חברת הכנסת מירב מיכאלי נחלמת בעוז נגד המוסד הזה שנקרא נישואין ובאמת, לאחרונה יותר ויותר זוגות מחליטים לוותר על השלב הזה ופשוט לחיות יחד כבני זוג. ומסתבר שזה אפילו תורם לקשר הזוגי. 



מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת לפסיכולוגיה משפחתית בארה"ב, טוען שנישואין לאו דווקא קושרים בין בני הזוג רגשית. במחקר נסקרו 8,700 בני אדם, כולם ילידי השנים 1980-1984. משנת 2000 ועד 2010, בכל שנה נשאלו הנבדקים לגבי מערכות היחסים, המצב הרגשי ועל הסטטוס שלהם. 
 
התוצאות הראו בבירור, כי אין צורך בחתונה כדי להיות מאושרים. לדוגמה, במערכת היחסים הרצינית הראשונה, בין אם במסגרת נישואין ובין אם לא, נשים דיווחו על רמות נמוכות יחסית של מצוקה רגשית לעומת הגברים, שחוו מצוקה רגשית רק לאחר החתונה. במערכת היחסים השנייה לעומת זאת, גם הגברים וגם הנשים דיווחו על רגש עז בשלבים כמו מגורים משותפים. מה שמסביר שלא צריך להגיע לחופה ולאירוע שעולה כמו רכישת דירה בתל אביב, כדי להיקשר רגשית.
 

"בעבר, נישואין נראו כמו הדרך היחידה לזוג צעיר לקבלת התמיכה החברתית", מסבירה ד"ר קלייר קאמפ, כותבת המחקר. "אך לא זו הדרך יותר. כיום אין לזוגות צורך להינשא כדי ליהנות מהזוגיות שלהם".