יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס היום (שלישי) במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיים ליד משרדי קרן קיימת לישראל לשחיתות הקיימת, על פי טענותיו, בארגון ועל הדרך בה מעורבת החברה בתרומות למפלגות שונות.



לפיד, אשר החליט למקד את הקמפיין שלו בתקופה האחרונה בענייני השחיתות, ערך מסיבת עיתונאים ליד כלא מעשיהו כדי להציג את חבילת המלחמה בשחיתות, שעל פי לפיד, יהיה תנאי כניסה בסיסי לקואליציה.



לפיד הציג היום תוכנית להלאמת הקרן הקיימת לישראל (קק"ל), שלדבריו "התקלקלה והפכה לגוף שדואג לשמן את גלגלי המכונה המושחתת", ולהעברת מליארדים מקופתה לטובת מעמד הביניים והשכבות החלשות.


לפיד הציג את תוכניתו במסיבת עיתונאים שכינס מול בית קק"ל בתל אביב. לדבריו, מדובר ברפורמה מקיפה שנועדה להשיב לאזרחי המדינה את כספי קק"ל לאזרחי "שהפכו לחממה של כספים שחורים המשרתים בעלי אינטרסים ומטרות פוליטיות".

"ביום השבעתה של הכנסת ה-20 'יש עתיד' תניח על שולחן הכנסת הצעת חוק שתלאים את קק"ל, תכניס לקופה הציבורית מיליארדי שקלים מקופת קק"ל ותעביר לידי הציבור למעלה משני מיליון דונמים של קרקעות שקק"ל מחזיקה בהם. קק"ל תהפוך לחברה ממשלתית והכסף בקופה שלה, שהוא כסף של הציבור, יחזור אליו", הכריז יו"ר יש עתיד.

עיקרי התכנית של לפיד מתייחסת להכפפת קק"ל לחוק התקציב אשר תכניס מיליארד ש"ח נוספים בכל שנה, החזרת מיליארדי שקלים מקופת קק"ל לציבור, החזרת קרקעות המדינה לציבור, הכנסת שקיפות ומניעת שחיתות.

לדברי לפיד, מהלך זה יאפשר הכפפת קק"ל לחוק התקציב תכניס עוד מיליארד שקל בשנה לקופת המדינה ותאפשר להקל את נטל המס על וכן החזרת הקרקעות המדינה לידי הציבור - פיתוח ושיווק מהירים של הקרקעות (2.35 מיליון דונם, כ-11% מקרקעות המדינה), תוך שמירה על הריאות הירוקות ועל היערות, יאפשרו להוציא לדרך בניה של עוד עשרות אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש ולהוריד את מחירי הדיור.

"לא הייתי מפיל את הממשלה על מע"מ אפס"


עוד מצפים ב"יש עתיד" כי חוק הקק"ל החדש יאפשר החזרת מיליארדי שקלים מקופת קק"ל לציבור - בעזרתם ניתן יהיה הלקיים יום לימודים ארוך בכל רחבי הארץ, לחזק את חדרי המיון ולהילחם בעוני וכן להכניס לארגון ש קיפות שתבטיח כללי מינהל תקין וצמצום הדרג הניהולי הבכיר המנופח, הבטחת השקיפות, הכפפה למבקר המדינה ומלחמה בשחיתות, במינויים הפוליטיים ובהעברות מיליונים מקק"ל למפלגות.

  

"קק"ל נוסדה כשלא הייתה לנו מדינה. היא הייתה אמורה להיות גוף זמני, שמטרתו לרכוש קרקעות בארץ ישראל בשם העם היהודי ולמענו. אבל בינתיים קמה מדינה, שאמורה לנהל בעצמה את הקרקעות שלה הציבור ואת והכסף שלה. וכמו הרבה דברים שהתקלקלו לנו בדרך, גם קק"ל התקלקלה והפכה לגוף שדואג לשמן את גלגלי המכונה המושחתת. ואנחנו נשים לזה סוף", אמר לפיד.

לפיד התראיין הבוקר גם בתוכנית הבוקר של גיא זוהר ב-103FM והתייחס לדרך שבה בחרה הממשלה הקודמת ללכת, על תנאי הסף שלו לכניסה לממשלה ודיבר על השחיתות השלטונית ועל כך ש"המדינה קורסת לאט לאט בעקבות ההתעלמות המוחלטת של השלטון ממנה". עוד הוסיף לפיד כי "בכל מקרה, לא הייתי מפיל את הממשלה על מע"מ אפס" והוסיף: "שנה שלמה הייתי עסוק בלהציל את הכלכלה ממה שהשאירו לי ואמרתי למי שמסביבי שתוך חודש אהפוך מהפוליטיקאי הפופולרי לזה שכולם לא אוהבים. רק במשך שמונה חודשים הצלחנו לעבוד קשה כדי לעזור לאזרחים".

מקק"ל נמסר בתגובה לדברים כי "לפיד, שר האוצר הכושל בתולדות המדינה מנסה בזמן בחירות לקושש קולות ולגרד כותרות על גבה של קרן קיימת לישראל. האיש שתחת כהונתו התרחבו הפערים, נפגע החוסן החברתי, העמיק העוני, חושב שלשקר יש רגליים.  האיש הזה תוקף את הארגון הלא ממשלתי היחיד שהשקיע מעל למאה מיליארד שקל לפיתוח הארץ ולטובת  העם והמדינה. לפיד ביקש לגזול באופן בלתי חוקי, ופופוליסטי את כספי קקל כדי לנסות ולהעלים את הגירעון התקדימי  שיצרה מדיניותו הכושלת".
 
"לפיד מינה את ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, כמועמד לכנסת.  שלפיד ישאל את ילין איפה היתה קק"ל והיכן היה משרד האוצר בתקופת? שישאל את ילין מי שיקם את השטחים החקלאיים, מי פרץ דרכים ומי העניק שירות לילדים במקלטים.  שלפיד ילמד, שישאל מה עשתה קק"ל והיכן היה משרד האוצר. לפיד קל בדיבורים, אפס במעשים.  הוא מעולם לא הצטיין בצניעות, אבל מתברר כעת כי הוא קובע שיאים בצביעות ובפופוליזם".