צביקה ווינר- הבירגארדן


אני זוכרת את היום בו הבירגארדן נפתח, ההצלחה הייתה מטורפת ואני עוד איכשהו הצלחתי להידחק למקום בזכות מכרה משותפת לי ולשף של המקום, אותו צביקה ויינר. לא ציפיתי ליותר מידי, בכל זאת אוכל גרמני. אוי כמה שטעיתי וכמה שאוכל גרמני יכול להיות טעים. טעמו של אותו קרום מתפצפץ של נקניקיית הבראטווסט נשאר אצלי עד היום. השף המוכשר של המקום, צביקה ווינר, הוא מהשקטים השובבים, מסתובב תמיד עם חיוך קטן על הפרצוף, מפנק פה ושם במנות ומוציא מאכלים נטולי יומרניות וגדושי טעם ובעיקר, יודע לבשל מצויין.

אמנם הבחור עבר התמחות באמסטרדם,אצל מושיק רוט במסעדת שני כוכבי המישלן שלו אבל לא תשמעו עליו יותר מידי או תראו אותו מופיע בטוק שואו, הוא די נחבא לכלים. לאחרונה הוא קצת יוצא לאור הזרקורים, משנה את התפריט של הבירגארדן ואפילו משתף פעולה עם השפית סבינה ולדמן לארוחת שחיתות מענגת שחייבים להגיע אליה!

צביקה ווינר. צילום: יח
צביקה ווינר. צילום: יח


מה אוכלים?


מהפרצעל עם הממרח חזרת המענג, דרך המחבת פטריות עם הצ׳דר שמנגבים את הרוטב כמו מכורים, או הנישנוש הבאוורי של אותן נקניקיות קטנות עם תפוחי אדמה מדורה ועד לחמניית הבריוש הממולאת בתבשיל השוקרוט בבירה עם מלא נקניקים. אפילו טבעות הבצל הפשוטות טעימות בטירוף שהולכות מצויין עם ההמבורגר רווי המיצים. ויש עוד כ״כ הרבה שאתם תצטרכו להגיע כמה וכמה פעמים בשביל לנסות הכל.

לאחרונה השיק צביקה תפריט קיץ שמשלב את כל הבירות שהמקום מציע (ויש הרבה בירות) עם מנות רעננות כמו מנה מדהימה של אספרגוס גינה עם קרם מענג של תירס, ביצה רכה ופופקורן קינואה קריספי; נקניקיית קאריוורסט על קרם קארי; מנה גרמנית קלאסית ומושחתת של שפצלה גבינות וערמונים עטופות בגבינת שברה, פרמז'ן וגבינה כחולה עם קוביות ברי צרובות; קציצות קינואה רכות, פילה דג על חיטה ועוד מלא מנות שמשתלבות יחד עם התפריט הקבוע ועם האווירה התמיד שמחה של המקום.

ב-15 לאוגוסט צביקה והשפית סבינה ולדמן ישתפו פעולה לארוחה צבעונית ומושחתת מלאת טעמים שחובה להזמין אליה מקומות - אז לא לפספס!

אלברט מנדלר 3 , מתחם שרונה, תל אביב

דאונטאון מרקש עם השף רן שמואלי והמיזם EatWith


השף רן שמואלי ושף עומר אבישר משיקים בחלל האירועים קלארו למטה סדרת ערבי משתה קולינריים בשיתוף מיזם EatWith. הערב הראשון - ביקור במרקש! לראשונה בישראל חוברים EatWith לחלל אירועים ולשף רן שמואלי לאירוע ראשון מסוגו, בו מארח שף מוביל באופן אישי לחוויה וחגיגה קולינרית בחלל הבית שלו.

