המשא ומתן הקואליציוני עוד טרם החל רשמית, מאחר ונשיא המדינה, ראובן ריבלין,  טרם הטיל על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, אבל יו"ר כולנו משה כחלון כבר מקשיח עמדות ומבהיר שלא יתפשר על דרישותיו. 



בסטטוס שהעלה היום לעמוד הפייסבוק שלו כותב כחלון, שזכה בבחירות בעשרה מנדטים, כותב כחלון באיתות ברור וישיר לנתניהו כי הוא לא נולד בממשלה ואין לו חובה להיות חבר בה.



"כולנו היא מפלגה של דרך. תוצאות הבחירות ברורות, אבל הדרך שלנו היתה ותישאר המהות.  בכוונתנו להביא למו"מ הקואליציוני בדיוק את מה שהבטחנו לציבור”.


עוד הוסיף כחלון בפוסט: "לא באנו לדבר או לתפוס כסא. באנו לעשות שינוי, באנו לפתור בעיות, באנו לתקן את החברה הישראלית. אף אחד מאיתנו לא נולד בממשלה. אף אחד מאיתנו לא חייב להיות שם".

כחלון ידרוש במשא ומתן הקואליציוני, כפי שכבר הצהיר לא אחת במהלך מערכת הבחירות, כי הוא דורש את תיק האוצר אך הוא דורש גם "שיניים" כדי שיוכל לקדם רפורמות כפי שהבטיח. בין היתר דורש כחלון את מנהל מקרקעי ישראל ועל פי גורמים במפלגתו גם את ראשות ועדת הכספים של הכנסת, אותה רוצים גם ביהדות התורה.
 
כחלון מבקש לידיו את הועדה הנחשבת לחשובה בכנסת לצורך קידום הרפורמה שהוא מתכנן בבנקים אך גורמים במפלגתו אומרים כי הוא יהיה מוכן להתפשר גם על ועדת הכלכלה.
 
כחלון גם מבקש את התיק לביטחון הפנים עבור הביטחוניסט ומספר 2 ברשימתו, יואב גלנט וכן תפקיד בכיר בתחום החברתי לאיש רשימתו אלי אללוף. 
בתוך כך יתחיל מחר במשכן הנשיא מרתון ההתיעצויות עם נציגי הסיעות השונות. התהליך ימשך יומיים ובסופו צפוי  ראובן ריבלין, לזמן אליו בנימין נתניהו, ולהטיל עליו את הרכבת הממשלה.
 
מצעד המשלחות לנשיא יהיה על פי גודלן היחסי. המשלחת הראשונה שתופיע במשכן היא של הליכוד. בראשה יעמוד יו"ר הקואליציה היוצאת זאב אלקין ולצידו השרים גלעד ארדן וישראל כץ וח"כ יריב לוין.