אם לא היה חומץ היום, גם לא היו ממציאים אותו. השימוש בחומץ פוגע בכל החברות המסחריות הענקיות שהרגילו אותנו לרכוש מוצרי ניקוי וחומרים מזיקים במאות שקלים בחודש.

בקבוק אחד של חומץ שעולה מעט מאוד יכול להחליף בבית המון חומרים כימיים מסוכנים לבריאות. אספנו עבורכם מעט טיפים שרק שימוש בהם יחסכו לכם כסף וירחיקו אתכם מכימיקלים מיותרים. אגב, כל הטיפים משתמשים בחומץ לבן/שקוף/סינטטי/מדולל, אלא אם צוין אחרת.

ניקוי תריסים

הנה לכם רעיון – במקום לשמור את כל הגרביים הבודדים במקום אחד, קחו גרב, טבלו אותו בחומץ ונקו איתו את התריסים (כשהיד שלכם בתוכו, כמו כפפה. או בובת גרב). פתאום תגלו את הצבע המקורי של התריס.


מחליף הכול ויותר זול. צילום: SXC



סתימה בכיור

שפכו חצי כוס של סודה לשתיה לפתח הביוב ואז שפכו את אותה כמות חומץ לאותו מקום. תוכלו להתרשם עמוקות מהתגובה של שני החומרים הללו במגע של זה עם זה ולחשוב על החיים בכלל. התוצאות יורגשו כמעט מיידית – הסתימה תיעלם והכיור יתרוקן. לא עבד? נסו כוס מלאה סודה לשתיה ואחריה כוס מלאה חומץ.


פותח גם סתימות. צילום: SXC



העלים בסלט נראים רע

תנו לעלים (חסה בעיקר, אבל לא רק) לשחות בקערה עם מים קרים וחומץ לעשר דקות בערך. ייבשו את העלים ושימו בסלט. שימו לב לא לשים יותר מדי חומץ, אחרת יהיה קשה להיפטר מהריח, אלא אם תשימו רוטב ובו חומץ אחר, בלסמי למשל.

סימני דבק

אם הילדים הדביקו מדבקות ברחבי הבית (תאשימו את הילדים, הכי טוב) וההורדה שלהם מהקירות השאירה סימנים, הרטיבו את המקום בחומץ. הניחו לחומץ להיספג דקה או שתיים ואז נגבו את המקום.

ירקות ופירות

שוטפים בחומץ מהול במים 1:3. כלומר כוס חומץ על שלוש כוסות מים. אחרי השטיפה הזו, יש לשטוף היטב במים. השילוב הזה ינקה כל ירק ופרי לפני אכילה. במבחן שנערך בארצות הברית בין חומרי ניקוי שונים, השילוב הזה ניצח את כל החומרים היקרים בניקוי פירות וירקות.

מוצפים בנמלים

עם הקיץ באה גם עונת הנמלים. השפריצו קצת חומץ בסדקים ובמקומות בהם נראו נמלים. אם הנמלים האלו נורמליות, הן לא יחזרו.

פח מסריח

קחו פרוסת לחם, הספיגו אותה בחומץ ותניחו בתחתית הפח. ביום שלמחרת, ריח הגופות יעלם. הטיפ הזה עובד גם בפחים הירוקים הגדולים שלכם מחוץ לבית, אבל עם יותר מפרוסה אחת.

מלוכלך בבית

קחו בקבוק שפריצר, מלאו אותו כשליש בחומץ, כל השאר במים ותנו כמה טיפטופים של סבון כלים. הנה לכם חומר ניקוי כללי שלא יהרוג אתכם בכיס ולא בבריאות. זה טוב לחלונות, שולחנות, ארונות ועוד.

הרחקת חתולים

החתול שלכם עושה לכם שמות בספה החדשה תוצרת איטליה? השפריצו קצת חומץ מהול במים על אזור האימונים של החתול והוא לא יחזור לשם.
אם אתם רוצים להרחיק חתולים מחוץ לבית, אתם יכולים להשתמש בחומץ לא מהול במים בכל מיני אזורים כדי להרחיק חתולים.


אל תיגע לי בספה. צילום: SXC



פרחים לנצח

טוב, לא לנצח, אבל אם תכינו נוזל שמורכב ממים וחומץ תפוחים, הפרחים יחזיקו זמן רב יותר.

ניקוי סירים

עזבו את כל החומרים שמוכרים לכם ביוקר, שימו בסיר כוס חומץ ויחד איתו כוס מים, הביאו את הנוזל לרתיחה ותנו לו לרתוח כמה דקות. הסירים והמחבתות יראו כאילו כרגע יצאו מהחנות. אני כמובן מגזים, אבל הם יהיו הרבה יותר נקיים.

כמובן שיש עוד שימושים, אך אלו דוגמאות עיקריות למה שאפשר לעשות עם חומץ.