מותו של דיוויד דנהאם, צעיר אוטיסט בן 33, מעורר זעזוע בארצות הברית.



הצעיר נהרג לפני כשלושה שבועות, לאחר שהובא לבית מעצר באוהיו כשהוא שיכור. השהייה בבית המעצר התפתחה לאירוע אלים, אשר במהלכו ראשו של דנהאם הוטח ברצפה. הוא נפצע באורח קשה ולאחר מכן מת מפצעיו.


שוטרים היכו למוות צעיר אוטיסט

מצלמות האבטחה מבית המעצר, שתיעודן נחשף הלילה (חמישי), חושפות כי השוטרים היכו למוות את דנהאם ללא סיבה מוצדקת, ואף מראות כי הצעיר רצה לחבק את השוטרים.



בסרטון, שאורכו 25 דקות, מתגלות תמונות קשות לצפייה. החל מהדקה החמישית של הסרטון, נראה דנהאם כשהוא מופל ע"י השוטרים לרצפה. לאחר 10 דקות בהן הוא נותר על הקרקע, הוא פונה באלונקה לבית החולים



לפי הדיווח שנמסר במשטרה, דנהאם נעצר בשל התנהגות פרועה. לטענת השוטרים, הצעיר הפך אגרסיבי במהלך מעצרו ואף ניסה לפגוע באחד מהקצינים.


לאחר שראשו רוסק על הקרקע, הוא הועבר מיד לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם נאלצו לקבוע את מותו. בדוח החקירה הרשמי של בית החולים נכתב כי הצעיר נפגע בראשו במהלך שהייתו בכלא.



בעקבות הסרטון, משפחתו של הצעיר דורשת לפתוח בחקירת נסיבות מותו. אמו של דנהאם ציינה כי למרות שבנה סבל מאוטיזם ומתסמונת טורט, ואף בעבר הוא נעצר ע"י המשטרה כשהיה בגילופין, המקרה יוצא דופן וקשה לעיכול: "נכון, היו לו בעיות, אך לא היה מגיע לו למות בצורה כזאת".