הצעירים של היום הם קצביים, מגוונים ומפולפלים, ועבורם בחרתי להגיש מנה שמשקפת אותם: צבעונית, מהירת הכנה ואהובה. זו מנה שעושה שילוב חכם בין בשר לירק. איך זה עובד? בוחרים בבשר שאינו מצריך זמן בישול ממושך וחותכים אותו לרצועות דקות המאפשרות ריכוך מהיר ואחיד. מוסיפים אל רצועות הבשר שפע ירקות לפי טעמכם, ובהחלט אפשר להשתמש בכאלו המשווקים בלקטים קפואים מסוגים שונים.

הירקות הקפואים הללו מקצרים את זמן הקילוף והחיתוך, ובנוסף הם עברו חליטה ראשונה, מה שמאפשר קיצור משמעותי של זמן ההכנה. לכן אני תמיד שומרת במקפיא מספר מארזים של ירקות מסוגים שונים, שאפשר בקלות לשלוף ולשלב במהירות בתבשיל.
 

כמה נקודות חשובות לגבי הבשר: חשוב שתיצמדו לקצב טוב, כזה שידע לכוון אתכם לנתח הנכון שמתאים לסוג התבשיל שאותו אתם מבקשים להכין. אם הנתח אינו בנמצא בקשו מהקצב להמליץ לכם על הנתח הקרוב אליו במרקם.
 
אם אתם קונים ברשתות השיווק הגדולות או במרכולים, הקפידו לגשת למחלקת הבשר הייעודית ולא למחלקת הקפואים. כדאי לזכור שתבשיל שהוכן מבשר קפוא לעולם אינו דומה בטעמו לתבשיל שהוכן מבשר טרי ומיושן בצורה נכונה. 

נתחי שייטל וירקות מוקפצים 

החומרים (ל־8־6 מנות): 
10 כפות שמן זית
800 גרם בשר שייטל (או סינטה) חתוך לרצועות
6 כפות שמן זית
1 גמבה גדולה חתוכה לרצועות דקות
6 שיני שום כתושות או קצוצות גס
2 כפות דבש 
2 כפות סילאן
1 כף רוטב צ'ילי מתוק
¼ כוס רוטב סויה
1 כפית חרדל דיז'ון גרגרים
1 כף סוכר חום
מלח ופלפל לפי הטעם
1 חבילה (800 גרם) לקט ירקות קפואים
1 כף גרגירי שומשום בהיר ושחור מעורבבים

אופן ההכנה:

1. מחממים 4 כפות שמן זית בווק ומקפיצים את נתחי הבשר במשך 4־3 דקות. מוציאים 
לקערה רחבה.
2. מחממים בווק את יתרת השמן ומוסיפים את רצועות הגמבה והשום, מטגנים במשך 3־2 דקות ומסירים מהאש. 
מערבבים בזריזות ומוסיפים את שאר החומרים, מלבד הירקות והשומשום.
3. מחזירים ללהבה ומאדים במשך 4־3 דקות. מוסיפים את הירקות ומקפיצים תוך בחישה כ־5 דקות.
4. מוסיפים את הבשר ומטגנים כ־3־2 דקות. טועמים ומתקנים תיבול. בוזקים מעל שומשום, מערבבים ומגישים חם לצד אורז לבן או כל תוספת אחרת.


טיפסקל

 אפשר להוסיף לתערובת קצח במקום שומשום שחור.  אפשר להחליף את הבשר ברצועות חזה עוף.  אפשר להשתמש בתבלינים נוספים, בהתאם לטעמכם.