חבר הכנסת אלעזר שטרן, שפרש לאחרונה מהתנועה, מצטרף למפלגת יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד. מחר (ראשון) יקיימו שניהם מסיבת עיתונאים משותפת שבה יודיע לפיד על "הרכש" החדש.  

שטרן הודיע בחודש שעבר על פרישתו ממפלגת התנועה, לאחר שיו"ר התנועה ציפי לבני ויתרה למעשה על שרותיו ולא התכוונה לצרף אותו לאחד המקומות המשוריינים עבורה ברשימה המשותפת עם מפלגת העבודה. במכתב הפרישה שלו ממפלגת התנועה כתב שטרן כי "בימים אלו אני 'מחשב מסלול מחדש' ובוחן את הדרך הנכונה להמשיך לשרת את הציבור והמדינה, בין אם בבית המחוקקים ובין אם בעשייה בשדות אחרים, כפי שעשיתי טרם כניסתי לכנסת", כתב שטרן. "עשייה זאת יכולה למצוא ביטוי במסגרת פוליטית מתאימה אחרת, וכפי שכבר ציינתי כמה פעמים בעבר, גם 'חזרה לאזרחות' הנה עבורי אפשרות סבירה ומכובדת המאפשרת תרומה למדינה בנושאים שבהם אני פועל ומאמין", הוסיף שטרן. 
 
שטרן, בעבר ראש אגף כוח האדם (אכ"א), וקודם לכן שימש מפקד בית הספר לקצינים של צה"ל וקצין חינוך ראשי, נחשב לאחד מחברי הכנסת המוערכים והוביל במפלגתו את המאבק למען חוק הגיור. שטרן חוזר על ידי העבודה, ישראל ביתנו ויש עתיד ובשלב מסויים נבדקה אף האפשרות של הצטרפותו לבית היהודי, אולם היא ירדה מהר מן הפרק.

בסוף השבוע, לאחר שהתפרסמו תוצאות הפריימריז בבית היהודי תקף שטרן את מפלגתו של בנט ואמר: "לצערי הרב, בתהליך מתמשך ובעל מגמה ברורה, איבד "הבית היהודי" הזדמנות אמיתית לשנות פניו ולהציג באמת יהדות מקרבת". 

שטרן, שהעיד על עצמו ככזה המשתייך לציונות הדתית, הוסיף: "אני משוכנע שרבים מבני הציונות הדתית יאלצו למצוא את ביתם הפוליטי במקומות אחרים". עדיין לא ידוע באיזה מקום יציב לפיד את שטרן, שעם הצטרפותו ליש עתיד יהפוך לחובש הכיפה השלישי בין מועמדי הסיעה, לאחר שי פירון ודב ליפמן.