צוות eco life, מגזין הסביבה והחברה של eco99fm, הזמין השבוע TAKE AWAY בריא מ"ג'אסיה", מסעדה אסייאתית ביפו. מבחר מנות שמשלבות איכות ויופי במחירים הוגנים. המנות מורכבות, ואת חלקן צריך להרכיב. פה לא יגידו לכם שאסור לשחק עם אוכל..



 



אז מה קיבלנו?

מנות ראשונות:


סלט עוף טנדורי - נתחי עוף במרינדה של יוגורט טנדורי פיקנטי, פפאיה ירוקה, בטטה וסלק קראנץ', שעועית ירוקה וצ'ילי חריף בעיטור שבבי שקדים קלויים.

פאקורה - פלאפל הודי מגרגרי חומוס, אפונה ותפוח אדמה, מוגש עם רוטב קארי כתום חריף וסלסולי בטטה קראנץ'.

פאקורה. צילום: אפיק גבאי
פאקורה. צילום: אפיק גבאי


ספרינג רול - דפי אורז מגולגלים עם אטריות צלופן, ירקות טריים, נענע וכוסברה בליווי רוטב דבש ולמון גראס.

ספרינג רול. צילום: אפיק גבאי
ספרינג רול. צילום: אפיק גבאי



מנות עיקריות:

פקין דאק - נתחי ברווז אפוי בתנור בנוסח פקין ברוטב סיני מתקתק, מוגש לצד מנדרין פנקייק ומבחר ירקות טריים למילוי עם רוטב הויסין, צדפות וצ'ילי חריף.
סלמון הירואיטו בגריל- פילה סלמון מהגריל ברוטב מיסו הדרים מתקתק, מוגש עם פירה וואסבי.

סלמון הירואיטו. צילום: אפיק גבאי
סלמון הירואיטו. צילום: אפיק גבאי


פאד שאולין – אטריות אורז מרובעות, ברוקולי, שעועית ירוקה, שלל פטריות ובצל ברוטב שעועית שחורה וסויה דלת נתרן (מנה טבעונית).
סושי: פילדלפיה – סלמון, גבינת שמנת, מלפפון ועירית במעטפת אבוקדו וסלמון.
פוטומאקי הר געש - סלמון טונה, קנפיו ועירית במעטפת סלמון, אבוקדו ושבבי טמפורה.

קימצ'י - חמוצים אסיאתים.


קינוחים:


טריפל מוס קרמל – מוס שוקולד מריר, לבן וחלב בזיגוג רוטב קרמל חם בעיטורי שבבי קוקוס, שקדים ופיסטוק.
פנקוטה מלבי – חלב קוקוס בשמנת מתוקה בליווי פירות יער ורוטב מנגו, בעיטור שבבי קוקוס קלוי.


איך היה?

למנות ראשונות קיבלנו סלט עוף טנדורי ברוטב יוגורט, שהוסיף רכות וקטיפתיות לנתחי העוף. הפאקורה, שהם מן כדורי פלאפל גדולים, נטולי שמן ומלאים בכל טוב, הלהיבו אותנו מאוד. מנת הספרינג רול היתה טרייה, יפה וקלילה כמנת פתיחה.

המנות העיקריות היו מושלמות, כל אחת בדרכה. הפאד שאולין היא מנה טבעונית, המכילה כמות נכבדת של מגוון פטריות בשרניות במיוחד. את מנת הפקין דאק- נתחי ברווז, לא רק כיף לאכול, אלא כיף גם להרכיב, מה שמוסיף לחווית האכילה. תוכלו לבחור את הירקות שבא לכם להניח על המנדרין פנקייק, ביחד עם נתחי הברווז.

מנת הסלמון היתה מעולה, הדג היה עשוי מצוין והשתלב נפלא עם רוטב המיסו הדרים. הסושי היה טרי וטעים כיאה למסעדה שמגדירה עצמה סושי בר. את כל המנות האלה ליוו החמוצים המתקתקים, המוכרים והאהובים בארוחות אסיאתיות.
הקינוחים היו נהדרים, מנת הפנקוטה מלבי, היא שילוב מושלם בין פירות יער, רוטב מנגו וקוקוס קלוי מלמעלה (גם אם אתם לא מתים על קוקוס, תיהנו מהמנה). קינוח הטריפל מוס קרמל, הוא זריקת שוקולד מעוררת של טעמים.


אריזות: כל המנות הגיעו בכלים הניתנים למחזור או לשימוש חוזר.
גודל המנה: מנות גדולות ומעניינות, שאת חלקן תדרשו להרכיב לבד.
טריות: כל המנות הגיעו טריות, חמות וצבעוניות. מוס השוקולד שרד את הנסיעה מיפו להרצליה בהצלחה מרובה.


המנות האהובות:

בגזרת המנות הראשונות ניצחה הפאקורה, הפלאפל ההודי. כדורים ענקיים ומפתיעים. רוטב הקארי הכתום הוסיף חריפות נעימה למנה. כזה פלאפל עוד לא טעמתם.

בגזרת המנות העיקריות היו שתי מנות מנצחות: המנה הטבעונית בשילוב מגוון פטריות בשרניות, ומנת הסלמון הירואיטו שהיתה פשוט מושלמת. בגזרת הקינוחים, הטריפל מוז ניצח, השילוב של השוקולד עם רוטב הקרמל והפיסטוקים, הפך את המנה למשובחת במיוחד, על אף ששתי המנות היו מעולות.


מחירים:

ראשונות: 24-42 שקלים.
עיקריות: 54-78 שקלים.
סושי: 46-56 שקלים.
קינוחים: 32-36 שקלים.