מפלגת "כולנו", בראשות משה כחלון, הגיבה היום (ראשון) לתכנית הדיור שהציג שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד. בתחילת ההודעה, מציינים במפלגה כי זוהי תכנית הדיור השלישית שמציג שר האוצר לשעבר בשנתיים האחרונות.


"מדובר בניסיון לטשטש את המחדל האישי. לפיד קרא את טיוטת דוח המבקר ונבהל. כעת הוא מנסה להפיל את כישלונו המהדהד בפתרון משבר הדיור רק על נתניהו. מדובר במחסור חמור במודעות עצמית והבנת המציאות הכלכלית.  לפיד איבד קשר עם המציאות ועם מעמד הביניים".

במפלגתו של כחלון המשיכו לתקוף את לפיד: "הוא האשם העיקרי בטיסת מחירי הדיור בשנתיים האחרונות. הוא ולא אחר. היום הוא מוחק את תכנית מע"מ 0 מודה בכישלון ומוכר שקר חדש לציבור. זה עוד מאותו הדבר: עוד הבטחות עוד קסמים, עוד אפס מעשים. מוטב להזכיר ללפיד שבתקופתו באוצר טסו מחירי הדיור בלמעלה מ-17% וכל זוג צעיר הקריב 160,000 שח על מזבח הדירה. זו דוגמה אחת מיני רבות לתרומתו של לפיד למחיקת מעמד הביניים. כולנו תדאג להביא את פרק מחדלי לפיד לידיעת הציבור הישראלי".

כזכור, מוקדם יותר הציג 
יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, את המצע הכלכלי של מפלגתו בכל הקשור למשבר הדיור. בין היתר ניתן למצוא שם עשרות אלפי דירות אשר ממתינות לאישור ונתונים מדאיגים לגבי הקרקעות שמוחזקות ולא מופשרות על ידי המדינה.

"לנו יש רק מטרה אחת. שכל זוג צעיר ממעמד הביניים הישראלי יצליח לקנות דירה. זה יהיה קשה, אבל אנחנו לא נפסיק לעבוד עד שזה יקרה", אמר לפיד, שהוסיף ותקף ישירות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. 



"אני מברך על החלטת מבקר המדינה לפרסם דו"ח מיוחד על נושא הדיור. הדו"ח צריך להתפרסם, ונתניהו יודע היטב למה הוא מנסה למנוע את פרסומו. הציבור צריך לדעת עם מה היינו צריכים להתמודד בשנה ושמונה חודשים האחרונים, ומי אשם בעליית המחירים המטורפת הזו. במשך שנה ושמונה חודשים נאבקנו במשבר הדיור, מול ראש ממשלה שניסה כל הזמן לתקוע לנו מקלות בגלגלים. ההזנחה של נתניהו גרמה לעליית מחירים של יותר מ-80% במחירי הדירות והמבקר צריך לבדוק לא רק את עליית המחירים הזו, אלא גם למה נתניהו עשה הכל כדי להפריע לנו להוריד את המחירים".