פוליטיקאים רבים, בארץ ובעולם, דנו בנחיצות נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקונגרס של ארה"ב, ובהשפעתו על הבחירות הקרבות. גם שלי יחימוביץ, שנבחרה ראשונה בפריימריז של המחנה הציוני, קראה לנתניהו: "תתקשר עכשיו לאובמה ובטל בדחיפות את הנאום ההרסני שלך בקונגרס".



בססטוס שפירסמה בעמוד הפייסבוק שלה, כתבה יחימוביץ: "זו לא תוכנית ריאליטי עם מושיק גלאמין, לא סירטון תעמולה, ולא עוד חומר לספין בחירות אלא עתידה של המדינה. המצב שבו נודע לישראל על הסכם הנוגע ישירות לבטחון ישראל ולשלום אזרחיה מפי סוכנויות ידיעות זרות- הוא שפל חדש ומסוכן ביחסינו עם ארה"ב. זו תוצאה של הנתק שגרם נתניהו בגלל ההתעקשות לנאום בקונגרס".



יחימוביץ הדגישה כי "השאלה אינה מי יסע לקונגרס, אלא האם לנסוע לקונגרס, ועל כך התשובה היא לא בא' רבתי. המטרה, הקיומית, המשותפת לכולנו בלי הבדלי מפלגות, היא מניעת פצצה גרעינית מאיראן, ולא נאום בחירות", ואמרה כי "זו נסיעה שלא רק שאינה מועילה, אלא מזיקה נזק חמור ביותר לישראל".



בסוף הסטטוס, הסבירה יחימוביץ כיצד לדעתה יש לפעול: "כשמנחם בגין המנוח רצה למנוע פצצה גרעינית בשנות השמונים הוא לא המציא ספינים ולא נסע לקונגרס. והוא דווקא ידע לנאום. הוא קבע קווים אדומים, תוכנית פעולה ושיתופי פעולה. ככה צריך לפעול".