סלים ג'ובראן, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, הוציא צו מניעה זמני למפלגת "הבית היהודי", במסגרתו יאסר עליהם לחלק ערכות של פירות לכבוד ט"ו בשבט, עקב טענה לתעמולת בחירות.



אדם בשם רמי כהן, תושב ירושלים, ביקש הבוקר (רביעי) מג'ובראן להוציא צו מניעה למפלגתו של נפתלי בנט. כהן טען בעתירתו כי בדף הפייסבוק של המפלגה, מפורסם כי פעילי "הבית היהודי" התפרסו ברחבי הארץ כדי לחלק עשרות אלפי ערכות. כהן ציטט את סעיף 8 לחוק הבחירות: " לא תהיה תעמולת בחירות מלווה תכניות בידור, לרבות הופעת אמנים, נגינה, זמרה, הצגת סרטים ונשיאת לפידים; לא תהא תעמולת בחירות קשורה במתן מתנות ופרט למסיבות בבתים פרטיים לא תהא קשורה בהגשת מאכלים או משקאות".

העותר טוען כי חלוקת ערכות פירות ט"ו בשבט, הינה בניגוד לאמור בסעיף 8 לחוק הבחירות, האוסר על מתן מתנות או הגשת מאכלים ומשקאות, במסגרת תעמולת בחירות.

עוד מוסיף כהן, כי "חלוקת ערכות כאשר היא ניתנת, על מנת להשפיע על הבוחר, להצביע בבחירות עבור "הבית היהודי", מעלה אף חשד לעבירות שוחד בחירות לפי סעיף 122 וסעיף 123 לחוק הבחירות, הקובע כי הגדרת שוחד היא באם היה כסף, שווה כסף, שירות או טובת הנאה אחרת. הרי שחלוקת פירות ט"ו בשבט מעלה אף חשד לעבירת שוחד על-פי החוק", טוען העותר.
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ג'ובראן, הוציא צו מניעה זמני וביקש את תגובת "הבית היהודי".