מי שיצא לטייל בתקופה האחרונה בוודאי זכה לראות את הפריחה הנפלאה בעקבות ריבוי הגשמים שירדו החורף. ופסח הוא בדיוק הזמן ליהנות מכל אוצרות הטבע שמחכים לנו ברחבי הארץ ובשמורות הלאומיות. ומעבר לסיורים בחיק הטבע, למטיילים בחג הקרוב יוצעו גם לא מעט פעילויות מגוונות, הקשורות בין היתר לארכיאולוגיה, למורשת, לאמנות ולעולם החי. מצפון ועד דרום, קבלו את האטרקציות ששווה לכם לבקר בהן במהלך חול המועד.
טבע אורבני
פסטיבל הפיסול הבינלאומי אבן בגליל חוגג השנה 25 שנים לקיומו. הפסטיבל מתקיים על גדות אגם מונפורט במעלות תרשיחא. האגם המלאכותי מתמלא ממימי הגשמים, ומכיוון שהשנה היה חורף גשום במיוחד, הוא נמצא כעת בשיאו.
 

המבקרים בפסטיבל יוכלו לראות מקרוב 14 אמני פיסול מרחבי העולם, בזמן שהם עובדים על יצירותיהם. יצירות אלו יצטרפו בסופו של דבר לאוסף העבודות המרשים שיש כבר ברחבי העיר מעלות. עוד בפסטיבל השנה: אמני קרמיקה מכפר ורדים וכן אמני זכוכית שיעבדו בשטח.
 
לצד סירות הפדלים שניתן למצוא באגם בכל השנה, בחול המועד השטח שמסביב לאגם יספק אטרקציות נוספות: דוכני אוכל ומכירה, פינת ליטוף, מתחם קרטינג, מתחם מתנפחים, החלקה על הקרח, סדנאות יצירה, הצגות ילדים ועוד פעילויות שונות לכל המשפחה.
 
אם אתם כבר מגיעים לאזור, תנסו לחבור למורי הדרך של עמותת זמן גליל מערבי, שתוציא בכל בוקר (10:00) סיורים ברחבי העיר. הסיורים יעלו כ-60 שקל לאדם, ועבור ילדים מתחת לגיל 12 לא משלמים.
הסיורים בהרשמה מראש: 6549191־054. הפסטיבל יתקיים בתאריכים 5-7 באפריל.

תעלו על השאטל
אם כבר הגעתם לאזור מונפורט, מומלץ לרדת גם לנחל כזיב. פעמיים בשנה פותחת רשות הטבע והגנים את המעבר לנחל, שבפאתי מעלות תרשיחא. במהלך ימי הפסטיבל יצאו שאטלים (ללא תשלום) של אוצרות הגליל עד לנחל. ההסעות יוצאות כל כמה דקות מהחניון המוסדר של הרשות. הוראות להגיע אל החניון אפשר למצוא באפליקציית התיירות של אוצרות הגליל.
השאטל עוצר בסמוך לעין זיו, מעיין קטן עם מפלון. המעיין הוא חלק משמורת נחל כזיב וממנו ממשיכים הלאה בעקבות סימון השבילים הירוק לצד הנחל וטחנות קמח ישנות. בעונה זו של השנה ניתן ליהנות בדרך גם מהפריחה היפהפייה של כליל החורש. נחל כזיב הוא חלק ממסדרון אקולוגי שמתחיל בהרי מירון ומסתיים בים התיכון. לאורכו יש שלושה מעיינות חשובים: עין זיו, עין טמיר ועין חרדלית, וכן מספר מסלולי הליכה. בפסח מתמקדים בשמורה בעיקר במסלול הקל יותר למ¬שפחות, שאליו מגיעים עם השאטלים וניתן ללכת באמצעותו עד עין טמיר.
שעות הפתיחה של השמורה: 9:00־17:00. השאטלים יעבדו בכל שעות הפעילות, בתאריכים 4-7 באפריל.

