אני חולה על ארוחות חברים. יותר מארוחת זוגות, ארוחה עם ההורים או ארוחה במסעדה. תנו לי את החבר׳ה שלי שאני מכירה כבר מעל ל-עשור ואני מאושרת לפחות ל4-5 שעות. את ההיא שתמיד בהריון וזוללת חופשי יחד עם בעלה השף שמכין את החלה הכי טעימה אבר, את ההייטקיסט שרק מתלונן כמה נמאס לו לעבוד ומהיום הוא טבעוני ובדרך מוריד איזו קציצה, את הקונדיטור שיודע שאם הוא לא בא עם עוגת השמרים שוקולד שלו אין לו למה להגיע, את המתופפת שגרמה לנו להתמכר לעוגיות של אמא שלה, את התל אביבית הכוסית שאחראית על היין ואנוכי שמביאה את המפרום של אבא כי זה טעים אש. אהבה במטבח אחד.



הבעיה בארוחת חברים היא מי עושה את הכלים ומסדר את המטבח אחרי כל הפוגרום. ועל כן אחת לחודש אנחנו משתלטים על מטבח של מישהו מהחבר'ה עם חלוקה ברורה מי מבשל  (אני) ומי מנקה (לא אני) ואחת לחודש אנחנו גוררים את עצמינו למסעדה שמסוגלת להכיל נפשית את כולנו ומשתלטים לה על המקום. הכי כיף.

מטבח לילה- ארוחת חברים

המקום החדש שבחרנו הפעם הוא מטבח לילה. כן כן אותו מטבח לילה שעבר כבר כמה גלגולים ומגיע הפעם בקונפיגורציה של מטבח חבר'ה. העיצוב של שונה בהרבה אבל האווירה והתפריט בהחלט קיבלו שינוי רציני והם הרבה יותר קלילים

קוקטייל עראק ואשכוליות ב"מטבח לילה". צילום:רונן מלחן
קוקטייל עראק ואשכוליות ב"מטבח לילה". צילום:רונן מלחן

.

הקטע של מטבח לילה החדש הוא ארוחת חברים. כלומר: מתיישבים, בוחרים סוג של קנקן גדוש באחד הקוקטיילים (אנחנו הלכנו על ערק אשכוליות ורוזטה), מספרים למלצר מה אתם אוהבים ומה לא והחל מרגע זה המנות מתחילות לזרום לשולחן ללא הגבלה. בתכלס אתם יכלים אפילו לטעום את כל התפריט. העלות- 150 לאדם. שווה או לא? תחליטו אתם.  בואו ונספר לכם מה אכלנו.
 
כמובן שהתחלנו בפחמימות. לא משנה כמה אוכל יהיה, לחם וממרחים זה מאסט. משם כירסמנו אצבעות קריספיות של בצק טורקי ממולאות בתרד וריקוטה ביתית יחד עם ערימה לבנה וצוננת של שמנת חמוצה חריפה על תפוחי אדמה לוהטים לצד קולורבי, צנוניות ובצל ירוק בצד שנתנו גם הן חריפות רעננה למנה הכיפית הזו.

עוד זה מחוסל והשני בא – סביצ׳ה של דג ים טרי גדוש בערימת עשבי תיבול ירוקה, יוגורט והרבה לימון- רעננות מטורפת במנה אחת (לא לשכוח לא לחייך אחריה או להצטייד בקיסם) הוספנו לזה גם סלט של עגבניות שרי עם הרבה בצל סגול ופטרוזילה וחתיכת גבינת טולום – הטוויסט הגיע מהבצל המוחמץ שהקפיץ את המנה. בשלב הזה כבר התחילו לזרום מנות קצת יותר רציניות ואנחנו חידשנו את קנקן האלכוהול. מנה של המבורגר בלחמניה פריכה הגיע מעט עשוי מידי, וזה קצת איכזב אבל ברגע שטעמנו את הצ׳יפס המעולה נשכחו כל צרותינו והמשכנו בחדוות האכילה והבירבור כאילו לא קרה כלום. מנה של ניוקי רכים עם פטריות נגיסתיות והרבה פרמז׳ן גם כן עזרה לנו להשכיח את צרותינו ויחד עם מנה של נתח קצבים פרוס שקענו לתוך ערב שכולו אלכוהול, חברים ואוכל טוב.

למלא לכם?

אם נשארתם רעבים אחרי כל זה אל תתביישו לומר – הם יישר ממשיכים להזרים לכם מנות נוספות שאנחנו לא הספקנו לטעום כמו פילה דניס, פיש בורגר, קרפצ׳ו בקר ועוד.

כרובית מטוגנת ב,מטבח לילה". צילום: רונן מלחן
כרובית מטוגנת ב,מטבח לילה". צילום: רונן מלחן


שיכורים ורעשניים סיימנו את הערב עם צלחת מלאה מתוקים- סופלה שוקולד עם קצפת, סוכריית מקל של ברולה קפוא, טירמיסו ואני בטוחה שהיה שם עוד משהו שוקולדי אבל בשלב הזה אני כבר לא זוכרת הרבה....
 
150 שקלים הוא מחיר מושלם לארוחת חבר'ה רעבים. הכל תלוי ביכולת האכילה שלכם. חשוב להבין שזה כולל קנקן קטן של קוקטייל שמספיק ל4 כוסות ואת כל התפריט. אז אם אתם בעניין של אלכוהול יותר - זה לא הדיל בשבילכם, פשוט שבו על הבר או צאו לבר הצמוד – המונשיין שגם הוא שלהם ותהנו מהקוקטילים הכי טעימים בעיר.

מטבח לילה – אלנבי פינת לילינבלום