ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת התכנסה היום (שלישי), לדון בתופעת ההימורים של בני נוער על משחקי כדורגל בווינר, בעקבות תחקיר מעריב סופהשבוע, שחשף נתונים מדאיגים. ח"כ יעקב מרגי מש"ס, יו"ר הוועדה, פתח את הישיבה. 

לפי ממצאי התחקיר, מדובר בתופעה גורפת שהכתה שורש כמעט בכל מקום במדינה. עוד עלה בתחקיר כי מתוך כ־800 אלף בני נוער, בין שליש למחצית הימרו בטוטו ווינר למרות האיסור המפורש בחוק שאמור למנוע מקטינים להמר. מטפלים בהתמכרויות אמרו שלעתים מגיעים חובותיהם של חלק מבני הנוער למאות אלפי שקלים אבל רק כשהנושים מתדפקים על דלתותיהם מבינים ההורים עד כמה ילדיהם שקועים בהימורים.
ח"כ אלי כהן מכולנו. אמר כי "מאמרים מצביעים על כך שלמעלה מ-30% מבני הנוער מהמרים על בסיס שוטף". כהן ביקש לדבר על סוגיית ההימורים, והביע דאגה מגידול בתופעת ההימורים. ח"כ מיקי לוין מיש עתיד הודה כי עד התחקיר לא היה מודע לגודל התופעה המדאיגה. "קצת בדקתי, קצת שוחחתי, ואני מבין שהתופעה היא לא תופעה נקודתית". ח"כ יוסי יונה מהמחנה הציוני, אמר כי "אנחנו עומדים בפני תופעה מזוויעה, שצריכה להדליק נורות אדומות, ומחייבת פעולה שאני עדיין לא יודע בדיוק מה טיבה, אבל מחייבת התייחסות של הגופים האחראים".

נציגת המשטרה, רפ"ק דפנה רומן, אמרה בדיון כי התופעה אינה מוכרת, וכי קטינים מבקשים ממבוגרים לרכוש עבורם את טפסי ההגרלה. "יש לנו יותר מודעות לנושא הזה, וניתן לו יותר קשב. תהיה הנחיה לכל קציני המניעה בכל מחוז לתת יותר קשב לנושא, ולעשות מה שאפשר כדי לטפל בתופעה". איציק לארי, מנכ"ל המועצה להסדר הימורים בספורט, דחה את הטענות, והבהיר כי "כל מגבלה שתטילו על המועצה, לא תביא לצמצום היקף ההימורים. אנחנו לא מכירים את המחקרים, והדברים נראים מופרכים". ח"כ מרגי הפנה ללארי שאלה חריפה, וטען כנגדו כי "אנשים שמים את פת לחמם בהימורים, ואנחנו דוחפים אותם". הוא שאל את לארי מדוע לא יפנו את תקציב הפרסום שלהם לפרסום חיובי, ולא לדחוף אנשים להימורים.