יש עתיד היא המפלגה המועדפת מבחינה כלכלית על ציבור העצמאים המאוגד באמצעות ארגון לה״ב. על פי סקר שהזמין הארגון ותוצאותיו הגיעו ל"מעריב-השבוע", מתברר ש-19.3% מ-613 העסקים שנשאלו סבורים שמפלגתו של יאיר לפיד תקדם בצורה הטובה ביותר את האינטרסים שלהם. במקום השני (15.4%) נמצא המחנה הציוני ובמקום השלישי (13%) מפלגת כולנו של משה כחלון. 5% בלבד סבורים כי הליכוד יקדם את האינטרסים העסקיים שלהם בצורה הטובה ביותר. הסקר בוצע באמצעות חברת TRI מחקרים אסטרטגיים בפיקוח ד״ר אריה רותם ובשיתוף אתר ״ביזפורטל״.
 
ד״ר רותם סבור כי ״הממצאים מעידים על סוג של אכזבה הקיימת מהשלטון הקיים. באופן מפתיע, הם אינם מייחסים את האכזבה ליש עתיד, הנתפסת כמפלגה שפעילותה הופסקה אף שהלכה בכיוון הנכון״.

וכיצד יצביעו בפועל העצמאים שנשאלו? 27.1% מתוכם עבור המחנה הציוני ו-16.1% ליש עתיד. לפיד קידם את האינטרסים של העסקים הקטנים באמצעות היוזמה להפרדת חישוב המס לשני בני זוג העובדים באותו בית עסק. יוזמה נוספת, קיצור תקופת התשלומים לעסקים קטנים לשוטף פלוס 30, טורפדה על ידי סיעת הליכוד בכנסת בעקבות התערבות חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי.
 
אהוד רצאבי, נשיא ארגון העצמאים לה״ב, שימש בעבר כחבר כנסת מטעם סיעת שינוי בכנסת, שבראשה עמד טומי לפיד (אביו של יאיר). רצאבי, העומד בראש ארגון המונה מאות אלפי חברים, מסר ל"מעריב-השבוע": ״הגשנו לראשי המפלגות מצע עם דרישות למחויבות כלפי מגזר העסקים הקטנים והבינוניים. אנחנו חושבים שהמפלגות חייבות להתייחס להידרדרות במצבם הכלכלי של בעלי העסקים הקטנים. נדרש טיפול ממוקד במגזר שתרומתו היא 49% מהתוצר״.
 

היום בשעות אחר הצהרים יתקיים בתל אביב כנס מיוחד של ארגון העצמאים בהשתתפות נציגי כל המפלגות, כדי לאפשר להם להציג את הדרכים שבהן יפעלו כדי לקדם את האינטרסים של מגזר זה. בכנס ישתתפו, בין השאר, לפיד (יש עתיד), שר הפנים גלעד ארדן (הליכוד), משה כחלון (כולנו), פרופ' מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני), ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ואיילת שקד (הבית היהודי). בכינוס ישתתפו גם ראשי ארגונים אחרים ובהם נשיא לשכת סוכני הביטוח אריה אברמוביץ'.