שאלה: האם הנקה מהווה אמצעי מניעה?

תשובה: הנקה מסודרת כל 3-4 שעות נותנת יעילות מוגבלת למניעת הריון, אבל זה לא אמצעי מניעה שעליו אנחנו נסמכים. אישה שמניקה מספר פעמים ביום, הסיכוי שלה להתעבר נמוך אבל קיים. ולכן כל רופא ימליץ בפגישה הראשונה לאחר לידה על מניעת הריון עם גלולות. יש גלולות לתקופת ההנקה שמכילות רק פרוג'סטרון, כי גלולות רגילות מורידות את תנובת החלב ואת אחוז השומן. גלולות פרוג'סטרון שאנחנו קוראים לזה מיני פיל, נותנות יחד עם הנקה בטחון ראוי.
שאלה: עברתי החזרת עובר מתרומת ביצית וקיבלתי תשובה חיובית, בטא 160. למחרת זה ירד ל130 וקיבלתי פרגניל ואחרי יומיים זה עלה ל-211. אמרו לי שנתנו לי פרגניל כדי לייצב את ההשרשה. עשיתי אתמול שוב את הבדיקה והבטא עלתה ל-690. את הפרגניל קיבלתי לפני שבוע. חשדו שיש הריון מחוץ לרחם. עשו אולטרסאונד וראו שכנראה שאין.

תשובה: אי אפשר לדעת אם יש או אין הריון מחוץ לרחם לפני שערכי ההריון חותכים באופן גס את הערך של 1500. אבחנה של הריון מחוץ לרחם היא כאשר ערכי הורמון ההריון, הבטא, הם מעל 1500 יחידות לליטר. מתחת לזה לא ניתן לומר היכן ההריון נמצא. אם ערכי ההריון הם 2000 ועושים אולטרסאונד ולא רואים שק הריון בתוך הרחם , הרי ההבחנה היא הריון מחוץ לרחם. למעט מקרים של הריון תאומים. 
בערכים של 600 לא ניתן לומר זאת. מה גם שפרגניל זה הורמון ההריון וצריך לבדוק אם לא מודדים את הורמון ההריון שאת מקבלת בזריקה. כדי לדעת מה הערכים האמיתיים ראוי לחכות 9 ימים מהזריקה.