ה"טייסטינג רום", בר היין בשרונה שינה פאזה, עטף את עצמו באווירה קצת יותר סקסית ויצר בילוי אלכוהול ואוכל ייחודי. למי שלא מכיר, ה"טייסטינג רום" הוא מרתף יינות בשרונה ובו מערכות מזיגה אוטומטיות עם מבחר של 40 יינות בשלוש מידות מזיגה שונות. במקום יש מאות יינות מהארץ ומהעולם, שניתן לשתות במקום או לקנות הביתה. כך אתם מוצאים את עצמכם מבלים כמו ילדים בחנות ממתקים, מקפצים מיין ליין ללא כל תחושת מחויבות.



השינוי האמיתי קרה בצד הקולינרי, שם נוצר סוף סוף תפריט המכבד את המעמד, ומספק יותר מנשנוש קל. השף המוכשר (והחמוד לא פחות) צביקה אבישר בנה תפריט מצוין עם המון כבוד לחומרי גלם ולפשטות, יחד עם קריצה למטבח הספרדי.



התפריט החדש כבר לא מתמקד רק בברוסקטות ובפלטת גבינות, אלא התעדכן במטעמים כמו גבינת ברי חמה עם טימין ודבש (29 שקל); קרם כרובית, שמן זית, ביצה עלומה, ולחם פריך (38 שקל); טרטר של בקר עם איירן טורקי (44 שקל); וגריל מושחת של חזה אווז מעושן וכמהין (32/46 שקל); שעועית לימה קונפי עם אגוזי מלך, פטריות שמפיניון טריות וגבינה כחולה (38 שקל); תפוחי אדמה אפויים עם ביצה עלומה מפורקת, גריזון, שום קונפי וכוסברה (36 שקל). לקינוח: קרם שוקולד עם שמן זית ומלח ים אטלנטי, או מבחר פטיפורים שכוללים מרשמלו יין אדום, מרמלדת יין ותבלינים, שקד קלוי מקורמל ומצופה, נוגט וטראפלס קפוא (38 שקל). בא למות מרוב שזה טעים.



וזה לא רק התפריט, משהו השתנה ב"טייסטינג רום". אולי זה הזמן שעשה את שלו, אבל הכל סוף סוף התאחד לכדי משהו מושלם. ברגע שנכנסים לא רוצים שהערב יסתיים. פשוט מבלים שעות בין טעימה מיין ישראלי חדש ליין צרפתי עשיר, יחד עם עצירות מענגות למנות מושלמות שרק מעצימות את החוויה. לא רצינו ללכת הביתה. ולמי שפחות בעניין יין, בר קוקטיילים צבעוני נפתח לו בבר העליון עם שלל הצעות מפתות הנרקחות במקום.



אליעזר קפלן 36, תל אביב יפו


צימעס, גפילטע ושאר ירקות

מסעדת "קיטון", שחוגגת בימם אלה 70 שנות פעילות, כבר הפכה לחלק בלתי נפרד מהנוף הדיזנגופי התל אביבי. 70 שנה שמגישים שם קרפלך, צימעס, גפילטע וצ׳ולנט למשוררים, סופרים, אשכנזים עם געגועים לצ׳ולנט של סבתא, או מזרחיים סקרניים כמוני, שבאים לאכול ולטעום שניצל מדג או מעגל, כבד קצוץ גס עם הרבה חמאה, קציצות בקר רכות ואוכל קצת אחר.



מסעדת קיטון. צילום: רונית רומנו
מסעדת קיטון. צילום: רונית רומנו



בין האורחים הקבועים שאכלו במסעדה והשאירו את חותמם בספר האורחים או בציורים ושירים ניתן למצוא את ארתור רובינשטיין, נעמי שמר, אלכסנדר פן, חנה רובינא, שמואל רודנסקי, אברהם חלפי, אפרים קישון, אורי ליפשיץ, יגאל תומרקין, מנשה קדישמן ואחרים.



לסועדים הקבועים במסעדה היו כיסאות מסומנים עם שמותיהם. הבעלים אף הגדילו ודאגו לסמן את הכיסאות עם לוחיות מתכת חרוטות. אז רק שתדעו שהכל התחיל מדוכן קטן לממכר אבטיח. עם הזמן המקום התפתח למסעדה, שהיום מנהלת אותה אורנה רסקין, נכדתה של שרה וצבי שהקימו את "קיטון".


בחודש החגיגות יוגש תפריט מיוחד בן שבע מנות במחיר של 70 שקל. זאת ההזדמנות שלכם לחוות פיסה של היסטוריה עם ניחוחות וטעמים קצת אחרים. אשכנזים או מזרחים, כך או כך, לכו לטעום.



דיזנגוף 145, תל אביב