מי הטועמות? נעמה חן- מגישת ecolife ב- eco99fm ובת שבע לפר- עורכת התוכנית.


אנחנו רעבות. מה נזמין?


איך הדיגיטל? יופי של אתר יש ל"ליב". ממשק נוח, צבעוניות נעימה, תפריט שמשתנה בכל יום ומתעדכן גם באתר, אפשרות להזמנת משלוחים דרך האתר ומה שהכי עשה לנו את זה – יש מתכונים! כיף לראות מסעדות שלא קנאיות לאוכל שהן מכינות, ומוכנות לשתף את הסועדים שלהם במתכון המנה. ביג לייק!



איך המגוון? התפריט של "ליב" משתנה בכל יום, והמגוון בהחלט מספק. ישנן כשמונה מנות עיקריות, חלקן בשריות, יש גם אופציה לדגים ואפילו שתי מנות טבעוניות. המבחר לא גורם לנו להתבלבל ועומד בדיוק בסטנדרטים שלנו.



איך המחיר? יופי של מחירים! מנות גדולות מאוד שמתומחרות במחיר שווה לכל נפש. מנות הבשר והדג לא יקרות, בהחלט ביחס למחירים שתמצאו במקומות אחרים. המנות הצמחוניות/טבעוניות ממש זולות! בהחלט לא עושים עלינו קופה, וככה אנחנו אוהבות את זה.



יש, האוכל הגיע!


איך האריזה? העיצוב של האריזות מקסים, ולפעמים זה לא פחות חשוב ממה שיש בתוכן. האוכל מגיע בקופסאות פלסטיק, ועל כל קופסא תמצאו מדבקה עליה כתוב: "ניתן לשימוש חוזר, אוהבים את הסביבה"! מקסים, ירוק- אותנו קניתם! אפילו את הרטבים אורזים בקופסאת קרטון ששומרת עליהם וגם ניתנת למחזור.



קוסקוס טבעוני של מסעדת "ליב". צילום: יח"צ
קוסקוס טבעוני של מסעדת "ליב". צילום: יח"צ



איך הטעם? קדימה, לעבודה...


מנות ראשונת:


ארוחת סלט עלים ושורשים ישראלי - בתוספת כוסמין אורגני, גינג׳ר, עשבי תיבול, שעועית מנומרת, פלפל צהוב ואורגנו טרי (38 שקלים).


מרק סלק צלוי (20 שקלים או כחלק מעסקית).


מרק עדשים ירוקות ועשבי תיבול (20 שקלים או כחלק מעסקית).



איזה כיף זה לקבל סלט טרי, מרענן ועמוס בכל טוב! תוספות הכוסמין והשעועית המנומרת הופכות את כל העסק להרבה יותר מסתם סלט, אלא לארוחה של ממש. בליב מסבירים לנו שמאחר ויש לנו כאן גם דגן וגם קטניה, הגוף מקבל חלבון מלא. אז גם בריא וגם טעים – התחלתם איתנו טוב!



העולם נחצה לשני טיפוסים. כאלה שאוהבים סלק וכאלה שלא סובלים סלק. אנחנו אוהבות מאוד סלק, יחד עם זאת, כאן היינו מעט חלוקות. בת שבע פחות התחברה למיץ הסלק המכונה מרק, נעמה דווקא אהבה את העדינות ואת הטעמים המעניינים שחבויים במרק. כך או כך – הצבע של המרק כל כך יפה שרק בא לך כבר לטעום.



גם במקרה של מרק העדשים הדעות היו חלוקות. בת שבע מאוד אוהבת מרקי עדשים, לנעמה הקטניה הירוקה פחות עושה את זה. בת שבע התחברה למרק שהיה עשיר בעדשים וירקות, ונעמה העדיפה לקחת עוד כף של מרק הסלק.



מנות עיקריות:


קציצות בקר ברוטב עגבניות טריות וקרם חומוס- מוגש עם ירקות צלויים ודגן מלא (55 שקלים).