ב"קלארו למטה", חלל האירועים של מתחם קלארו בתל אביב, יתקיימו סדרת ערבי אוכל חודשיים בהשראת שווקים ומטבחים חובקי עולם. במהלך כל אירוע, שיתמקד כל פעם באזור קולינרי אחר, יערך משתה מרהיב, עשיר, מושחת ומלא בטעמים בו האוכל זורם בשפע וללא הגבלה לאורך כל הערב. הערב הראשון אשר יתקיים ב-11.8 מבטיח לסחוף את הסועדים למסע סוער של טעמים, אלכוהול ומוזיקה בהשראת האווירה הקסומה של סמטאות ושווקי מרקש, כאשר משני המטבחים הפתוחים שבחלל, יוגש התפריט העשיר אותו בנו השפים רן שמואלי ועומר אבישר, המורכב ממנות הדגל של המטבח המרוקאי, בדגש על מנות שוק מסורתיות שיוגשו באופן חופשי ובשפע לאורך כל הערב כגון: מרק ח'רירה, עמדת גריל פחמים שתפיק במהלך כל הערב מגוון של ירקות שיפודים לוהטים של חלקי פנים, עמדת קוסקוס ענקית עם מבחר תוספות, קציצות דגים, עופות, טאג'ין ענק משופע במגוון ירקות, פירות יבשים, חומוסים, לימונים כבושים, זיתים, ערימות של פיתות דקיקות ופרנות לוהטות מהטאבון, מגוון סלטים, פסטיות מסתובבות, בגזרת הקינוחים: מופלטות חמות לצד מבחר של ריבות מרקחות ודבש, גלידות של תמרים ופירות יבשים., סיפנג'., עוגיות מרוקאיות, פלאן סחלב, עוגת סולת ומלבי.

מכירת הכרטיסים לאירוע תתקיים באתר EatWith. בתאריך 29.9 יתקיים הערב השני בסדרה - ערב שיוקדש לשוק היווני, ניתן לרכוש כבר כרטיסים.

רחוב הארבעה 23 פינת דוד אלעזר תל אביב טלפון03-6017777

המון זה הקצת החדש - טיטו האיטלקייה החדשה


ממש ממש עכשיו נפתחה בגבעתיים מסעדת טיטו (מבית הבנדיקט, ויקי כריסטינה ועוד) אשר באה לפרגן למסעדות האיטלקיות-ניו יורקיות של פעם, מסעדה איטלקית גדולה ושמחה שתגיש אוכל איטלקי ביתי אבל במנות גדולות המיועדות לחלוקה שמוגשות למרכז השולחן לארוחת שרינג. אז אם תכננתם על ארוחה זוגית אינטימית - שכחו מזה ופנו מקום לבן דוד ושאר המישפוחה כי פחות מארבעה בשולחן, יהיה קשה להתמודד עם כל האוכל. מנות התפריט יוגשו בגודל מלא עם כל הנלווה לזה, קערות סלט משפחתיות, קנלוני, קערת ספגטי מיט בולס, מגשי לזניה ולקינוח עוגה שלמה.

בטיטו לא זורקים אוכל והמנות שלא סוימו ייארזו על ידי הצוות במארז שכיף לקחת לאכילה מאוחרת יותר, פתרון מושלם לצהרים של מחר. המסעדה נפתחה בגב של קניון גבעתיים כשהכניסה היא דרך הפארק הצמוד אליו (פארק גבעתיים) המסעדה תכלול כ-200 מקומות ישיבה בדגש על הושבה בקבוצות במטרה להוות אופציה אטרקטיבית לארוחות משפחתיות וחגיגות גדולות.

מסעדת טיטו. צילום: שרית גופן
מסעדת טיטו. צילום: שרית גופן


טיטו תפעיל עמדת טייק אוויי ומערך משלוחים רחב המותאם לגודל המנות המשפחתיות, לדוגמא: סיר משפחתי של ספגטי עם כדורי בשר, פיצה וקערת סלט. המסעדה תהיה פתוחה בשעות הערב ובהמשך תיפתח גם בצהריים.

דרך יצחק רבין, גב קניון גבעתיים. הכניסה היא דרך הפארק שצמוד לקניון גבעתיים.