מפלגת מרצ השיקה היום (שני) את התוכנית הכלכלית שלה ותקפה בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, ואת התוכנית הכלכלית החדשה של "המחנה הציוני". 



חברת הכנסת זהבה גלאון, ח"כ אילן גילאון וירון זליכה היו אלו שדיברו במהלך האירוע, כשבמוקד המצע עומדת ההצעה למנוע תיאום מחירים בין רשתות, פירוק מוחלט של קרטלים בתחום המזון, הקמת 800 מעונות יום, ביטול מע"מ על תרופות ויישום מחדש של חוק הדיור הציבורי. מלאי חדש של 15 אלף דירות דיור ציבורי ושקיפות במכרזי מנהל מקרקעי ישראל


"הצורה המחפירה של העסקת קבלן במגזר הציבורי תיפסק ובנוסף הפסקת הפרטת שירות ציבורי", אמרה חברת הכנסת גלאון והוסיפה: "אם כל זה יתממש מאות אלפי ילדים ייצאו ממעגל העוני, כל משפחה תרוויח 1500 ש"ח בחודש. אחרי 12 שנה בראשותו של נתניהו, שדאג רק למקורבים ובעלי הון והרס את הכלכלה, נדאג לאזרחים. בדמותו של נתניהו העשירים הפכו להיות עשירים יותר. אם נתניהו ימשיך, הוא ירחיק השקעות מישראל וההיסטוריה תשפוט אותו כמי שהרס את הכלכלה.


ח"כ גלאון בחרה לתקוף את לפיד ואמר: "הוא היה חתום על כל החלטה של העברת כסף לחטיבה להתישבות. בנט דאג רק למתנחלים. לא עניין אותם האזרחים. אסור להם להיות בשלטון".
ח"כ אילן גילאון אמרה: "מדינה צריכה להרחיב את תשתית האחריות שלה. לחינוך, בריאות קורת גג וביטחון אישי. רוב אזרחי ישראל במצב חרדתי. צריך לתת שוק חשמלי לכלכלה הישראלית. הטייקונים תופחים והאזרחים מתפרקים. העוני הוא תוצאה של חלוקה לא נכונה של העושר". גילאון התייחס גם לתוכני הכלכלית של המחנה הציוני ואמרה: "טרכטנברג לא הנביא הכלכלי שלנו. התכנית שלו לא ריאלית".

פרופסור ירון זליכה סיכם ואמר: "ההצבעה תמיד נשענת על עמדות מדיניות ובטחוניות, לכן הפוליטיקאים פורשים מסך עשן מול האזרחים ומנהלים מדיניות כלכלית מופקרת".