שרת המשפטים לשעבר ומספר שתיים ברשימת המחנה הציוני, ציפי לבני, דיברה היום  בכנס  קשרי הון, שלטון ועיתונות ויצאה במתקפה חריפה על הקשר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ובעלי "ישראל היום" שלדון אדלסון. 



לבני אמרה: ״הקשר בין הון שלטון ז׳יטון פוגע והורס את היחסים החיוניים עם ארצות הברית ופוגע בבטחון מדינת ישראל".  



עוד הוסיפה השרה לשעבר: "נתניהו ואדלסון מסתירים את כמות הכסף שיוצא על תעמולת הבחירות של ישראל היום. שלדון אדלסון הוא איל הימורים שעם המיליארדים שלו שולט ברפובליקנים ופה שולט בנתניהו - וכמו בתאטרון בובות הוא מפעיל את הפוליטיקה שם ופה. הוא חי שם ושולט בחיים שלנו כאן. זה חמור".



לבני התייחסה בדבריה גם ליום שאחרי הבחירות: "כשהרצוג ירכיב את הממשלה אלה יהיו קווי היסוד שלה : כללי אתיקה חדשים לשרים ושקיפות בועדת השרים לחקיקה. יש לנו מחויבות עמוקה לשקיפות בשלטון.  אצלנו לא יהיו עוד העברות כספי ציבור לסקטורים או כאתנן קואליציוני פוליטי במחשכים ומתחת לשולחן. כסף ציבורי שייך לציור והציבור צריך לדעת מה המדינה עושה עם הכסף שלו".



"זו הסיבה שנחיל שקיפות בוועדת השרים לחקיקה, נעצור את הכספים הקואליציוניים, נכניס את אור השמש לחדרים שבהם מתקבלות החלטות הנוגעות לכספי ציבור ולהחלטות על נכסי ציבור" הוסיפה לבני. 



את דבריה סיימה לבני בהבטחה: "כשרת משפטים הובלתי החלטת ממשלה לשקיפות במכרזי הפרטת נכסי ציבור, תקנות שהואילו ב-80 אחוז את העלית של בקשות לחופש מידע, ובממשלה האחרונה הובלתי גם שקיפות בוועדת השרים לחקיקה ומי שבלמו את המהלך הדמוקרטי והחיוני הזה היו ביבי ולפיד.