לקראת הפרסום מחר של דוח המבקר בנושא משבר הדיור מגיב הערב (שלישי) שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, על הניסיונות להטיל עליו את האחריות למשבר והוא אומר כי משבר הדיור הוא "תוצאה ישירה של ההזנחה של נתניהו והליכוד".

לפיד כתב הערב  בדף הפייסבוק שלו: "אני מציע לכל אזרח ישראלי לקרוא מחר בעיון את הדוח החשוב והמעמיק של מבקר המדינה על משבר הדיור.כל מה שאמרנו כל השנה האחרונה נמצא בדוח הזה, שחור על גבי לבן".
 עוד הוסיף לפיד: "עכשיו זו כבר לא טענה של מפלגה אחת נגד מפלגה אחרת, זה דוח רשמי של מבקר המדינה שנותן גיבוי לכל הטענות שלנו - משבר הדיור בישראל הוא תוצאה ישירה של ההזנחה של נתניהו והליכוד". 
 

לדבריו: "שנים של סחבת, חוסר מעש, חסמים ושחיתות, גרמו למחירי הדיור לעלות באופן שערורייתי. עד שלא הקמנו את קבינט הדיור - באמצע 2013 - נתניהו אפילו לא עשה מאמץ להגדיל את ההיצע ולהוריד את המחירים. עד שלא הוצאנו לדרך את התוכנית הלאומית להורדת מחירי הדירות, אף אחד אפילו לא ניסה. הם פשוט לא עשו כלום". 
 
לפיד התייחס לפועל של יש עתיד: "אנחנו היינו הראשונים שהוציא לדרך תכנית לאומית אמיתית, מקיפה, לפתרון משבר הדיור. תכנית שמגדילה את ההיצע, מסירה חסמים, מכניסה משתנים חדשים לשוק הנדל"ן כמו הסכמי הגג, דיור להשכרה לטווח ארוך וסיוע של מאות אלפי שקלים לזוגות הצעירים".
 
"את התכניות האלה נתניהו קטע כשהחליט לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. את התכניות האלה אנחנו נמשיך ליישם רגע אחרי הבחירות. כי זו לא רק מלחמה על דיור, זו מלחמה על דור שלם", הוסיף לפיד.
 
דבריו באו לאחר שגם שר הביטחון, משה בוגי יעלון, וגם יו"ר יש עתיד, משה כחלון, כיוונו היום את החיצים אליו לקראת פרסום הדוח מחר.