ובאני, בעברו קרניבור, הפך בשנים האחרונות לטבעוני אדוק, אך לא ויתר בדרך על אהבתו לטעמים ומרקמים מודגשים והציב לעצמו אתגר: לספק לטבעונים ולשוחרי המזון הבריא אלטרנטיבה עדכנית. בתפריט: פרחי קישוא ממולאים בקרם שעועית לימה, ניוקי טבעוני באלי אוליו ואטריות אורז שחור בקארי קוקוס וכוסברה (אחד העם 6, תל אביב).