"אלוהים כידוע נמצא בפרטים הקטנים, ומצאתי אותו היום טס ב'אל על', אותה חברה שאני כבר עשרות בשנים מדיר את רגליי ממטוסיה המיושנים. חברה שלא מתביישת לכרוע ברך בפני החרדים, ותעשה הכל, אבל הכל, כדי שעוד כה אלפים מהם יטוסו איתה לניו יורק ולא עם אחרים. הממשלות החילוניות למיניהן מכרו את נפשן לחרדים מזמן, כבר מקום המדינה. 'אל על' מקפידה לעשות את זה מדי יום, לכן לא התפלאתי כשקראתי את הסיפור של ד"ר רבינוביץ', ניצולת השואה הקשישה, שחוותה על בשרה שוב את ההתרפסות המתועבת של החברה הדוחה הזאת בפני החרדים".



רבינוביץ', שנמלטה מבלגיה מאימת הנאצים בילדותה ועלתה לישראל, נפגשת בישראל עם סלקציה חדשה. במקום שבו יושב חרדי, לא תשב לידו ניצולת שואה בת 81. וכך, בטיסת 'אל על' שבה טסה הגברת רבינוביץ', היא התבקשה על ידי הדיילים לעבור ממקומה למקום כי איזה חרדי שישב לידה לא הרגיש נוח שאישה יושבת לידו, כאילו ישבה לידו בר רפאלי. אני מכיר כמה נשים שאם היו אומרים להן 'תעברי כי החרדי לא רוצה אישה על ידו', היו אומרות לצוות המטוס 'שקו לי בתחת, בסדר? אוקיי? לא טוב לא - שהוא יעבור'. אבל ב'אל על' לא מעבירים את החרדים, אלא מלקקים להם את התחת ומעבירים את הנשים".

רבינוביץ' בת ה-81 היא אישה תרבותית, לא כמו השכן שלה. לכן היא הסכימה לעבור, כדי לא לעכב את הטיסה. כי לה יש את מה שאין למי שישב לידה - תרבות, נימוס, דרך ארץ ונאורות. אז היא קמה, ועברה לכיסא אחר. והחרדי נשאר ללא קרבה מטרידה של אישה לידו. ואז, כדי לחגוג את הניצחון על הקשישה בת ה-81, הזמין לו החרדי, כנראה, אני מניח, יין ובוטנים, וזימר לו 'המקום', חגג את ניצחונו בשיר שכאילו נכתב לאירוע הזה, למרות שהוא ממש לא, כי הוא תפילה עתיקה. כן, הקדוש ברוך הוא שטס במחלקת עסקים יוציאנו משעבוד לגאולה. ובעיקר מה שחשוב לקדוש ברוך הוא שניצולת שואה לא תשב ליד אחד מאלו שחושבים שהם נציגיו. פשוט להקיא".

יום בדקה מתוך תוכנית הבוקר של גבי גזית, א'-ה' ב"רדיו ללא הפסקה".