יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, השיק הערב (שני) בראשון לציון את הרשימה המלאה של מפלגתו. במהלך כל נאומו, לפיד היה מוקף בפעילים, שמחאו כפיים בהתלהבות גדולה, ובצעקות: "יש עתיד-באנו לשנות". סיסמת הבחירות של המפלגה: "נלחמים על המדינה".



לפיד מוצב במקום הראשון, אחריו, כפי שפורסם היום בצהריים במעריב-אונליין, נותרו במקומותיהם בצמרת הראשונה: שי פירון (2), יעל גרמן (3), מאיר כהן (4), יעקב פרי (5), ויו"ר הסיעה, עופר שלח (6). המועמד החדש חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול, הוצב במקום השביעי. אחריו, עו"ד קארין אלהרר (8), יו"ר ועדת הקליטה, יואל רזבוזוב, במקום ה-9. את העשירייה הראשונה סוגרת יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה, ד"ר עליזה לביא. 



את העשירייה השנייה פותח מי שהיה סגן האוצר, מיקי לוי. אחריו, במקום ה-12, הרכש החדש ממפלגת התנועה, אלעזר שטרן. ח"כ פנינה תמנו שטה בת העדה האתיופית, הוצבה רק במקום ה-13, שלפחות על-פי הסקרים, אינו ריאלי. ח"כ בועז טפורובסקי, שעד לשעות אחה"צ מוקם במקום ה-18, הוקפץ לבסוף למקום ה-14. אחריו ברשימה, ח"כ ד"ר רות קלדרון (15) וח"כ יפעת קריב (16). ח"כ דב ליפמן הוצב במקום ה-17, ובמקום ה-18 ח"כ רונן הופמן.



את העשירייה השנייה סוגרות שתי נשים חדשות: במקום ה-19 זוהרית שורק, אם לשניים, דתייה ולסבית, נשואה לבת זוגתה לימור, בין מייסדות הקהילה הדתית הגאה, ופעילה ב"בת קול"-ארגון לסביות דתיות. סוגרת את העשירייה השני, עפרה פינקלשטיין, אף היא פנים חדשות, אם לשניים ואשת חינוך, מנהלת מרכז פדגוגי רב תחומי במגדל העמק, אשר הקימה את פורום "נשים למען שינוי בצפון". אישה נוספת במקום ה-21, חדווה שקד, אם לשלושה, חברת מועצת היישוב מיתר בנגב. 



שלושה חברי כנסת של יש עתיד שכיהנו בכנסת היוצאת, עדי קול, שמעון סולומון ורינה פרנקל, פרשו ולא יהיו ברשימת יש עתיד לכנסת. 



לפיד התייחס לרשימה: "אנחנו מציגים היום רשימה שלא מייצגת קבלני קולות וזיופים ומפקדי ארגזים, אלא עקרונות וערכים. אנשים חדורי אמונה, שעזבו חיים נוחים. הם לא באו לעשות לביתם, הם מקריבים יום יום את הבית ואת המשפחה בשביל המדינה. אנשי מרכז אמיתיים. נשים וגברים, דתיים וחילונים, פריפריה ומרכז. לא שמאל אנרכיסטי, לא ימין הזוי, מרכז. כי זה תמיד היה החזון שלנו. לא מדינה שמורכבת משבטים שרבים זה עם זה, אלא מדינה שתלויה ביכולתה לבנות ראשי גשר בין חלקי החברה הישראלית". 



לפיד לא הסתפק בהצגת הרשימה, וניצל את הבמה לומר מילים על ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו: "אנחנו היינו המפלגה היחידה בקואליציה שהצביעה נגד ונאבקה נגד הרעיון המשונה שבמדינה שיש בה את הפערים החברתיים הגדולים ביותר בעולם המערבי. ראש הממשלה קם בוקר אחד והחליט שלא מספיק הגלידה פיסטוק, ולא מספיק ריהוט הגן בקיסריה, חייו לא יהיו חיים אם לא יהיה לו מטוס פרטי. הוא מוכרח מטוס פרטי, אחרת איך הוא יגיע ללונדון". לפיד הכריז: "אי אפשר יהיה לעצור אותנו. כי אנחנו לא נלחמים בשביל עצמנו. אנחנו נלחמים בשביל המדינה". 

 


"יש עתיד"-הרשימה המלאה, כפי שהציג היום יאיר לפיד:
1. יאיר לפיד
2. שי פירון, שר החינוך לשעבר
3. יעל דרמן, שרת הבריאות לשעבר
4. מאיר כהן
5. יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר
6. עופר שלח
7. חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול
8. עו"ד קארין אלהרר
9. יואל רזבוזוב
10. ד"ר עליזה לביא, יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה
11. מיקי לוי
12. אלעזר שטרן
13. פנינה תמנו שטה
14. בועז טפורובסקי
15. ד"ר רות קלדרון
16. יפעת קריב
17. דב ליפמן
18. רונן הופמן
19. זוהרית שורק
20. עפרה פינקלשטיין
21. חדווה שקד