יו"ר המחנה הציוני יצחק בוז'י הרצוג אמר היום (חמישי) בכנס התקשורת של תא כתבי חיפה כי על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לספק תשובות לציבור בנושא קשריו עם המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון.



הרצוג הזמין את ראש הממשלה לעימות טלוויזיוני וקרא לו:  "אני דורש תשובה לציבור בישראל, האם בנסיעה ממלכתית אתה קידמת את ענייניו הפרטיים של פטרונך. לעניין הבקבוקים אני לא מתייחס כי צריך להתעסק בנתניהו עצמו".



הרצוג פירט לגבי תוכניתו הכלכלית של המחנה הציונית: "שר אחד ירכז את כל נושא הקרקעות והתכנון. בלי מלחמות אגו, משחררים כל שנה קרקעות לבנייה. נגיע ל-0 קשישים עניים בתוך שנתיים. מי שמתקיים מקצבה בלבד יקבל תוספת. נבטל הסעיף שמפחית את הקצבה של אם חד הורית שיוצאת לעבוד. זו התרמית הכי גדולה שיש.נפחית את עלות סל הצריכה בתחומים רבים".
 

על הקמת קואליציה ושותפויות אפשריות עם מפלגו אחרות אמר הרצוג: "אני לא מנהל כרגע מו"מ קואליציוני. ביום הבוחר, אני אנצח והוכחתי את עצמי כפוליטיקאי מיומן וכמי שיכול לנהל משא ומתן ולהביא לקואליציה יציבה."


את דבריו סיים הרצוג בקריאה לראש הממשלה:  "נתניהו, אתה שר הבריאות בפועל, במקום לתקוף את התקשורת ולהתבכיין תטפל בעומס בחדרי המיון".

ראש הממשלה הגיב על הטענות בעניין קידום עסקי אדלסון ואמר: "מדובר ב"ידיעה" שקרית לחלוטין, אשר אין לה כל ביסוס וקשר עם המציאות. ראש הממשלה לא ביקש כל פגישה "פרטית" עם גורם כלשהו בממשל היפני, ובוודאי שלא ביקש פגישה על מנת לנסות ולקדם את ענייניו של מר אדלסון, או של כל אדם אחר. הדבריםהאמורים פשוט לא היו ולא נבראו".