התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ראשון) לועדת הבחירות המרכזית כנגד ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, בדרישה להוצאת צו שיגרום להפסקת הפצת סרטון התעמולה, בו, לטענת התנועה, ישנו שימוש בילדים בניגוד לחוק הבחירות.



בסרטון, נתניהו מדבר אל ילד בגן, החובש כיפה, ואומר מספר פעמים את המילה "אח" כאשר ילד אחר מכאיב לו. "כן כן, הוא אח" ,אומר נתניהו. לאחר מכן נראה הילד משחק בטנקים. זוג ילדים נראים כשהם רבים על מקום הישיבה שלהם. "יאיר ונפלתי די לריב על הכיסא", אומר נתניהו, כאשר ברור שהכוונה היא לבנט וללפיד. כמו כן, פונה בסרטון נתניהו לילדה בשם ציפי, המתרוצצת ברחבי הגן, ואומר לה "די לרוץ ממקום למקום". הוא מסיים את הסרטון ואומר: "חבל על הזמן, אי אפשר להמשיך עם גן הילדים הזה".



לעמדת התנועה, מדובר בשימוש ציני בילדים לצרכי תעמולה בניגוד להוראת סעיף 2ג' לחוק התעמולה, לטענת ראש הממשלה, כפי שפורסמה, הילדים בסרטון מופיעים בפעילות שגרתית, דהיינו בגן הילדים. אולם, על אף הרקע של גן הילדים, הילדים משחקים בהתאם לתסריט מתוכנן היטב. גן הילדים מסביב הינו רק תפאורה למסר הפוליטי של הסרטון, ואין די בו דבר שהינו בגדר "פעילות שגרתית" של ילדים בגן- כזו שאינה מבויימת ומתוזמנת היטב.