ראש הממשלה הרוסי, דמיטרי מדבדב, כתב היום (שישי) בעמוד הפייסבוק שלו כך: "חבל שממשל אובמה שהחל את דרכו בחיזוק הקשרים בין מדינותינו, מסיים את כהונתו בהחלטה אנטי רוסית". זמן קצר לאחר מכן רוסיה הכריזה כי בתגובה לסנקציות שהטילה עליה ארצות הברית היא מתכננת לגרש 35 דיפלומטים משטחה וכן לאסור על  דיפלומטים מארצות הברית להשתמש בתשתיות מסוימות, כך דיווחו סוכנויות חדשות במדינה. שר החוץ סרגיי לברוב צוטט כשהוא אומר כי הציע את הגירוש לנשיא פוטין. 



בסופו של דבר, נדחתה ההצעה ובהצהרה שפורסמה באתר הקרמלין נכתב כך: "רוסיה שומרת לעצמה את הזכות להגיב, עם זאת לא נדרדר לרמה הבלתי אחראית של 'דיפלומטיית מטבח'. ננקוט צעדים נוספים למען שיקום היחסים עם ארה"ב בהתבסס על המדיניות שהנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, יבחר לאמץ. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע בהצהרה שהתפרסמה באתר הרשמי של הקרמלין".



ביום חמישי, נשיא ארה"ב ברק אובמה הורה לגרש 35 דיפלומטים רוסים החושדים בריגול והטיל סנקציות על שתי סוכנויות מודיעין רוסיות בגלל מעורבותן בהטיית מערכת הבחירות שהתבצעה במעצמה. לברוב אמר שרוסיה לא תעבור בשתיקה על הסנקציות, וטען כי ההאשמות בדבר הטיית הבחירות חסרות בסיס.



דמיטרי פסקוב דובר הקרמלין הגיב בחריפות ואמר כי מנקודת המבט הרוסית, פעולות אלה הן "התגלמות האופי הלא צפוי, ואף האגרסיבי באופן חסר תקדים, של מדיניות החוץ של ממשל אובמה", והוסיף כי כי הרוסים מחשיבים פעולות אלה כ"לא מוצדקות ולא חוקיות לפי הדין הבינלאומי". פסקוב אף הבטיח שרוסיה תגיב בצעדים מתאימים ומידתיים שייגרמו לתחושות דומות בצד האמריקאי. עם זאת, הבהיר הדובר כי מכיוון שמדובר בממשל שנמצא בשלהי כהונתו, אין לרוסים צורך למהר כי "אנו מאמינים שההתנהגות הגמלונית הזו, של פיל בחנות חרסינה תסתיים ונוכל לעבוד עם הממשל החדש בדרך לנורמליזציה של היחסים".




שגרירות רוסיה בבריטניה הגיבה באופן משעשע והעלתה פוסט בטוויטר עם תמונה של ברווזון כתום ועליו המילה "עלוב". בפוסט כתבו כי גם אמריקאים מחכים לסיומו של הממשל הנוכחי. 



תגובת הנשיא המיועד דונלד טראמפ לפעולות הנשיא המכהן, תמכה בקו שמוביל הקרמלין והוא הודיע כי הוא יבטל את החלטת אובמה לגרש את הדיפלומטים. זאת להבדיל מבכיר מפלגתו, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיטש מקונול, שטען כי הסנקציות על רוסיה הן "צעד ראשון מבורך, גם אם מאוחר".