ראש הממשלה בנימין נתניהו ודונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, ייפגשו בישראל בתאריך 28.12.15, כחלק מביקורו של טראמפ בישראל. הפגישה בין השניים נקבעה לפני כשבועיים, לפני דבריו של טראמפ אודות איסור הכניסה למוסלמים לארצות הברית, שעוררו ביקורת רבה ברחבי העולם. גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי ראש הממשלה ייפגש עם כל מועמד מכל מפלגה, שיגיע ויבקש. עוד הוסיפו כי "נתניהו לא מסכים עם כל אמירה של כל מועמד".



טראמפ הודיע במהלך הלילה על הגעתו לביקור בישראל. בציוץ שפרסם דרך חשבון הטוויטר שלו, הודיע כי לפני סוף השנה הוא מתכוון להגיע לישראל, והוסיף: "אני מצפה לכך מאוד". כמו כן, במהלך הלילה הכחיש המועמד הרפובליקני דיווח לפיו הוא צפוי לבקר בירדן בסוף החודש, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "למרות הכבוד הגדול שלי למלך עבדאללה השני, לא אבקר בירדן הפעם. זוהי תגובה לדיווח השגוי של AP".



חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) קראה לראש הממשלה לבטל את הפגישה עם טראמפ עד שיחזור בו מדבריו ואף החתימה את כלל חברי וחברות הכנסת על מכתב בהול לרה"מ בדרישה שיגנה בפומבי את דבריו הגזעניים של המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית ובדרישה לבטל את פגישתם המתוכננת טרם יחזור בו מדבריו. 



"בעוד שברחבי העולם מנהיגים מגנים את דבריו הגזעניים והמקוממים של המועמד הרפובליקני לנשיאות, נתניהו מעניק לו חיבוק חם. פגישתם בסוף החודש נותנת גיבוי לאמירותיו הגזעניות, ובכך ביזוי אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל וכן פגיעה באזרחיה המוסלמים", אמרה רוזין.



"טראמפ מהווה סכנה לעולם החופשי"



עם ההודעה של טראמפ החלו להישמע בישראל תגובות קשות הקוראות שלא לקבל בברכה את טראמפ. ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) פנה היום לשר הפנים, סילבן שלום, בדרישה שלא לאפשר את כניסתו לארץ. "כאזרח ישראלי, אני מבקש שהמדינה תתייחס לגזענות כלפי, בדיוק כפי שהיא מתייחסת לגזענות כלפי יהודים. כפי שברור שישראל לא היתה מאפשרת לשונא יהודים להשתמש בה בכדי לקדם את מרכולתו הפוליטית, כך צריך להיות גם במקרה של טראמפ", כתב פריג' במכתבו.



עוד הוסיף ח"כ פריג': "טראמפ הוא לא רק גזען, אלא הוא אדם שמהווה סכנה לעולם החופשי. אדם שבאמצעות הסתה גזענית מנסה לזכות בתפקיד נשיא ארצות הברית. אדם שנוכחותו בזירה הציבורית מבוססת על גזענות. אסור למדינת ישראל לאפשר לטראמפ להיכנס לתחומיה, במיוחד נוכח כוונתו להשתמש בביקור לצורך תעמולה פוליטית. מדובר באדם שמסית נגד ציבור שמהווה גם 20% מאוכלוסיית מדינת ישראל, אדם שמבקש להצית להבות ושנאה בכל מקום בו הוא מבקר".



כמו כן, חבר הכנסת עמר בר לב קרא הבוקר להכריז על טראמפ, כאורח בלתי רצוי בכנסת. חבר הכנסת בר לב צייץ בחשבון הטוויטר שלו באנגלית, עם קישור לציוץ של טראמפ על ביקורו, כי "ככל שהדבר נוגע אליי הגזען הזה טראמפ לא יתקבל בברכה בכנסת ישראל". גם סגן יו"ר הכנסת אחמד טיבי קרא שלא לארח את טראמפ במשכן הכנסת. טיבי צייץ אף הוא בטוויטר ואמר כי " אין לאפשר לנאו נאצי לבקר במשכן הכנסת". בפרפרזה על המשפט של טראמפ שעורר סערה אמר טיבי: "יש לסגור את הכנסת בפני כל הדונלד טראמפים. ח"כ טיבי אמר כי חברי הכנסת הערבים יתנגדו בתוקף לביקור אפשרי של טראמפ בכנסת וכי הוא מתכוון לפנות ליו"ר הכנסת כדי למנוע ביקור כזה". בנוסף לכך, שיתף טיבי בחשבון הטוויטר שלו תמונה שרצה ברשת, בה נראה טראמפ לצידו של היטלר.