צרות בבית היהודי. שמעון ריקלין, שנבחר בפריימריז של המפלגה למקום ה-23 ברשימתה לכנסת, הודיע הבוקר (שני) כי הוא עותר לבית המשפט המחוזי כדי שיורה למפלגת הבית היהודי לספור מחדש את הקולות לאחר שהתברר לו שבבדיקה חוזרת הוא הוזז מקום אחד לאחור לטובתו של מועמד אחר, פרופסור אשר כהן.

"לצערי, אני נאלץ ללכת היום לבית המשפט המחוזי לבקש שיורה למפלגת הבית היהודי לספור מחדש את הטפסים שהמתפקדים מילאו. הגעתי למקום לא ריאלי 23, ולמרות זאת הודעתי לראשי המפלגה שאני עומד לשרותם עד ליום הבחירות כדי לעזור למפלגה להצליח ואז אתמול בשעות הצהריים נודע לנו, שיש כ-56 אלף נקודות בסך הספירה, שלאיש אין מושג איך הם הגיעו ולמי הם שייכים", כתב הבוקר ריקלין בעמוד הפייסבוק שלו.
ריקלין הוסיף: "ביקשנו, המתמודדים, לשלוח את הנציגים שלנו למטה המפלגה כדי שיהיו נוכחים בעת הניסיון להבין מה קרה. איש לא ענה לנו ולאחר מכן סורבנו. בשעות הלילה המאוחרות הם הודיעו שהם עלו על הבעיה וחלק מהטפסים נספרו כשתי נקודות במקום נקודה אחת. ביקשנו לבדוק כיצד משפיעים הטפסים הללו על חלוקת הנקודות לכל המתמודדים ואז הם הודיעו שאין השפעה , חוץ מאחת: אני נסוג מקום אחד אחורה... רק אני....".

"עכשיו תראו", הוסיף ריקלין, "לי זה לא משנה. אבל אעמוד על כך שיספרו את הטפסים מחדש ויגידו לנו מה קורה באמת. אחרת יש פה משהו מסריח. אודה לכם עם תעזרו לי לגרום להם לספור את הטפסים מחדש".

"60 אלף קולות יותר מדי"

ריקלין אמר למעריב-אונליין: "את התקלות בספירה גילינו אתמול. היו בבית היהודי 42 אלף מתפקדים שהצביעו. בבית היהודי הצביעו על פי שיטת ניקוד. בסך הכל היו צריכים להיות 420 אלף נקודות, שעל פיהם קבעו את המיקום בפרימריז, אבל התברר לנו אתמול שיש 480 אלף נקודות. בקשנו בדיקה חוזרת עוד בטרם נודע כי אני זזתי מקום אחד לאחור. מדובר פה בנושא עקרוני ולא אישי".

"אמרו לנו בעקבות בדיקה שעשו בלילה כי התקלה היא בקורא האופטי. אנחנו דורשים שיאכנו את הקורא האופטי, יעשו בדיקה מדגמית של 100 טפסים, ואם יתברר שאין תקלה בקורא שיספרו מחדש את כל הטפסים בבית היהודי ולא נעתור לבית המשפט".

הוא אמר כי ביחד אתו יעתרו לבית המשפט המחוזי בלוד גם מועמדים נוספים בפריימריז בהם דורון דנינו, שרה אליאש, חני לוז, עקיבא שמואלי ואחרים.

מהבדיקה שנערכה הלילה התברר כי מקור "עודף הקולות" בבית היהודי נובע מתקלה מחלק מהטפסים בהם ניתנו נקודות רבות מדי בניגוד לשיטת ההצבעה. 
בתוך כך, יודיע היום יו"ר בית הדין של הליכוד, השופט מנחם נאמן, על החלטתו בערעור שהגישה ח"כ ציפי חוטובלי, שנבחרה במקום ה-26 הלא ריאלי. 

חוטובלי טוענת כי על פי בדיקה חוזרת של פרוטוקולים של ועדות קלפי שונות היא מובילה על פני דיכטר ועל כן יש למקם אותה במקום ה-20 בו נבחר דיכטר. היא נשענת בין היתר על תוצאות בדיקה חזורת שערכה ועדת הבחירות של הליכוד שהעלתה כי אכן היא גוברת על דיכטר ב-19 קולות. 

דיכטר עצמו טוען לזיופים ולאי סדרים ומאיים לפנות לבית המשפט המחוזי ולהגיע אף עד לבית המשפט העליון אם ישונה מיקומו.