כרע עוף צלוי בתנור במרינדת חרדל ודבש סילאן- מוגש עם בורגול אורגני ודגן מלא (55 שקלים). פילה סלמון אפוי בתנור ברוטב פלפלים וקוביות דלעת- מוגש עם אורז מלא (55 שקלים).


קוסקוס מלא עם גרגירי חומוס וירקות שורש (48 שקלים).



תרשו לנו להתחיל לדבר דווקא על קרם החומוס שמגיע ביחד עם קציצות הבקר, עוד בטרם נדבר על הקציצות. הו קרם החומוס. כמה נהדר הוא היה! מקורי, מעניין בפה ועשוי טוב (על אף שבת שבע מעדיפה את שלה מעט יותר סמיך), וכשלידו יושבות שלוש קציצות בשרניות ועסיסיות, מלוות בשלל ירקות צלויים – זו חוויה נהדרת. מנה מופלאה.



מנה שקיבלה ביקורות קצת פחות מהללות הייתה מנת כרע העוף. בת שבע טענה שהוא ורוד לה מידי והיה יכול להתבשל עוד כמה דקות. נעמה שמחבבת דברים נאים דווקא לא הרגישה ורדרדות בביס שלה. שתינו הסכמנו שהיה אפשר לתת יותר ביטוי למרינדת החרדל, דבש סילאן- שכמעט ולא הורגשה במנה, ושתינו גם אהבנו מאוד את הבורגול האורגני שהיה עשוי נהדר.



מנת פילה הסלמון הייתה חביבה. היה לנו ברור שלא מדובר במנה שעברה טיפול מורכב אצל שף מומחה לדגים, ולא מדובר כאן במנת גורמה. המנה הייתה נחמדה אבל לא מעיפה, וגם לא היה ניתן לצפות למנה מסוג כזה. הדג היה טעים, התוספות היו נחמדות, האורז המלא היה אורז מלא. ניצוצות לא היו באוויר, אבל שבענו בהנאה.



אחרונה, ולצערנו קצת פחות חביבה, הייתה מנת הקוסקוס. לגביה הייתה הסכמה מלאה – היא לא הייתה טובה. הקוסקוס לא היה עשוי טוב, כל ביס "ישב" לנו בבטן, הטעמים לא היו טובים, מנה מאכזבת מאוד – טעון כאן שיפור רציני.



קינוחים:
קיט 1: דקואז׳ בוטנים ,מאפינס גזר, דקואז׳ פיסטוק (15 שקלים).


קיט 2: דקואז׳ חלבה ושוקולד, כדור שוקולד, דקואז׳ פטל-חלב שקדים (15 שקלים).



כבר במילה "קיט" התאהבנו. קינוחים שמגיעים בשלישיה עושים לנו את זה. העיצוב, האסתטיות, השקית הקטנה והמקסימה שהכילה בתוכה שלוש עוגות קטנות ונפלאות, בלי לטעום נהנינו. ואז טעמנו. ונהנינו הרבה יותר. הקיט הראשון הכיל שני דקואז'ים – קינוחי שכבות נפלאים, רכים וטעימים ומאפינס גזר אחד שהיה מעט יבש. הקיט השני היה קיט טבעוני – אל תתבלבלו, קינוחים טבעוניים יכולים להיות נהדרים, וכך הם באמת היו. טעמים מעניינים, עשויים היטב, יופי של מנה - ליקקנו את האצבעות.



מה עוד חשוב לדעת?


חומרי גלם – ב"ליב" מקפידים על בריאות וגם על טריות. הסלטים נקצצים במקום לפי דרישה, המנות מוכנות באותו הבוקר. גם טרי וגם בריא!


גודל מנה – כל המנות היו גדולות מאוד, ארוחה נדיבה להפליא – וביחס למחיר, בהחלט יש תמורה. הקינוחים אומנם הגיעו באריזות קטנות – אבל לא היה צריך יותר מזה, שלושה ביסים (כי למי יש מקום בבטן ליותר) וסגרנו יופי של ארוחה.



ובשורה התחתונה...


לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, מסעדת ליב קיבלה את הציון הממוצע – 4! במדד אקו לייף זה אומר שהיה לנו טעים, ואנחנו בהחלט ממליצות!