סובב כנרת
חובבי הכנרת וסביבותיה ישמחו לשמוע שרשות ניקוז ונחלים כנרת תערוך סיורים מודרכים בשביל ״סובב כנרת״ במהלך חול המועד (8- 5 באפריל). בכל בוקר, בשעות 10:00-9:30, יצאו סיורים מודרכים למוקדים שונים (מעין גופרה, באר מרים, חוף אמנון) בדרגות קושי קלה עד בינונית. הסיורים מתאימים לכל המשפחה, אך לא לעגלות, והם כוללים הסעה חזרה לכלי הרכב.
ההשתתפות בהרשמה מראש, בטלפון: 55477*



אגם מונפורט. צילום: מיטל שרעבי
מי ומו
משק קרמר שבמושב יבניאל מפעיל את ״מי ומו״, משק פרות שאליו יוכלו המטיילים להגיע כדי לחוות את עבודת המשק. במסגרת הפעילויות שמתקיימות במשק במהלך תקופת האביב, ניתן להשתתף בהאכלת הפרות בחציר, השקיית עגלים קטנים בחלב וכן לסייר באזור החליבה. בנוסף, יש פינת חי ופינת ליטוף עבור הילדים הקטנים. המשק יהיה פתוח למבקרים בתאריכים: 5־9 באפריל, בשעות: 10:00־15:00.
מחיר השתתפות: 30 שקל. תשלום מגיל שנתיים. פרטים בטלפון: 6708141־04.
פסטיבל העת העתיקה בקיסריה
בגן לאומי קיסריה מזמינים את המטיילים אוהבי הארכיאולוגיה למסע בתקופת העת העתיקה בקיסריה. במהלך הפסטיבל, שיתפרש על ארבעה ימים, יתקיימו מופע תיאטרון הומוריסטי, שוק רומי שיעיר מחדש את הנמל, ויסופרו סיפורי מלוכה משולבים במוזיקה, שירה ומחול. לצד כל אלה יהיו מופעי ראווה המשלבים אש וקרבות גלדיאטורים.
הפעילות תתקיים בשעות: 10:00־16:00, והיא כלולה בדמי הכניסה לאתר.
על הטרקטור
קק״ל תערוך במהלך חול המועד את אירועי ״פסחקלאי״, שבמהלכם יתקיים פסטיבל הטרקטור הראשון של אזור צפון הנגב. במסגרת הפסטיבל יוצגו 50 טרקטורים וכלים חקלאיים עתיקים. הכלים יוצגו במוזיאון המים בניר עם, וביניהם תוכלו לראות את הטרקטור של רפול, הטרקטור מהספר ״הטרקטור בארגז החול״ של מאיר שלו ועוד כמה כלים מראשית המאה הקודמת.
אירועי ״פסחקלאי״ יכללו שפע פעילויות חקלאיות כמו קטיף, סיורים בחממות ובשדות תבלינים, טיולי שטח ואטרקציות מדבריות.
פרטים מלאים על הפעילות תמצאו באפליקציית "פסטיבל דרום אדום".

פריחה מדברית
הר הנגב התכסה בתקופה האחרונה במרבדים של ירוק. המים הרבים שירדו בהר, והאקלים המיוחד לאזור, תרמו לכך שהיבולים השנה בשיאם, והמטיילים יכולים להגיע לאזור ולקחת חלק בסיורים מודרכים וטיולים במדבר, כדי ליהנות מהמראה הלא שגרתי.
ומכיוון שהנגב יפה בלילה, לא פחות מזה שהוא ביום, יש לא מעט פעילויות וסיורים שמתחילים ממש לפני שקיעה. בחוות נאות, לדוגמה, תוכלו לצפות בחליבת אחר הצהריים ולטעום גבינות (בחינם). תוכלו גם להגיע למרכז ״בטבע״ ולקחת חלק בפעילות אסטרונומיה מלאת כוכבים. לחובבי האקסטרים יש אפשרות לטיסה בכדור פורח, גלישת חולות וטיולי באגי.
פרטים על כל הפעילויות באתר: www.negevtour.co.il

זמן מורשת
באתרי התיירות של השומרון יתמקדו הפעם בשילוב בין הטבע המקסים של המקום לסיפורי המורשת. את חול המועד יפתחו בחנוכת מצפור ״בניו״ הסמוך לאלון מורה, שם יתקיימו הדרכות בכל שעה עגולה. במקום יסתובבו שחקני רחוב ויהיו הפעלות לילדים.
 
ביום שלישי יתקיים פסטיבל ״אביב במבוא״, במהלכו יצא טיול לכל המשפחה בחרבת עקדה ונחל חדרה עליון. בנוסף, ייערך הפנינג ביישוב מבוא דותן שיכלול מתקנים מתנפחים, סדנת ג׳אגלינג, פינת חי וליטוף ומופע קרקס אפריקאי. במקביל לאירועים שיתקיימו בשומרון, חלק מהאתרים ייפתחו ללא תשלום ויציעו סיורים מודרכים וטיולים לכל המשפחה. לרווחת המטיילים, תוקם תחנת מידע והסברה בשמורת הטבע ״נחל קנה״, שתספק מידע על אודות הנחל ועל החי והצומח בו.
מוקד תיירות שומרון: 1-800-800-019.